Sari la conținut

Metrou Galati - Braila ?


donpetru

Postări Recomandate

Am desenat mai demult o versiune de proiect de metrou care sa lege orasul Galati de Braila. Este doar o propunere a site-ului TEHNIUM AZI, care a fost mediatizata anul trecut cu ajutorul e-mail-urilor. M-am gandit ca nu ar fi rau sa o postez si aici pentru a vedea reactia utilizatorilor care locuiesc in aceasta zona si nu numai.

Stiu ca la o prima vedere, datorita resurselor financiare mari care ar trebui implicate, proiectul pare imposibil dar poate intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat va avea si regiunea Galati-Braila un metrou. Acest proiect este foarte necesar deoarece sunt foarte multi locuitori ai orasului Braila care lucreaza in Galati si viceversa.

Daca va fi pus vreodata pus in aplicare, ramane de vazut. Oricum, ideea a fost apreciata de multe persoane.

METROU GALATI-BRAILA.jpg

 

Intre statiile de metrou propuse: "Cantemir" si "Progresului", se discuta la un moment dat in presa de proiectul de constructie a unui aeroport.

 

EDITARE ULTERIOARA:

Daca doriti sa descarcati imaginea de mai sus la rezolutia originala atunci clic pe arhiva de mai jos:

METROU GALATI-BRAILA.rar

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceasta varianta de transport are doua avantaje fata de o solutie supraterana, nu este accesibila hotilor de fier si iarna nu este afectata de vreme, dezavantajul este costul mult mai ridicat.

Dar varianta monorail http://en.wikipedia.org/wiki/Monorail poate ar intrunii ambele avantaje, departe de hoti si de nameti si costuri mai mici, poate chiar mai mici decat cea cu terasament.

Dezavantajul, este capacitatea mai mica de transport a unui vagon.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este de loc un proiect nerealizabil. Intre Braila si Galati, orase pe care le cunosc si unde am lucrat periodic in anii '80, este o distanta da 20...25 km adica nu mai mult decat intre doua terminale extreme ale metroului bucurestean. Exista si multe alte exemple de orase mari apropiate in Europa, unde s-au construit linii de metrou. Unul care imi vine acum in minte (deoarece il cunosc si l-am folosit personal in anul 1980) este cel al oraselor grecesti Atena si Pireus. Acolo solutia a fost cea a unei linii supraterane. Cred ca municipalitatile reunite prin buna-vointa intr-un comandament pe aceasta tema, au capacitatea sa-l abordeze si sa-l finalizeze. Totul tine de buna intelegere si de vointa de progres a liderilor locali. Solutia subterana (foarte scumpa) nu este obligatorie. Impotriva hotilor de fier se pot lua masuri administrative eficiente, iar impotriva unor intemperii se pot dezvolta solutii tehnice care sa fie utile unei arii mai largi.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a reduce costurile de executie a magistralei de metrou se poate combina, cel putin in cazul proiectului de mai sus, varianta subterana cu cea supraterana. Deci, vor fi portiuni de linie care pot fi supraterane (ex. distanta dintre statiile de metrou: Cantemir si Progresului). Chiar daca varianta subterana implica costuri de executie mult mai mari, aceasta este mai mult agreeata de locuitori, nu in momentul contructiei ci dupa darea in exploatare, din cauza ca zgomotul de circulatie a metroului nu este prezent in versiunea subterana.

O alta problema in cazul oraselor Galati si Braila este faptul ca trebuie avut in vedere ca sunt zone unde panza freatica este mult la suprafata iar aplicarea solutiei subterane, pe anumite portiuni, poate fi dificila daca nu imposibila. Din acest motiv ar trebui sa fie analizat tot traseul prezentat mai sus si vazut daca se poate pune in aplicare. Spre exemplu, sunt distante dintre statii de metrou care musai trebuie sa fie realizate subteran. Daca terenul nu va permite acest lucru, atunci treburile se complica.

Oricum, aceste sunt probleme prezumtive de care ar trebui sa se tina cont la elaborarea proiectului.

 

@ola_nicolas, este un proiect realizabil dar tinand cont de situatia economica actuala, perspectivele de pune in practica a proiectului sunt foarte indepartate,... din pacate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un proiect realizabil in Japonia, cu sute de mii de calatori platitori pe zi. Varianta subterana se justifica doar in zone dens populate si fara teren liber. In Germania, la Wuppertal, am mers cu un tren suspendat (monorail) cu un traseu de 40 km pe deasupra raului Wupper. A fost facut in 1913, deoarece nu era spatiu disponibil la sol, si trece prin mai multe localitati. In cazul nostru exista deja comunicatii rutiere, feroviare si navale, iar numarul de calatori este relativ mic si va scadea in urmatorii zece ani de criza.

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

O alta varianta, este utilizarea infrastructurii feroviare, deja existente , pe dist Braila - Barbosi Calatori . Costurile legate de constructie s-ar diminua, ecartamentul folosit este acelasi 1435mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

    Metroul Braila-Galati este un proiect pentru ..... un viitor indepartat!

Intre anii 1985-1989 cand s-a construit pe structura digului drumul DN22B si podul rutier peste Siret era o discutie despre constructia unei linii de tramvai simpla care sa lege capetele oraselor: Cart Progresul in Braila pana in 19 la Galati. Terasamentul liniei, urma sa fie in partea din drepta a digului, soselei jos.

In triughiul Cart. Progresul - Cantemir - Vadeni, unde se preconizeaza si amplasarea aeroportului, panza freatica este foarte sus. Solutie discutata fiind cu garnituri multiple tramvaie Tatra T4, astea merg legate "carnat".

    Cand...  mi-o creste mie par in palma, o sa fie metrou si pod la Braila! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

distanta dintre cele 2 orase o parcurgi intr-o ora maxim doua si cu bicicleta.

 

Daca vremea permite, sa nu fie nici prea frig nici prea cald, sa nu ploua, sa nu ninga si sa nu bata viscolul.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vremea permite, sa nu fie nici prea frig nici prea cald, sa nu ploua, sa nu ninga si sa nu bata viscolul.

Nu va contrazic.Desi am masina si permis de conducere iar pe deasupra exista si mijloace de transport in comun(inclusiv tramvai aceasta regiune fiind poate singura din Romania unde circula tramvaie prin zona rurala) eu de mic tot am in cap sa parcurg traseul Arad-Minis cu bicicleta.Cu masina fac maxim 30 de minute.

http://distanta.ro/arad/minis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am utilizat foarte mult bicicleta ca mijloc de transport, spre servici si retur(si nu numai), iar in Brasov clima seamana cu cea a Londrei, orice brasovean cu traditie care se respecta are o umbrela la el, pentru cei care merg cu bicicleta(cum eram si eu) exista/u pelerine si protectii pentru pantaloni.

Un alt impediment pentru utilizarea bicicletei mai este si varsta(conditia fizica), nu numai pedalatul ci si transportarea ei pe scari la etaj cum era cazul meu.

P.S.

N-ati scris si daca ati parcurs acel traseu Arad-Minis.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock