Sari la conținut

Postări Recomandate

Buna seara, am si eu o rugaminte: puteti sa imi spuneti cum pot face o bobina de 3u pentru un amplificator. am cautat peste tot pe unde am stiut sa cumpar dar nu am putut gasii nicaieri. daca puteti sa explicati cat mai simplu ca sa pot intelege ar fii perfect pentru ca sunt incepator :angel: . o seara placuta!

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4962-bobina-3u/
Distribuie pe alte site-uri

In principiu o bobina se realizeaza infasurand (bobinand) un numar de spire pe un suport, ele pot avea miez magnetic (ferita, un material feromagnetic) sau pot fi bobinate in aer. In functie de frecventa curentului parcurs se calculeaza numarul de spire, iar in functie de intensitatea curentului parcurs se calculeaza grosimea bobinajului si marimea miezului.

Sa masori bobine cu precizie e destul de greu daca nu ai aparatura scumpa, dar la nivel de hobby e suficient de bun si un LC-metru cu microcontroller, sunt o gramada de scheme, sau poti sa cumperi unul gata facut la pret de aprox 30$.

Mai poti cauta calculatore online, care-ti dau in mare numarul de spire necesar si marimea miezului, dar sunt destul de aproximative si de multe ori nu gasesti miezul recomandat de ei, dar e un punct de plecare.

Eu imi fac bobinele de RF avand o cutie cu miezuri cumparate de la farnell (toroidale) si pun cateva spire dupa care masor cu LC-metru, dupa prima masuratoare cam stiu cate spire mai trebuie sa pun sau sa scot.

O alta modalitate e sa comanzi direct la farnell sau altii (nu stiu ce furnizori aveti acolo) Daca vrei sa te ajute cineva e indicat sa spui si ce vrei sa faci cu bobina asta, sau sa indici frecventa si intensitatea curentului care parcurge bobina.

Succes

RR

PS - majoritatea fabricantilor de miezuri toroidale dau o valoare a inductantei pentru o spira (e o valoare aproximativa, la o frecventa data) dar poti sa-ti dai seama daca poti realiza bobina ta cu miezul respectiv.

Editat de roadrunner