Sari la conținut

functionare redresor ?


Postări Recomandate

Va rog sa-mi spuneti care dintre cele doua scheme de redresor este functionala din punct de vedere electric ? Am facut schema cu ledul rosu pentru aratarea ajungerii bateriei la tensiunea nominala si nu a functionat in sensul ca redresorul incarca de la inceputul conectarii bateriei cu curentul care il vrea bateria , nu exista nici un control al curentului de incarcare. In comentariile schemei se stipuleaza ca curentul de incarcare este intre 2 si 4 A indiferent cat ar fi bateria de descarcata . Credeti ca schema cu semireglabilul de 500 ohmi este mai sigura (adica sunt sanse mai mari sa functioneze) asa cum scrie in descrierea schemei ? Astept un raspuns ! Multumesc

redresor ,.doc

redresor,, ,,.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa-mi spuneti care dintre cele doua scheme de redresor este functionala din punct de vedere electric ? Am facut schema cu ledul rosu pentru aratarea ajungerii bateriei la tensiunea nominala si nu a functionat in sensul ca redresorul incarca de la inceputul conectarii bateriei cu curentul care il vrea bateria , nu exista nici un control al curentului de incarcare. In comentariile schemei se stipuleaza ca curentul de incarcare este intre 2 si 4 A indiferent cat ar fi bateria de descarcata . Credeti ca schema cu semireglabilul de 500 ohmi este mai sigura (adica sunt sanse mai mari sa functioneze) asa cum scrie in descrierea schemei ? Astept un ajutor ! Multumesc

spre exemplu gasesc la una din scheme valori ale unor piese diferite fata de cealalta schema, piese ce par avea acelasi rol. multumesc din nou. Editat de marius2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intrbat care dintre scheme este functionala in sensul ca i se poate regla curentul

Eu v-am rapuns la aceasta intrebare

spre exemplu gasesc la una din scheme valori ale unor piese diferite fata de cealalta schema, piese ce par avea acelasi rol.

Din ce vad eu niciuna dintre ele nu regleaza curentul, sezizeaza doar supra tensiunea la terminarea incarcariii si blocheaza incarcarea in acel moment.

post-9-0-88132500-1361777841_thumb.jpg

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intrbat care dintre scheme este functionala in sensul ca i se poate regla curentul

Nici una din scheme NU "e functionala in sensul ca i se poate regla curentul". Se vede de la o posta ca nu contine nici un element pentru limitarea curentului de incarcare, deci aceasta se face de catre transformator, caracteristica lui impune curentul maxim care se va stabili prin circuit, alaturi de tensiunea pe sarcaina (baterie). Astfel de incarcatoare simple, la care curentul e limitat doar de traf, s-au facut si industrial, dar erau completate cu protectie termica, pentru ca traful sa nu ia foc la utilizare indelungata (s-au si comercializat la noi).

 

Daca citesti atent textul la prima schema, cel in engleza, acolo se specifica faptul ca incarcarea se face rapid, la curentul maxim pe care-l poate da aparatul, se subantelege ca doar traful e cel care face limitarea, deci e importanta tensiunea care se prevede pt secundar.

Cealalta schema, cu textul in limba romana, e comentata si mai prost, nespecificandu-se proprietatea la care m-am referit mai sus, care e de fapt esentiala.

Sunt destule cazuri cand s-au construit si publicat scheme, adaptate cu piese romanesti, fara a se specifica amanunte importante, deoarece probabil autorii nu intelegeau indeajuns ce fac, mergand pe tatonari si alte metode amatoricesti.

 

Daca vrei sa-ti faci un redresor simplu pe ideea asta, sfatul meu e sa folosesti un traf cu tensiune secundara mai mare sau egala cu 18V si sa inseiezi in circuitul de incarcare o rezistenta bobinata (eventual un fir de nichelina), cu valoarea de ordinul zecimi de ohm ... ohmi, pentru a limita curentul la valori rezonabile si controlabile, nelasand asta pe seama trafului, care daca e de putere mai mare va forta curenti prea mari, scurtand viata bateriei si punand in pericol insusi traful, daca nu e dotat cu protectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar o schema cu reglajul curentului gasesc? la schema asta fara LED-uri zice ca reglarea curentului de incarcare se face din semiregl. de 100 ohmi / 2W. nu poate fi adevarat ? multumesc em2007

Editat de marius2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, doua persoane cu credibilitate ti-au explicat ca schemele de mai sus nu au reglaj al curentului de incarcare. Si tu ce te-ai gasit sa intrebi:

la schema asta fara LED-uri zice ca reglarea curentului de incarcare se face din semiregl. de 100 ohmi / 2W. nu poate fi adevarat ?

uite iti zice si a treia persoana: niciuna din scheme nu are reglaj al curentului de incarcare.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar o schema cu reglajul curentului gasesc? la schema asta fara LED-uri zice ca reglarea curentului de incarcare se face din semiregl. de 100 ohmi / 2W. nu poate fi adevarat ? multumesc em2007

 

marius2.Daca ai rabdare si vrei sa construiesti un incarcator adevarat ,atunci apuca-te de schema prezentata de dl.miron1947,in ultimul post.Eu am facut incarcatorul respectiv de multi ani,poate vreo 10 ani si functioneaza perfect,cu conditia sa faci reglajele corect si sa folosesti componente de calitate,in special condensatorul electrolitic C1 care ar fi de preferat sa fie cu tantal,cu pierderi cit mai mici(pot fi amindoi condensatorii cu tantal).De ce?La terminarea incarcarii, ledul care indica incarcarea bateriei,trebuie sa ramina aprins,fara sa mai pilpiie.Daca condensatorul are pierderi, ledul va continua sa pilpie,dar cu frecventa mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock