Sari la conținut

Converter DC-DC 12V-250V


Postări Recomandate

Buna ziua,

Am gasit in discutiile anterioare de pe un forum o referire la: http://www.joretroni...Kapitel6_2.html unde se gaseste o schema interesanta de modificare a factorului de umplere la TL 3843 pentru a se putea adapta mai bine la inductanta din drena mosfetului. Am fost interesat pentru ca nu am posibilitatea sa determin inductanta bobinelor pe care le am si nici nu stiu cam ce caracteristici au feritele recuperate. Am fost interesat sa fac convertzorul cat mai mic.

Pentru cei interesati pun mai jos "cercetarile facute de mine".

Schema originala are cateva mici neconformitati pe care le-am corectat si am obtinut schema din atasament.

Convertzorul l-am folosit pentru o aprindere CDI dar se preteaza pentru orice utilizare

Am obtinut o incarcare a condensatorului de 2 micro farazi in aproximativ 3 ms la tensiunea de 250 V. Bobina din drena mosfetului este executata pe o ferita recuperata din lampi economice. Am desfacut bobina originala si in locul ei am bobinat 50 sp cu sarma Cu em de 0.4 mm. Am folosit o bobina pe care scria 17R nu stiu ce inseamna dar in functie de puterea lampii am vazut ca sunt si mai mari pe care scrie 21R sau mai mici cu 04R. Fata de schema originala am introdus inca o dioda in baza tranzistorului (cu o dioda nu functiona) si in locul rezistorului de 100 k din emiter am pus un semireglabil de 30k cu care se poate regla gradul de umplere in limite destul de largi (cam 10...90%). In serie cu el este bine sa se puna un rezistor de aproximativ 5k pentru ca in febra reglajului sa nu ajunga la valoarea zero ce ar putea afecta grav sanatarea integratului si al tranzistorului. In schema folosesc un grad de umplere de 50% reglat cu P1. Schema nu este pretentioasa la tipul tranzistorului folosit.

Poza cu intreg montajul de aprindere CDI este postat pentru a vedea aproximativ dimensiunile la care se poate obtine convertizorul. Daca el se foloseste in alte scopuri si nu deranjeaza se poate folosi si schema originala cu dioda pusa direct in drena mosfetului. La mine nu merge pentru ca tyristorul scurtcircuiteaza sursa de tensiune in timpul conductiei si ramane asa chiar daca intrarea in conductie a mosfetului preia o parte din curent el ramane totus peste curentul de mentinere al tyristorului. Schema se refera numai la jumatatea de sus a placii. Jumatatea de jos are alte functii. In timpul functionarii nu se incalzeste nici bobina nici mosfetul dar preventiv l-am montat separat pentru a putea fi pus pe radiator.

Daca cineva mai are nevoie de detalii va stau la dispozitie.

Loti

converter.doc

post-22495-0-29858500-1363002217_thumb.jpg

post-22495-0-21738000-1363002233_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in caz ca va intrebati ce e CDI

Notatea este denumirea, de prin `70 existau aprinderile auto rusesti http://www.domavto.narod.ru/html/yeaeodiiiua_nenoaiu_caaeeaaies.html cu descarcare capacitiva, tensiunea ridicata era obtinuta cu un convertor incorporat, atacau bobina cu cca 400V fata de cca 200-220V la ruptorul clasic.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe un motodeltaplan la un motor cu doi cilindri boxer. Nu am masurat randamentul dar la turatia maxima (7000 rot/min) simulata consuma sub 1A pentru ca sursa mea are protectie la 1A si nu declanseaza. Nu am masurat curentul consumat, ma interesa ca sa nu se incalzeasca componentele. Pana sa ajung la forma finala am incercat o multime de scheme si bobine asa ca m-am gandit ca poate cineva mai are nevoie de ceva similar si sa nu fie nevoit sa treaca prin toate etapele pe care le-am parcurs deja.

Numai bine,

Loti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock