Sari la conținut

Controler motor 12v 2,3kw


 Share

Postări Recomandate

Puterea de 2,3 kW este exagerat de mare. Pentru o bicicleta ajunge si 0,3 kW (puterea unui ciclist profesionist). Dealtfel pentru consumul de 250 A ar trebui o remorca cu zece acumulatori auto. Controler pentru asemenea curenti n-am pomenit, dar se poate face unul cu multe tranzistoare de putere in paralel si cu comanda PWM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut in catalogul unor firme electromotoare Mercedes la 12V 2,3kW iar in ceea ce priveste un controler, va recomand sa implementati o schema clasica PWM cu mai multe IGBT de putere in paralel.

Dar, inainte de schema, ne puteti arata o imagine cu electromotorul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit pe net schema asta http://www.sentex.net/~mec1995/circ/pwm555.html si mi sa parut destul de simpla. Acum, daca in locul lui q1-buz11 pun mai multe mosfeturi in paralel o sa mearga? ce tip pot sa folosesc? Eu am cautat pe net nosfeturi si am gasit ceva pe la vreo 300A maxim...

 

Si la ce curent ar trebui sa raportez intreg controlerul?

 

vand-electromotorcitroenc8-2-0-hdi1997ccm--L4LSAy.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de toate as avea o intrebare - am avut foarte putina tangenta cu asemenea electromotoare dar intreb - sunteti sigur ca electromotorul de mai sus suporta "un regim de turatie variabila corect" ? De regula, asemenea electromotoare sunt compuse dintr-un generator de c.a plus o punte redresoare. Sigur nu aveti un asemenea electromotor ? Daca e asa, atunci nu puteti sa-l folositi la ceea ce doriti. Deci, ar trebui sa va interesati ca sa nu dati bani degeaba pe un controler.

 

Controlerul ar trebui sa-l dimensionati la cel putin 200A (daca veti construi si softstart) sau mai mult de 200A daca nu va puteti baza pe un softstart dimensionat "ca lumea".

Schema la care faceti trimitere mai sus e un bun exemplu de pornire, desi trebuie acordata o atentie deosebita driver-ului care comanda MOSFET-urile sau IGBT-urile. Un circuit integrat de genul 555 se poate utiliza cu un MOSFET de putere medie, dar cu mai multe MOSFET-uri in paralel..., deja aici va trebuie un tranzistor driver intre 555 si tranzistoarele de putere. Solutia cu MOSFET e mai ieftina dar necesita cel putin 20 de MOSFET-uri in paralel (vorbesc de MOSFETuri in capsula TO-220 cotate in catalog la 50...60A). O sa ma intrebati de ce asa multe daca sunt cotate la un curent de 50...60A? Raspunsul e foarte lung pentru a fi redat aici, dar este destul de intemeiat. Pe de alta parte, solutia cu IGBT presupune utilizarea a cel putin de trei ori mai putine bucati decat MOSFET-uri, dar IGBT-urile sunt mai scumpe. Asa, facand un calcul sumar, trebuie sa aveti peste 100 lei disponibili numai pentru cumpararea componentelor electronice de putere.

Deci, ideea de la care doriti sa porniti e buna dar mai trebuie prelucrata, inclusiv schema electronica.

 

Referitor la schema pe care ati postat-o mai sus, trebuie sa retineti ca aceea e o schema simpla, chiar si cu modificarea pe care am aratat-o anterior, pentru ca, pe langa cele prezentate, marea majoritate a actionarilor electrice cu motoare de c.c. mai au nevoie de o bucla de reactie (in speta turatie) pentru a functiona corespunzator. Deci, nu treceti cu vederea nici acest aspect.

 

Si tot referitor la schema de controler, vedeti in colectia Tehnium din anii 2000 ca exista un numar unde se prezinta o schema de reglare a turatiei motoarelor de c.c. folosind o bucla de reactie (parmise cu AO). Va recomand sa treceti in revista si acel articol inainte de a porni la drum.

 

NUmai BIne

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dispozitivul din figura este un demaror auto. Are un motor de c.c. compact si fara racire, facut sa functioneze cateva secunde sau zeci de secunde cu intreruperi, corelat cu posibilitatile acumulatorului. Puterea de 2,3 kW este putere mecanica la ax. Puterea electrica maxima consumata este undeva la 3 kW, adica un consum de 250 A. Deasupra motorului se vede un electromagnet puternic ce actioneaza contactorul motorului si deplaseaza la stanga pinionul de atac ce se cupleaza cu coroana dintata a volantului. Cheia de contact comanda electromagnetul, iar acesta face restul. Daca se alimenteaza la tensiune mai mica dispozitivul nu porneste. Dupa cateva minute motorul se arde deoarece nu are racire. Periile motorului rezista cel mult cateva ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dispozitivul din figura este un demaror auto. Are un motor de c.c. compact si fara racire, facut sa functioneze cateva secunde sau zeci de secunde cu intreruperi, corelat cu posibilitatile acumulatorului. Puterea de 2,3 kW este putere mecanica la ax. Puterea electrica maxima consumata este undeva la 3 kW, adica un consum de 250 A. Deasupra motorului se vede un electromagnet puternic ce actioneaza contactorul motorului si deplaseaza la stanga pinionul de atac ce se cupleaza cu coroana dintata a volantului. Cheia de contact comanda electromagnetul, iar acesta face restul. Daca se alimenteaza la tensiune mai mica dispozitivul nu porneste. Dupa cateva minute motorul se arde deoarece nu are racire. Periile motorului rezista cel mult cateva ore.

 

eu vreau sa il folosesc fara electromagnat si fara pinionul de atac adica sa renunt la tot ce nu e folositor. Totusi de la electromagnet vine un cablu la motor. Motorul este unul simplu fara diode sau alte chestii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de toate as avea o intrebare - am avut foarte putina tangenta cu asemenea electromotoare dar intreb - sunteti sigur ca electromotorul de mai sus suporta "un regim de turatie variabila corect" ? De regula, asemenea electromotoare sunt compuse dintr-un generator de c.a plus o punte redresoare. Sigur nu aveti un asemenea electromotor ? Daca e asa, atunci nu puteti sa-l folositi la ceea ce doriti. Deci, ar trebui sa va interesati ca sa nu dati bani degeaba pe un controler.

 

Controlerul ar trebui sa-l dimensionati la cel putin 200A (daca veti construi si softstart) sau mai mult de 200A daca nu va puteti baza pe un softstart dimensionat "ca lumea".

Schema la care faceti trimitere mai sus e un bun exemplu de pornire, desi trebuie acordata o atentie deosebita driver-ului care comanda MOSFET-urile sau IGBT-urile. Un circuit integrat de genul 555 se poate utiliza cu un MOSFET de putere medie, dar cu mai multe MOSFET-uri in paralel..., deja aici va trebuie un tranzistor driver intre 555 si tranzistoarele de putere. Solutia cu MOSFET e mai ieftina dar necesita cel putin 20 de MOSFET-uri in paralel (vorbesc de MOSFETuri in capsula TO-220 cotate in catalog la 50...60A). O sa ma intrebati de ce asa multe daca sunt cotate la un curent de 50...60A? Raspunsul e foarte lung pentru a fi redat aici, dar este destul de intemeiat. Pe de alta parte, solutia cu IGBT presupune utilizarea a cel putin de trei ori mai putine bucati decat MOSFET-uri, dar IGBT-urile sunt mai scumpe. Asa, facand un calcul sumar, trebuie sa aveti peste 100 lei disponibili numai pentru cumpararea componentelor electronice de putere.

Deci, ideea de la care doriti sa porniti e buna dar mai trebuie prelucrata, inclusiv schema electronica.

 

Referitor la schema pe care ati postat-o mai sus, trebuie sa retineti ca aceea e o schema simpla, chiar si cu modificarea pe care am aratat-o anterior, pentru ca, pe langa cele prezentate, marea majoritate a actionarilor electrice cu motoare de c.c. mai au nevoie de o bucla de reactie (in speta turatie) pentru a functiona corespunzator. Deci, nu treceti cu vederea nici acest aspect.

 

Si tot referitor la schema de controler, vedeti in colectia Tehnium din anii 2000 ca exista un numar unde se prezinta o schema de reglare a turatiei motoarelor de c.c. folosind o bucla de reactie (parmise cu AO). Va recomand sa treceti in revista si acel articol inainte de a porni la drum.

 

NUmai BIne

 

Salut,

inainte de toate vreau sa va multumesc pentru interesul acordat.

Totusi as vrea sa precizez ca nu am cunostinte foarte bune de electronica, pot sa spun ca sunt la un stadiu de incepator spre mediu. Pot sa construesc controlerul din schema prezentata dar nu ma pricep sa o modific.

Deja la partea cu""tranzistor driver intre 555 si tranzistoarele de putere" am cam pierdut firul si nu stiu ce inseamna exact...

 

Referitor la folosirea electromotorului o sa ma mai gandesc, o sa caut si la dezmembrari un motor mai mic, eventual de ventilator auto cu o putere undeva pe la 300w dar sa vedem si pretul.... Totusi ramane problema de controler...

 

Multumesc mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Am un motoscuter electric ce este echipat cu un motor de 2000 W
Din nefericire se ard tranzistorii de putere din controlerul de comanda. Are 15 trz.

Am folosit dintr-o cutie de la un scuter similar china dar se ard. Am constatat ca scuterul chinezesc are motor de 500 W

Pe trz originali scrie: SX 49    128 si din cate inteleg trebuie sa reziste la un curent de 120-140 A

Ma poate cineva ajuta?

Multumiri anticipate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ati venit pe forum !

 

Din ce ati expus, se deduce ca este o problema tipica de defectare a circuitelor de mare putere.

Ce tip de motoscuter aveti, ce denumire are controlerul. Puteti sa postati o adresa de internet cu schema ?

Ce fel de baterie se foloseste, de citi ani este ?

 

Pentru a posta scheme trebuie sa aveti

cel putin 5 topicuri sau postari la acest topic si apoi

sa accesati butonul din dreapta jos "Mai multe optiuni pentru raspuns".

 

Succes !

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock