Sari la conținut

Automobilul de teren ARO


elco
 Share

Postări Recomandate

Automobilul de teren ARO a fost mandria epocii comuniste, incepea un documentar TV cu cateva zile in urma, dar ce a condus la disparitia acestei fabrici de automobile ? Credeti ca ARO avea sanse sa se bata de la egal la egal cu grei in domeniu ? Au fost interese ascunse ca aceasta fabrica, si marca de automobile, sa dispara ?

 

O mica istorie:

 

ARO (Auto Rom?nia) a fost un produc?tor de vehicule de teren din C?mpulung-Muscel, Rom?nia. ?i-a ?nceput produc?ia ?n 1957 ?i a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care dou? treimi au fost exportate ?n peste 110 ??ri (?nainte de 1989 90% din produc?ie a fost exportat?). Automobilul de teren a ie?it din fabrica?ie ?n anul 2003 ?n Rom?nia[1]. Fabricarea fost ?ns? reluat? sub egida Auto Max Cech.

Istoria uzinei Aro ?ncepe ?n anul 1885 c?nd, datorit? amplasamentului propice, se construia o fabric? de h?rtie ?i celuloz? a companiei Letea. Fabrica ?i-a ?ncetat activitatea ?n 1899 iar ?n 1933 a fost dezafectat?. ?ntre anii 1941 - 1944 locul a fost folosit ca depozit pentru materiale de c?tre armat? iar din 1944 timp de aproape un an aici a func?ionat o sec?ie de pale de elice pentru avion apar?in?nd Fabricii I.A.R. Bra?ov.

 

?ntre anii 1945 - 1950 aici s-au executat repara?ii ale mijloacelor de transport ce apar?ineau armatelor rom?ne ?i ruse. Dup? 1950, timp de 3 ani s-au produs lac?te, vermorele ?i pompe de stropit pentru agricultur? ?i viticultur?.

?n 1953 fabrica s-a reprofilat pe produc?ia de motociclete, produc?nd un num?r total de 12 unit??i din modelul IMS 53.

Din anul 1957 ?ncep s? se produc? piese de schimb auto (cutii de viteze ?i motoare), an care coincide cu demararea fabric?rii autoturismelor de teren IMS 57, M59 ?i M461.

 

S.C. ARO S.A. era format? din 4 diviziuni, fiecare av?nd ?n componen?? sec?ii de produc?ie:

  1. Fabrica de Prelucr?ri (Sec?iile: Forj?, Motor, Cutii de Viteze, Pun?i - Direc?ii ?i componente mecanice)
  2. Fabrica de Piese ?i Subansamble Auto (Sec?iile: Arm?turi Scaune, Filtre ?i Echipamente Evacuare Auto, Tapi?erii Auto ?i Atelierul Articole Tehnice din Cauciuc)
  3. Fabrica Montaje (Sec?iile: Caroserie, Vopsitorie, Montaj General, Finis?ri ?i Atelierele: Amenaj?ri Speciale ?i Preg?tire de V?nzare)
  4. Fabrica Scule ?i Matri?e (Sec?iile: ?tan?e ?i Matri?e, Scul?rie ?i Atelier Bene ?i Remorci)

P?n? la primele disponibiliz?ri, majoritatea locuitorilor comunelor ?nvecinate lucrau la uzina Aro. ?n anul 1944 suprafa?a fabricii era de 6000 metri p?tra?i, ajung?ndu-se ?n 1973 la peste 35000 metri, din care 15000 metri p?tra?i reprezent?nd suprafa?? construit?. ?ntre 1950 - 1974 produc?ia global? a crescut de 397 de ori, produc?ia de marf? a crescut de 290 de ori iar num?rul salaria?ilor a crescut de 10 ori.

Se lucra ?n 3 schimburi iar fabrica avea o capacitate de 20800 autoturisme pe an. Din anul 1994 s-a lucrat ?n 2 schimburi iar capacitatea era de 14000 de autoturisme pe an.

 

Dec?derea S.C.ARO S.A.

 

?n septembrie 2003, Statul rom?n a v?ndut, pentru pre?ul de 180.000 USD, 68,7% din ARO companiei americane "Cross Lander", de?inut? de John Perez. ?n contractul de privatizare erau prev?zute investi?ii de 2 milioane de dolari ?n ARO, dar nici o investi?ie nu a avut loc iar echipamentul ARO a fost v?ndut.

?n mai 2007, omul de afaceri Nicolae Ra?iu, fiul fostului lider ??r?nist Ion Ra?iu, a achizi?ionat prin compania Landmark Management o parte de active ?n valoare de 16,5 milioane euro din cadrul fostei uzine Aro C?mpulung[3]. Dup? preluare, compania a derulat investi?ii pentru reabilitarea platformei, prin reconstruc?ia infrastructurii ?i reconversia unor hale[1]. ?n prezent, platforma industrial? Aro C?mpulung are o suprafa?? de 49 de hectare ?i include hala principal? de produc?ie ?i unit??ile secundare utilizate anterior pentru produc?ia modelului 4x4 Aro[1].

 

Si o poza cu un automobil de teren ARO:

11.jpg

 

Sa discutam despre ARO, stimati utilizatori.

 

Mai poate reinvia aceasta marca care era exportata in multe tari in perioada comunista ?

 

:ermm:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul M461 http://puicaniulian....eren-romanesti/ a fost unul de succes, s-a clasat in topul autovehiculelor de teren din anii `64-`70, dar modelul 240 a fost mai neperformant, cu toate modernizarile aduse(suspensie independenta in fata motor mai performant).

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,frumoasa prezentare,dar?de ce nu spuneti tot!!!!!!ca au fost interese ca deranja pe alti colosi industrial si le facea concurenta si a gasit persoanele potrivite pentru a o pune pe butuci,ca toata industria noastra ,timp da20de ani am distrus ,acum trebuie s-o lom de la 0 pe c?nd,,,,,,,,,,,alte tarii sta cu motoarele ?n stembai si c?nd criza se sf?rseste ei doar apasa pe buton si merg mai departe,iar noi o lom de la ?nceput si ce credeti mai ?-i ajungem din urma?Aceasta depinde de multe sitoatii sa mai revina, o varianta ar fii sa investeasca patronul ,sau s-o cumpere un colos ,SAU, depinde de?????Om trai s-om vedea .???

 

Sanatate

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda...tot ce e bun tre' sa dispara.Bun / Rau era al nostru.

 

Sa o luam de la zero?!! Nu mai sunt bani pt var sa zugravim ce a mai ramas,daramite sa reconstruim.Unii care au tradat si vandut au castele si JEEP,nu ARO.Romanii au colibe si caruta cu catari,pt ca la noi si caii au gripa [aviara] si au fost rechizitionati(asta ca sa nu mai aiba taranu cu ce sa cultive movila razasie).

offtopic:

Nebunie sau nu ... masura de porunb=1 gaina de casa=2 pui supermarchet===>taranul nu mai creste gaini

Editat de cristi_74
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conceptia mecanica a modelului Aro 240 a fost un pas inapoi din punct de vedere al performantei in teren comparativ cu M461, deci declinul a inceput inainte de `89.

Am avut ocazia sa circul in teren cu ambele modele.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, Aro 240 avea comfort sporit fata de M461 datorat suspensiei independente in fata, dar capacitate de trecere peste obstacole redusa, din cauza unghiului de degajare mai mic fiind mai joasa si poate si a greutatii mai mari sau prost repartizate, in ciuda unui motor mai performant.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa mai vorbim ,c?nd ce-i din afara faceau robotizat iar noi manual ,sa avem de munca totii, aceasta era diferenta si din cauza aceasta erau cum ereau,dar bune ,proaste faceam treaba cu ele,c?ti nu au facut bani cu Aro,stiu un prieten care a facut bani frumosi cu ele,dar asta e !sa vedem mai departe ce v-a fii (si cu industria) sanatate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu cel pu?in,nu cred ?ntr-un reviriment al acestei m?rci. Sigur c?, dintr-o perspectiv? u?or nostalgic? poate c? sunt c??iva care ar aplauda reapari?ia acestui autoturism, cu toate c?, dac? e s? ne men?inem onestitatea p?n? la cap?t c?nd analiz?m aceast? marc?, a fost f?r? nicio ?ndoial? o ma?in? proast?, f?cut? parc? cu toporul, chiar dac? - estetic vorbind - se observ? u?or o oarecare inspira?ie dup? un model mai vechi de G klasse. Oricum, n-o pot caracteriza dec?t ca o combina?ie de repere unele prea sub?iri pentru rolul ce urmau s?-l ?ndeplineasc?, iar altele prea grele (motorul). Am avut c?teva pe ?antier ca ma?ini de serviciu, niciodat? nu m-am sim?it confortabil ?n ele. Despre statistica defec?iunilor,nici n-are rost s? vorbesc, ?oferii aveau necontenit o list? de defec?iuni ce trebuiau remediate. Vreau s? fiu corect ?n?eles, vorbesc despre ma?ini care au ajuns la mine, ?n stare nou? !!!. Doar ?n primii 5 mii de km -s? zicem- pot spune c? te sim?eai cumva-cumva ca-ntro ma?in? nou?, dup? aia,oric?te repara?ii i-ai fi f?cut, tot tronc?nea ceva.

De altfel, cine ar avea nevoie de o astfel de ma?in?, pia?a n-o cere, cei mai mul?i dintre noi, pot face acum o compara?ie deloc flatant? pentru ARO. N-a rezistat pe pia?? nici cu motoriz?ri competitive (Toyota Hiace/Hilux sau Volkswagen) Nu cred c? sunt mul?i cei care iubesc ma?inile spartane sau cei care prefer? s? stea mai mult cu capota deschis? dec?t la volan. Perioada aceia ?n care rom?nii n-aveau ?ncotro nu se mai ?ntoarce, am aflat cu to?ii de cabestan, de GPS, de 4x4 care nu se defecteaz? dup? 50 km, cum spunea cineva pu?in mai `nainte, de confort prezent chiar ?i-ntr-o ma?in? de teren, de aer condi?ionat, De ce s?-?i mai iei Aro care nu are nimic din toate acestea.

 

Doar cei de la Muscel tr?iesc cu impresia c? f?ceau o ma?in? grozav?, care se vindea excelent la export, dar nu calit??ile ci pre?ul o f?ceau preferat? prin America de sud sau Africa de cei cu preten?ii minime.

Editat de Nelu Pătraşcu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar cei de la Muscel tr?iesc cu impresia c? f?ceau o ma?in? grozav?, care se vindea excelent la export, dar nu calit??ile ci pre?ul o f?ceau preferat? prin America de sud sau Africa de cei cu preten?ii minime.

 

cel mai sofisticat autoturism de teren romanesc din lume...

RR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock