Sari la conținut

HIDROGENUL SI ALTE HIDROCARBURI


mmarius

Postări Recomandate

SALUTARI.am citit publicatiile dumneavoastra si as dori sa intreb ce parere aveti despre incercarea de a imbogati amestecul carburant cu o mica concentratie de H .am gasit un magazin care vinde un dispozitiv capabil sa produca o mica dar suficienta cantitate deH care este introdus in aerul care va arde in motor.nu mai spun despre ce multe calitati sunt enumerate si nu are nimic rau asupra motorului.si mai este si destul de ecologic nu stiu daca am voie sa dau adresa pentru a deschide aceasta discutie.cred ca am sa incerc sa produc in felul in care este prezentat artizanal ,sa vad ca se obtine si daca arde.o electroliza a apei distilate in prezenta unui catalizator KOH sau NaOH IN CONCENTRATIE DE3-7% cu placui de suprafata 100cm.ce stiti despre asta si ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa produci hidrogen trebuie sa consumi energie (nu mai spun ca e si periculos) - un catalizator mareste viteza de reactie din pacate eficienta ramane aceeasi (sau scade) - deci daca faci o ecuatie energetica, la toate tranformarile astea de energie (cu randament subunitar) vei pierde energie.

Ca sa imbunatatesti amestecul adaugand hidrogen, hidrogenul asta care-l adaugi provine dintr-o alata sursa de enrgie care si aia costa bani, bani cu care ai putea cumpara benzina...

RR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa am gindit si eu dar nu sunt un chimist si nici nu am mare experienta in hidrocarburi.bilantul de care vorbesti este cam asa :litrul de apa distilata se transforma in vapori de H si O si mareste facind o scadere cu 20% de carburant.consumul este un curent de 5-7 A din baterie adica cam cit ar fi cu farurile aprinse si maxim 100W consum este clar mai putin decit cei 2 l de benzina din 10l consumati la 100km.intrebarea mea era cum arata motorul dupa ce in aerul de consum intra aproape apa si care e bilantul la toba de esapament. cred ca gresesc daca dau adesa de unde am luat datele ca este magazinul de produse ,datele lor nu seamana cu ce gindesc eu si doream sa aflu parerea voastra ,poate are cineva asa ceva ,e destul de scump ,7-800-5 000lei dupa capacitate.mai discutam,pe curind

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sa inteleg ca tu pleci de la ideea ca 5-7A intr-o ora o sa-ti asigure o 20% economie la un motor pe benzina. (adica cu un litru de apa distilata, transformata in hidrogen cu 100Wh)

hai sa luam de exemplu un motor de dacie, 100Km/h intr-o ora consuma ~ 6 litrii de benzina. O economie de 20% la consum reprezinta 1.2l de carburant, (sau ~ 20Km de mers cu masina data ca exemplu) - nu ti se pare putin exagerat sa poti parcurge 20Km cu hidrogenul produs cu 100W de electroliza?

 

 

Electrolysis of water

magnify-clip.png Electrolysis of water ship Hydrogen Challenger Hydrogen can be made via high pressure electrolysis or low pressure electrolysis of water. Current best processes have an efficiency of 50% to 80%,[21][22][23] so that 1 kg of hydrogen (which has a specific energy of 143 MJ/kg, about 40 kWh/kg) requires 50 to 79 kWh of electricity. At 8 cents/kWh, that's $4.00/kg, which is with traditional methods 3 to 10 times the price of hydrogen from steam reformation of natural gas.[14] The price difference is due to the efficiency of direct conversion of fossil fuels to produce hydrogen, rather than burning fuel to produce electricity. Hydrogen from natural gas, used to replace e.g. gasoline, emits more CO2 than the gasoline it would replace, and so is no help in reducing greenhouse gases.[24]

 

 

http://en.wikipedia....ydrogen_economy

 

deci cu electroliza bagi 2KW de energie electrica ca sa obtii 1-1.5KW energie de hidrogen.- (mai bine-i bagi direct din baterie la roti, automobil electric)

problema mare e stocarea, pentru ca nu poti face suficent in unitatea de timp, iar daca-l faci pe automobil il faci ineficient (50%-80%)

 

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa vedem .cred ca trebuie sa discutam altfel din putinul de lichid se imbogateste un pic aerul si este ca si cum ar fi un jigleor mai mare ,respectiv e putin mai bogat amestecul .2:unde e dacia cu 6% ca eu am innebunit si n-am gasit-o .3:amea are zilele numarate si nu pierd prea mult sa incerc.4:e destul de scump dispozitivul si am sa incerc sa fac unul si aveam nevoie de un impuls ,de o parere ,daca merita.5:odata am facut ceva gresit ,in loc sa schimb filtrul de aer ,l-am spalat cu acetona ,diluat ,ceva.cind am crezut ca s-a uscat ,l-am montat si am plecat .nu ai idee cum a mers 4-5 km parca era turbo ,si s-a curatat filtrul de vapori si a intrat in normal .

nu vreau sa merg numai cu H ,daca fac celula si ard ce iese cu un furtun ,vad si cit este si poate pot sa aproximez .acel plus de energie vine peste minimul dat de carburant si se ajunge la un alt nivel ,superior .calculele tale sunt corecte dar alta e problema .pentru ca mai este pina la vara cind o sa fac probe am sa incerc sa realizez o celula de elecroliza ,un stabilizator de curent sa nu depasesc 5-6A si plec in probe cu sticla de benzina.pe curind

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa incerc inbr-o singura propozitie:

 

energia electrica pe care o vei folosii pentru electroliza, iti va consuma de doua ori mai multa benzina decat economia de carburant care o vei face adaugand hidrogenul.

(energia electrica pe care o vei folosii se va traduce intr-un consum mai mare de caburant) - deci e o cauza pierduta de la inceput.

 

mai bine te gandesti cum sa recuperezi o parte din energia termica reziduala a motorului, cu un element peltier atasat cu o armatura pe circuitul de apa (radiator) cu cealalta pe directia de mers, - din pacate cu peltier ai randament 11-15%, dar macar e ceva ce oricum zboara in atmosfera, si ai sanse sa recuperezi 100W daca e frig afara si esti in miscare (adica ai diferential de temperatura intre armaturi)

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

...odata am facut ceva gresit ,in loc sa schimb filtrul de aer ,l-am spalat cu acetona ,diluat ,ceva.cind am crezut ca s-a uscat ,l-am montat si am plecat .nu ai idee cum a mers 4-5 km parca era turbo ,si s-a curatat filtrul de vapori si a intrat in normal .

Am vazut ceva asemanator pe Discovery;au "imbogatit" benzina cu acetona.Nu mai tin minte exact dar parca 2 uncii/galon.Daca incerci fa jiglorul mai ingust;de aici cred ca o sa obtii o reducere a cantitatii de combustibil.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 years later...
La 11.02.2012 la 20:08, roadrunner a spus:

hai sa incerc inbr-o singura propozitie:

 

energia electrica pe care o vei folosii pentru electroliza, iti va consuma de doua ori mai multa benzina decat economia de carburant care o vei face adaugand hidrogenul.

(energia electrica pe care o vei folosii se va traduce intr-un consum mai mare de caburant) - deci e o cauza pierduta de la inceput.

 

mai bine te gandesti cum sa recuperezi o parte din energia termica reziduala a motorului, cu un element peltier atasat cu o armatura pe circuitul de apa (radiator) cu cealalta pe directia de mers, - din pacate cu peltier ai randament 11-15%, dar macar e ceva ce oricum zboara in atmosfera, si ai sanse sa recuperezi 100W daca e frig afara si esti in miscare (adica ai diferential de temperatura intre armaturi)

RR

Eu am  o teorie poate cineva o incearca:  Avem panouri solare si nu putem inmagaziona economic energia produs ziua. Dar ce ar fi daca ziua am produce cu generator de hidrogen H si cu un compresor comandat de un presostat piezoelectric am aduna intrun rezervor de otel si am folosi cu duze ca la butelia de oxiacetilena caldura produsa  pentru a produce curent sau munca mecanica?

Generatorul HHO ar consuma curent gratis de la soare  si apa

Editat de Andras Jozsef
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la panouri solare cel mai eficient generator de hidrogen este pila de combustie cu membrana de protoni PEM care este  reversibila, ca orice baterie cu de acumulatoare, problema e pretul, plus rezervoarele de stocare, densitatea energetica nu e mare, trebuie rezervoare mari care ocupa mult spatiu, in plus se pierde prin porii metalului, nu poate fi stocat mai mult de cateva luni, in plus necesita compresor, care trebuie actionat cu ceva, deja se complica in materie de electronica.

 

Exista reactoare care produc direct  hidrocarburi gen alcooli folosind energie solara fara conversie in energie electrica.

 

Pentru motor personal folosesc ceva mult mai simplu ca generatorul  HHO injectie de perhidrol vapori, o teava de cupru alamita pe galeria de evacuare si un bidonas cu perhirdol 10% produce o ardere mai buna scade consumul cu 10%. contribuie la asta si reducerea temperaturii in galeria de evacuare.

 

Un sistem mai eficient de recuperare a caldurii este folosind GPL, un schimbator de caldura si o turbina, realzand un motor in doua trepte, sistemul se foloseste deja la tremocentralele pe gaz, nu inteleg de ce nu exista pe automobile, asta ar reduce emisiile la jumate.

Editat de cavit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Andras Jozsef a spus:

Eu am  o teorie poate cineva o incearca:  Avem panouri solare si nu putem inmagaziona economic energia produs ziua. Dar ce ar fi daca ziua am produce cu generator de hidrogen H si cu un compresor comandat de un presostat piezoelectric am aduna intrun rezervor de otel si am folosi cu duze ca la butelia de oxiacetilena caldura produsa  pentru a produce curent sau munca mecanica?

Generatorul HHO ar consuma curent gratis de la soare  si apa

Prostia asta cu energia gratis ca e de la soare e o tampenie - nimic nu e gratis. Daca iti instalezi panouri solare de 10KW nu inseamna ca o sa scoti 10KW in fiecare ora as zilei, in medie o sa extragi mult mai putin. (intreba si tu pe unul care are panouri si nu e mincinos) - cand aduni toate cheltuielile cu panourile instalarea mentenenta (ca se murdaresc si o sa ai cu 10% mai putin din gatis-ul ala) o sa vezi ca un kilowatt ora de solar e de 3 ori mai scump decat din retea. (ala gratis cum il numesti tu) - nu mai zic de cazul cand nu ai banii sa faci instalarea si te mai si imprumuti la banci cu dobinda, atunci sa vezi ce gratis e.

 

 

Hidrogenul e foarte periculos de stocat, si de folosit nu obtii asa mult cat crezi tu prin electroliza. (nu e o idee buna sa te increzi intr-un consumator casnic cu o butelie de hidrogen) daca era o idee buna deja era folosita pe scara larga.

Sunt multe solutii de stocare mult mai putin periculoase. Stocarea oricarui gaz volatil combustibil e un risc, 90% din exploziile din RO sunt de la gaz meran/butan/LPG mai vrei si hidrogen pe lista aia?

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hidrogenul e cel mai periculos deoarece se aprinde in orice proportie de amestec cu oxigen, dar explozii serioase face doar daca amestecurile sunt stoechiometrice, vezi accidentul Hidemburg.

 

Problema este costul. buteliile plus echipamentul auxiliar se apropie de costul acumulatoarelor LFP sau sodiu ion, iar intretinerea e mult mai scumpa.

Cea mai ieftina strategie pentru sistemul fotovoltaic este folosirea de panouri bifaciale care nu au o prabusire ati de drastica a productiei in lumina difuza si folosirea unor panouri care sunt mai sensibile la lumina slaba si mai adaptate spectrului luminii trecute prin nori, gen CIGS si supradimensionarea cam de 3-4 ori, astfel construit sistemul poate suporta consumul bazal si in perioade noroase pe timpul iernii si nu e o investitie exagerata.

personal din astea folosesc am nevioe de putin combustibil iarna caa 100 ron GPL in conditia in care aria solara care capacitatea de productie 2x consumul anual si nu 3-4x.

Pretul este in jur de 50 bani/kwh offgrid dupa zece ani daca surplusul este folosit iarna la incalzire, bateria LTO dureaza mai mult de 10 ani, a mea are aprope 10 si se comporta ca in ziua cand am instalat-o, fara prea multa mentenanta, caa 10 man hour pe toata durata exploatarii.

La sodiu ion costurile se estimeaza a fi ca 70% sau mai putin.

 

Un calcul aproximativ facut pentru 2000 de ore cu soare pe an, un sistem de 5kw produce in total 100MWh in 10 ani costul lui fiind de 10k eur adica 50k ron vine 50 bani/Kwh, personal bateria a costat 3k eur si panourile 1.5 k eur, dar am mai upgradat, am mai vandut si am cumparat, in total 2 k eur cu panourile.

Idea ca panouri se pot lua si ieftin SH sau sa primite Gift,de am de ce primesc  dar energie de la retea n-o sa primest gift niciodata.

 

In plus mai e un aspect, cu cat imbatrinesti nu mai vezi, esti mai potrivit pentru munca outdoors ca de exemplu pus panouri, avand deja experienta am gasit oportunitati si acum pentru acasa pot lua gratis resturi de la instalarile mari.

Editat de cavit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Logica este ca energia asta se ieftineste in timp ce astia scumpesc, in plus are alta curba putere pret, la puteri foarte mici si foarte mari e mai ieftina.

Pentru consumuri mici costul unui bransament si pierderile nu justifica investitia, iar la puteri de oridinul sute lor de kw pentru o fabrica e mult mai ieftina, chiar si pentru o balastiera cu statie de asfalt care functioneaza all electric, acum ca au marit limita la prosumatori la 900 KWp balastiera de la noi pune in completare de la 400 la 900 Kw si functineaza absolut live pe soare cu toate utilajele pornite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock