Jump to content
dan_e

Fabricarea cablajelor prin metoda Press & Peel - intrebari si raspunsuri

Recommended Posts

Incep cu prima intrebare:

 

1. Conteaza calitatea tonerului la o imprimanta laser ca sa iasa bine cablajul imprimat ? Sa presupunem ca presez corect cu ferul de calcat cablajul, daca tonerul nu este de calitate buna e posibil sa nu se lipeasca de cablaj ? Vi s-a intamplat asta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai important e sa degresezi bine suprafata de cupru - chiar sa folosesti ceva abraziv - cum ar fi "tix" (habar n-am daca mai exista - se numea praf de curatat) - fara procesul asta e greu sa faci tonerul sa adere la suprafata de cupru.

RR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suprafata de cupru o sefluiesc bine cu smilgher si apoi o sterg cu alcool izopropilic - cineva m-a invatat asa. Dupa aceea scot cablajul pe o hartie foto - cateodata nu iese cu prea mare constrast (o fi de la toner!) - si apoi imprim desenul cablajului pe suprafata de cupru cu ferul de calcat. Cateodata sunt zone de cablaj care nu ies deloc cu toate ca talpa ferului de calcat are peste 200gr.C si tin apasat mai bine de juma de ora. Hartia foto e de aia subtire, cum citisem pe aici. As vrea sa incerc o metoda sa nu pierd atat de mult timp cu apasatul desenului pe suprafata de cupru ?

Edited by dan_e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu slefuiesc suprafata cu smirghel foarte fin , si o sterg cu o carpa curata , eventual ceva de bumbac . Nu dau dupa slefuire cu nimic .

Imprimanta trb setata pe BEST , ca tiparirea sa fie cat mai intensa . Presarea cu fierul de calcat o fac cca 5 min , la temperatura cea care se poate calca rufele , o temperatura mai mare si un timp mai mare , poate deteriora tonerul . Nu am dat gres pina acum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa aceea scot cablajul pe o hartie foto - cateodata nu iese cu prea mare constrast (o fi de la toner!) - s

Daca nu ati folosit optiunea BEST la imprimare sunt foarte mare sanse sa nu iasa cablajul imprimat cu un contrast corespunzator. Ba mai mult, si calitatea tonerului are un cuvant de spus, ca si numarul de refiluri ale cartusului. Deci, cantariti bine aceste lucruri.

Pe de alta parte, si eu caut o metoda de transfer a cablajului pe suprafata de cupru, cat mai rapida si sa iasa cat mai bine, si pana acum, nu am gasit o hartie foto care sa fie OK din toate punctele de vedere. Deci, nu e suficient sa alegem o hartie foto subtire, ci e important sa alegem temperatura de transfer potrivita care, din ce am inteles, la toner-ul de proasta calitate temperatura de transfer e ceva mai mare. Acum, vine intrebarea: sa nu mai apelam la refil ? E acest lucru o solutie ? Chiar mi-ar place sa citesc cateva opinii in aceasta privinta.

 

P.S. Si eu caut o metoda de transfer cat mai rapida si care sa dea cele mai bune rezultate.

 

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Am pus o intrebare aici in legatura cu folii mai noi Press&Peel (pcb, silkscreen alb si solder mask) comercializate de Conex  http://www.tehnium-azi.ro/topic/5725-realizare-cablaj-metoda-transfer-tonner/page-6?do=findComment&comment=74710

    Pe site producator - https://pcbfx.com/main_site/pages/tech_support/set_toner_density.html La "Tech Support" sunt o serie de precizari interesante.

 

@Nardu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablaj cit mai nou, strat de cupru cit mai putin oxidat (patinat), nu dau cu smirghel , face santuri in suprafata de cupru iar tonnerul nu adera cum trebuie. Degresez cablajul cu solvent nitro, ajut cu o pensula. Il las citeva minute in solvent intr-o cutie cu capac. Atentie ! extrem de inflamabil. Nu se mai atinge cu mina. Am ajustat un Samsung ML-1710 astfel incit sa ia mai mult tonner la printare, sint niste semireglabili care fac treaba asta, desigur, toate setarile soft la maxim si hirtie "tiny". Tiparesc pe hirtie cretata. Calcatorul cu termostatul reglat la 2/3 se plimba pe suprafata cam 5 minute. Se lasa la racit, apoi in apa. Dupa 10 minute hirtia se dezlipeste usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folositi cu incredere diluant 506 pt. vopsele auto! Se gaseste la magazinele cu piese auto, cele in stil mai vechi. Seamana la miros cu acetona. Diluantul din supermarketurile gen brico... sau altele cu acelasi profil, va ofera diluanti asa zis nitro pentru vopsele alchidice, ce contin mult kerosen, nu prea bun pentru scopul nostru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Tiparesc pe hirtie cretata.....

    

     Incearca si cu hartie foto.

 

@Nardu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge bine si cu hartie de revista daca imprimanta depune toner asa cum trebuie si este setata la rezolutie maxima.Bineinteles ca si tonerul trebuie sa fie de calitate.

Edited by Ciprian 81

Share this post


Link to post
Share on other sites

A aparut si prin magazinele de la noi folie de transfer galbena. Eu am luat 10 coli cu 20 lei de la Optimusdigital. Seamana cu hartia suport de la autocolante dar este mai subtire. Am intampinat ceva probleme cu imprimanta, mi-a mototolit vreo 2 foi cand am vrut sa imprim a doua coala (aveam de facut 2 cablaje mari), dar am introdus in imprimanta o hartie normala si apoi a mers.

 

Dupa transfer a mai fost nevoie de corectii cu markerul mai ales la zonele intinse. Pentru cablaje cu trasee subtiri si dimensiuni mici este mai mult decat OK.

 

Iata cum au iesit cablajele:

 

mhXvDOO.jpg

 

DFht7M7.jpg

 

XIc8Pm0.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Taie folia galbena aproape de dimensiunea pcb si prinde pe coala A4, mai groasa.

Vezi in clip la min: 0.47 https://www.instruct...ine-Pitch-PCBs/

Mai multi s-au vaitat de folia asta.

Nu-i mai da cu smirghel! Foloseste Scotch Brite si pasta pt bucatarie gen Axion, jet apa, eventual la final alcool polivinilic.

 

@Nardu

Edited by Nardu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca folia din videoclip este cea la care va referiti.N-am incercat cu asa ceva dar din videoclipurile pe care le-am vazut pot spune ca se descurca destul de bine mai ales ca desprinderea sa de pe placa nu necesita inmuierea in apa,de aici rezultand ca poate fi refolosita.

E adevarat ca atunci cand vine vorba despre trasee mai subtiri nu prea se descurca.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ajoy, a folosit hartie foto. E mult mai groasa si a trebuit sa o inmoaie in apa. Ca sa nu se complice cu setari la imprimanta asupra dimensiunilor hartiei sau poate nu-i permite imprimanta, a prins hartia foto, taita la dimensiuni apropiate PCB, pe coala A4 in centru. In prealabil a facut pe aceeasi foaie A4 proba dimensionala cu un integrat. Daca ai PCB-ul printat/exportat din program e sigur 100%.

 

@Nardu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.