Sari la conținut

programare ATtiny

MihailSer

Postări Recomandate

Salutare, mentionez ca sunt incepator. Vreau sa programez un ATtinu15 si nush exact pasii. Am codul scris in assembler in visual Basic. Ce trebuie sa fac apoi cu acest cod ? folosesc visual studio am vazut ca e pentru avr, ce face acest program ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai,

judecand dupa intrebarile care le pui, e clar ca vrei sa inveti lucruri noi, si apreciez insistenta (si faptul ca esti politicos) dar nu cred ca vei invata eficient doar punand intrebari pe forumuri.

Iti recomand sa citesti o carte sau mai bine sa te inscrii la un curs (sau sa frecventezi un club, daca exista) pentru ca in domeniul asta nu poti "taia curbele" ("cut the corners" in engleza) trebuie sa inveti tot si in ordinea buna.

Daca vrei sa programezi microcontollere ai nevoie de doua lucruri, sa intelegi cum functioneaza (asta are legatura cu electronica) si sa inveti un pic de programare (asta are legatura cu calculatoarele) - dar trebuie amandoua.

de evemplu nu vei intelege cum functioneaza timerele, daca nu stii cum functioneaza numaratorele sincrone, si nu vei putea programa timerele daca nu stii cum funtioneaza rutinele de intrare iesire, intreruperi, la nivel de programare.

revenind la intrebarea ta:

banuiesc ca ai codul scris in asembler (ma indoiesc ca ar fi visual basic,dar e posibil sa vorbim de lucruri diferite), creezi un "proiect" in AVR Studio, alegi microcontolerul, frecventa de clock, etc. si asociezi codul sursa (programul in asm) cu proiectul nou creat. Dupa asta, il complilezi (in cazul tau se cheama asamblezi) si obtii un fisier de tip hex, sau elf (depinde ce ai ales in setarile proiectului).

Fisierul asta .hex (sau .elf) il programezi in flash-ul de program al microcontroler-ului. (cu un cablu special direct pe placa unde e lipit, sau cu o placa pe care o folosesti pentru programare)

RR