Sari la conținut

Sudare surub M3 pe tabla de Aluminiu


Postări Recomandate

Buna seara,

 

Am o tabla de Al de 3mm grosime si caut o metoda eficienta sa sudez niste suruburi M3 de placa pentru a indeplini rol de suport pentru o alta placa cu componente electronice. Cum ma sfatuiti sa fac lucrul asta ? As vrea ca metoda aplicata sa fie durabila.

Si cum vopsesc in negru tot ansamblu asta: tabla + suruburi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De folosirea distantierilor stiam dar nu-mi place ca trebuie sa gauresc tabla. Nituri pop este o idee buna. Dar de vopsire ce spuneti?

 

Daca nu-ti place sa gauresti tabla......atunci cum de ideea cu nituri ti se pare OK ? Pentru ca si in cazul niturilor POP trebuie gaurita tabla!

 

Cu stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Posibil si procedeul lipirii .

Brazarea presupune folosirea unui aliaj special ,rezultatele sunt pe masura iar tenhica e simpla (v. youtube) si presupune o perie de sarma ,o lampa cu gaz si o perie de sarma ,ceva manusi ; experienta anterioara e facultativa . Rezistenta mecanica e maxima.

Lipirea cu cositor e cea mai la indemana desi nu am incercat : portiunea in care se face lipirea se indiguieste cu chit de geam si se umple cu ulei .Lipirea se face sub stratul de ulei frecand varful ciocanului de lipit de tabla dar nu i-mi dau seama cum poti cositorii ceva in ulei . Principiul e urmatorul : cositorul topit adera la aluminiu ,dar nu si la aluminiul pasivat ; pasivarea se face in prezenta aerului dar izolind cu cu ulei ,zonele proaspat curatate cu varful ciocanului ,nu sunt pasivate .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Posibil si procedeul lipirii

Intradevar se poate lipi sub o pelicula de ulei mineral DAR nu cred ca lipitura ar fi atat de rezistenta pentru o prindere mecanica de genul celei dorite ci doar pentru lipirea unui fir. Tehnica respectiva necesita o "decapare" mecanica sub pelicula de ulei inainte de lipirea care se face tot sub acelasi strat protector. Si inca ceva, necesita mult exercitiu pregatitor inainte de operatie (experienta).

Editat de Dan57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...
  • 3 weeks later...

Pentru fixarea durabila a unui surub pe o placa de aluminiu de 3mm, ca in cerinta topicului, se poate

 folosi o placuta intermediara gaurita, pe care este fixat prin insurubare sau lipit cu cositor un surub,

 un distantier sau o tije filetata ca in desen.

      post-24607-0-64951700-1481460793_thumb.jpg

 Pentru rezistenta mai mare si consolidare, in placa de baza de 3mm, se dau mai multe gauri oblice de 1,5mm,

  in care va patrunde si adezivul de rasina epoxidica sau cyanolit. In acest mod se mareste suprafata care 

  contribuie la rezistenta mecanica cit si rezistenta la dezlipire.

Inainte de lipire suprafata se smirgheluieste cu marimea #80 si se pot face si santuri adinci,

  oblice in sectiune. Inainte de lipire suprafetele se degreseaza.

O alta fixare posibila, fara adeziv, este prin nituirea inversa a placii de aluminiu peste filetul unui surub,

  intr-o gaura din placa de aluminiu, cu o scula speciala.

    post-24607-0-24750200-1481462857_thumb.jpg

Procedeul este mai laborios, trebuiesc scule si facute teste de deformare a placii de aluminiu.

Daca surubul este de pina la 3mm se poate da o gaura adinca de 2,5mm, apoi filetata cu M3.

Se foloseste un  spiral cu unghi la virf mare, 120 de grade cu opritor si se fileteaza cu M3 si tarozi

  cu virfurile modificate, Nr1 si Nr2. Aceasta pentru ca surubul sa intre fest. Pentru rigidizare suplimentara se poate folosi o piulita "strinsa" usor. 

 

@gsabac

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In link sunt prezentate piulite nit cu filet, sunt foarte interesante si utile in aplicatii mecanice.

Niturile pop numite si poc-nituri sau nituri cu explozie sau piulitele nit cu filet implica gaurirea tablei.

In plus ele lasa "floarea" pe partea opusa, care daca trebuie vopsita necesita chit si slefuire.

O alta metoda este folosirea unei bucse deformabile in gaura:

     post-24607-0-33183300-1481476868_thumb.jpg

Acesta metoda presupune ceva mai multa precizie si se pare ca bucsa este fixata mai bine.

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Niturile pop numite si poc-nituri sau nituri cu explozie 

2)piulitele nit cu filet implica gaurirea tablei.

3) lasa "floarea" pe partea opusa, care daca trebuie vopsita necesita chit si slefuire.

4)O alta metoda este folosirea unei bucse deformabile in gaura:

     attachicon.giffixarea unei bucse prin deformarea interioara.jpg

Acesta metoda presupune ceva mai multa precizie si se pare ca bucsa este fixata mai bine.

1)Niturile cu explozie erau utilizate la nituirea prin intreiorul aripii avioanelor(spatiu fiind foarte ingust) si explodau formand floarea prin incalzirea cu letconul, stiu sigur de la un fost maistru care a lucrat la IAR inainte de razboi.

2)Da, dar prin nituirea bucsei filetate zona devine mai rezistenta.

3)Daca filetulul este plasat pe placa inferioara(jos) iar ansamblul se sprijina pe pufere, nu cred ca deranjeaza nici estetic(nu se vede) nici suprafata de sprijin.

4)Da, dar pentru aceasta cred ca nu este suficienta o grosime de 3mm cum se preciza in titlu.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Dedeman asa se numesc niturile pop-nit, "nituri cu explozie" si bineinteles cele adevarate cu explozie sunt din domeniul aviatiei.

Toti utilizatorii stiu sa gaureasca tabla si sa puna bucse sau suruburi cu cap innecat cu piulite pe partea opusa.

Problema topicului este sa se foloseasca o metoda prin  care sa nu se gaureasaca tabla initiala de aluminiu de 3mm.

In privinta rezistentei, trebuie ceva care sa asigure o oarecare rezistenta pentru fixarea unei placi electronice, asa cum a spus autorul topicului.

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock