Sari la conținut

bormasina defecta si flex


comsa
 Share

Postări Recomandate

buna ziua tuturor,sunt nou si daca cumva gresesc va rog sa intelegeti. am o bormasina bosch si un flex no name ,ambele au aceasi problema nu mai au putere se incalzesc instant si turatia e praf ,abia se invart.daca isist sa le tin cuplate iasa si fum. precizez ca nu sunt electrician ,dar le-am desfacut am verificat statorul si au continuitate, perile le-am schimbat si nu inteleg dece persista problema .va rog ajutatima cu sugesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masurat cu ohmetru este nerelevant, ganditi-va ca aveti putine spire si sarma destul de groasa pe rotor. O solutie de verificare, dar presupune ceva munca, ar fi sa-l verificati in camp magnetic alternativ, obtinut de la un transformator, eliminand tolele I si trecand cele E pe o singura parte, ca la post-9-0-16112500-1351362205_thumb.jpg demagnetizor, urmarind apoi variatia consumului de curent cand invartiti rotorul in campul realizat de dispozitiv..

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar a-s putea verifica cumva cu aparatul de masura lamelele colectorului daca sunt in scurt si daca e in regula ce valori ar trebuii sa i-mi dea,sau cum ar trebuii sa i-l verific?

Salut, ceea ce a scris dl. Miron e o metoda sigura insa nu la indemana oricui,o metoda empirica insa destul de buna ar fi sa masori cu aparatul de masura pe ohmi rezistenta intre doua lamele consecutive, dupa care te muti la urmatoarele si asa pana le masori pe toate,valoarea e in functie de puterea motorului ce n-ai precizat-o, insa important este sa nu difere valorile masuratorilor mai mult de 5% ca exemplu un flex de 600w are undeva la 0.5ohm intre lamelele consecutive,iar cu aceasta metoda depistezi spirele intrerupte ceea ce se intampla mai des.

atentie, masoara si statorul!

Editat de biela
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metoda cea mai buna, este verificarea bobina cu bobina prin intermediul unui dispozitiv electronic special pentru detectarea spirelor in scurt-circuit. Dispozitivul se foloseste inclusiv in industria de specialitate. Problema cea mai mare, o reprezinta insa gasirea unei scheme cat mai sensibile. In orice caz, masurarea doar a rezistentei infasurarii, este in general nerelevanta.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cu ce am atasat eu se poate daca se urmareste consumul de curent.Cand prin rotire in camp post-9-0-17688600-1351451519_thumb.jpg se ajunge cu spira/spirele in scurt in zona de actiune a campului bobinei, curentul creste destul de mult pentru a se vedea diferenta.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar si BOSH poate sa dea rasol. La asemenea rotoare scurtcircuitul apare intre bobine diferite si nu ajuta daca se afla locul exact .Nu se pot rebobina si, mai ales, echilibra. Rotorul trebuie sa fie inlocuit, daca nu se gaseste se va inlocui motorul cu totul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea era sa depisteze cert(dupa simptome asa pare)daca problema este la rotor, sigur ca nu se poate rebobina doar una, sau cateva spire.Daca se constata ca prezinta un scurt circuit, se rebobineaza tot rotorul sau daca nu se inlocuieste.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cu ce am atasat eu se poate daca se urmareste consumul de curent...

Nu cunosteam o asemenea metoda. Puteti da detalii? Eventual niste link-uri.

 

@puriu: Mi se pare mult mai oportun sa se posteze niste solutii tehnice generale, decat niste sfaturi care in general sunt la indemana oricui. Ca fapt dives, pompele romanesti cunoscute drept kama, erau reparate in draci prin rebobinarea rotorului, iar uneori una reparata, rezista mai mult decat originalul. Echilibrajul, nu este o problema atat de complicata in sine. Totul depinde de meserias.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pentru sfaturi ........dar concluzia este cred eu schimbarea rotorului,mai ales ca eu nu sunt profesionist in treburi din astea ,doar ca mi-ar place sa stiu putin m-ai mult si.....da credeam ca reusesc si altfel asta este adevarul rotoarele sunt praf oricum multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosteam o asemenea metoda. Puteti da detalii? Eventual niste link-uri.

Link-ul era la un atelier de bobinat rotoare, pentru motoare de CC si am vazut dipozitivul de verificare a rotorului fara montarea lui pe motor, singura diferenta fiind metoda de vizualizare, nu se masura curentul(ca la dipozitivele de detectat spire in scurt la bobine), proba se realiza cu o lama de bonfaier care apropiata de rotor pe partea opusa campului era sau nu era atrasa de el, verificau astfel daca a devenit printr-o spira in scurt, electromagnet de CA.Miezul era mai bine adaptat scopului prin faptul ca tolele post-9-0-51883000-1351687132.jpg erau mai lungi lateral fata de miezul central, cu cca. 2 cm. dar bobinajul era alimentat tot din reteaua de CA de 220V.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metoda este descrisa, fara poze sau scheme, in Cartea Bobinatorului de Masini Electrice - v. atasamentul. Descrierea era insa foarte greu de inteles. Datorita comentariilor dumneavoastra, sper sa reusesc un experiment care sa poata conduce la realizarea unui dispozitiv util.post-7713-0-26461500-1351704291_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock