Sari la conținut
dan_e

Fabricarea cablajelor prin metoda Press & Peel - intrebari si raspunsuri

Postări Recomandate

Incep cu prima intrebare:

 

1. Conteaza calitatea tonerului la o imprimanta laser ca sa iasa bine cablajul imprimat ? Sa presupunem ca presez corect cu ferul de calcat cablajul, daca tonerul nu este de calitate buna e posibil sa nu se lipeasca de cablaj ? Vi s-a intamplat asta ?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

cel mai important e sa degresezi bine suprafata de cupru - chiar sa folosesti ceva abraziv - cum ar fi "tix" (habar n-am daca mai exista - se numea praf de curatat) - fara procesul asta e greu sa faci tonerul sa adere la suprafata de cupru.

RR

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Suprafata de cupru o sefluiesc bine cu smilgher si apoi o sterg cu alcool izopropilic - cineva m-a invatat asa. Dupa aceea scot cablajul pe o hartie foto - cateodata nu iese cu prea mare constrast (o fi de la toner!) - si apoi imprim desenul cablajului pe suprafata de cupru cu ferul de calcat. Cateodata sunt zone de cablaj care nu ies deloc cu toate ca talpa ferului de calcat are peste 200gr.C si tin apasat mai bine de juma de ora. Hartia foto e de aia subtire, cum citisem pe aici. As vrea sa incerc o metoda sa nu pierd atat de mult timp cu apasatul desenului pe suprafata de cupru ?

Editat de dan_e

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu slefuiesc suprafata cu smirghel foarte fin , si o sterg cu o carpa curata , eventual ceva de bumbac . Nu dau dupa slefuire cu nimic .

Imprimanta trb setata pe BEST , ca tiparirea sa fie cat mai intensa . Presarea cu fierul de calcat o fac cca 5 min , la temperatura cea care se poate calca rufele , o temperatura mai mare si un timp mai mare , poate deteriora tonerul . Nu am dat gres pina acum .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dupa aceea scot cablajul pe o hartie foto - cateodata nu iese cu prea mare constrast (o fi de la toner!) - s

Daca nu ati folosit optiunea BEST la imprimare sunt foarte mare sanse sa nu iasa cablajul imprimat cu un contrast corespunzator. Ba mai mult, si calitatea tonerului are un cuvant de spus, ca si numarul de refiluri ale cartusului. Deci, cantariti bine aceste lucruri.

Pe de alta parte, si eu caut o metoda de transfer a cablajului pe suprafata de cupru, cat mai rapida si sa iasa cat mai bine, si pana acum, nu am gasit o hartie foto care sa fie OK din toate punctele de vedere. Deci, nu e suficient sa alegem o hartie foto subtire, ci e important sa alegem temperatura de transfer potrivita care, din ce am inteles, la toner-ul de proasta calitate temperatura de transfer e ceva mai mare. Acum, vine intrebarea: sa nu mai apelam la refil ? E acest lucru o solutie ? Chiar mi-ar place sa citesc cateva opinii in aceasta privinta.

 

P.S. Si eu caut o metoda de transfer cat mai rapida si care sa dea cele mai bune rezultate.

 

Numai bine

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

    Am pus o intrebare aici in legatura cu folii mai noi Press&Peel (pcb, silkscreen alb si solder mask) comercializate de Conex  http://www.tehnium-azi.ro/topic/5725-realizare-cablaj-metoda-transfer-tonner/page-6?do=findComment&comment=74710

    Pe site producator - https://pcbfx.com/main_site/pages/tech_support/set_toner_density.html La "Tech Support" sunt o serie de precizari interesante.

 

@Nardu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cablaj cit mai nou, strat de cupru cit mai putin oxidat (patinat), nu dau cu smirghel , face santuri in suprafata de cupru iar tonnerul nu adera cum trebuie. Degresez cablajul cu solvent nitro, ajut cu o pensula. Il las citeva minute in solvent intr-o cutie cu capac. Atentie ! extrem de inflamabil. Nu se mai atinge cu mina. Am ajustat un Samsung ML-1710 astfel incit sa ia mai mult tonner la printare, sint niste semireglabili care fac treaba asta, desigur, toate setarile soft la maxim si hirtie "tiny". Tiparesc pe hirtie cretata. Calcatorul cu termostatul reglat la 2/3 se plimba pe suprafata cam 5 minute. Se lasa la racit, apoi in apa. Dupa 10 minute hirtia se dezlipeste usor.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Folositi cu incredere diluant 506 pt. vopsele auto! Se gaseste la magazinele cu piese auto, cele in stil mai vechi. Seamana la miros cu acetona. Diluantul din supermarketurile gen brico... sau altele cu acelasi profil, va ofera diluanti asa zis nitro pentru vopsele alchidice, ce contin mult kerosen, nu prea bun pentru scopul nostru.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

....Tiparesc pe hirtie cretata.....

    

     Incearca si cu hartie foto.

 

@Nardu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Merge bine si cu hartie de revista daca imprimanta depune toner asa cum trebuie si este setata la rezolutie maxima.Bineinteles ca si tonerul trebuie sa fie de calitate.

Editat de Ciprian 81

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

A aparut si prin magazinele de la noi folie de transfer galbena. Eu am luat 10 coli cu 20 lei de la Optimusdigital. Seamana cu hartia suport de la autocolante dar este mai subtire. Am intampinat ceva probleme cu imprimanta, mi-a mototolit vreo 2 foi cand am vrut sa imprim a doua coala (aveam de facut 2 cablaje mari), dar am introdus in imprimanta o hartie normala si apoi a mers.

 

Dupa transfer a mai fost nevoie de corectii cu markerul mai ales la zonele intinse. Pentru cablaje cu trasee subtiri si dimensiuni mici este mai mult decat OK.

 

Iata cum au iesit cablajele:

 

mhXvDOO.jpg

 

DFht7M7.jpg

 

XIc8Pm0.jpg

 

  • Like 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

    Taie folia galbena aproape de dimensiunea pcb si prinde pe coala A4, mai groasa.

Vezi in clip la min: 0.47 https://www.instruct...ine-Pitch-PCBs/

Mai multi s-au vaitat de folia asta.

Nu-i mai da cu smirghel! Foloseste Scotch Brite si pasta pt bucatarie gen Axion, jet apa, eventual la final alcool polivinilic.

 

@Nardu

Editat de Nardu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca folia din videoclip este cea la care va referiti.N-am incercat cu asa ceva dar din videoclipurile pe care le-am vazut pot spune ca se descurca destul de bine mai ales ca desprinderea sa de pe placa nu necesita inmuierea in apa,de aici rezultand ca poate fi refolosita.

E adevarat ca atunci cand vine vorba despre trasee mai subtiri nu prea se descurca.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

    Ajoy, a folosit hartie foto. E mult mai groasa si a trebuit sa o inmoaie in apa. Ca sa nu se complice cu setari la imprimanta asupra dimensiunilor hartiei sau poate nu-i permite imprimanta, a prins hartia foto, taita la dimensiuni apropiate PCB, pe coala A4 in centru. In prealabil a facut pe aceeasi foaie A4 proba dimensionala cu un integrat. Daca ai PCB-ul printat/exportat din program e sigur 100%.

 

@Nardu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.