Sari la conținut

Micsorare rotatii motor trifazic


Bran Bogdan

Postări Recomandate

Buna tuturor, am nevoie de ajutor, am un motor trifazic de 1.5 kw si 3600 Rpm, as vrea sa stiu daca exista vreo posibilitate sa ii micsorez rotatiile fara sa ii scad din putere, am un cuplu direct fara curea de transmisie deci nu ma pot folosi de acest lucru, am nevoie de o idee!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa precizez ca si alimentarea e tot trifazica, m-am documentat si pentru acest lucru am nevoie de un CONVERTIZOR DE FRECVENTA, pentru a modifica rotatiile, dar sigur nu mai am puterea necesara motorului, adica nu in pot da 60 Rpm iar culplajul sa ramana la fel de puternic, pentru ca vreau sa fac o masina de indoiat bari de fier, presupun ca o sa trebuiasca sa modific cuplajul ori cu roti dintate intr'o carcasa cu ulei, ori cu fulie si ii maresc si puterea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O solutie ar fi un reductor cu raport de transmisie cit mai mare,1/50 ar fi exact cit ar trebui ca sa aiba turatia necesara,respectiv 60rot/min. Si un reductor cu raport mai mic ar fi bun putindu-se jongla din fuliile de curea de pe motor si de pe reductor.Folosirea unui reductor face ca,cuplul sa creasca.Cu un convertizor de frecventa se poate modifica (scadea) turatia unui motor,dar scazind turatia, scade si cuplul.Oricum scaderea turatiei de la 3000rot/min la 60 rot/min este drastica,cuplul scazind foarte mult. Cea mai buna solutie este folosirea unui reductor.Achizitionarea unui convertizor este destul de costisitoare.Cu aceeasi suma de banii poti achizitiona un reductor,poate si mai ieftin.Cauta pe "tocmai.ro".Nu se poate sa nu gasesti. Solutia rebobinarii nu stiu daca este posibila.Numarul de poli ai unui motor electric determina turatia motorului.La motoarele trifazate asincrone turatia este invers proportionala cu numarul de poli.Un motor cu numar mic de poli va avea turatie mare si cuplu mic,iar un motor cu numar mare de poli va avea turatie mica in schimb cuplul va fi mare.Poate ca gresesc dar eu asa stiu.

Editat de george b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplu depinde invers proportional de viteza unghiulara si implicit turatie. Adica la functionare fara sarcina, turatia e maxima, cuplu aproape 0, si pe masura ce creste sarcina mecanica la ax, turatia scade iar cuplu va creste pana la cel nominal la care ai proiectat motorul. Peste limita asta risti sa arzi motorul.

Un convertizor de frecventa pentru motoare de 60Hz rezolva lejer problema.

Editat de politehnica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock