Sari la conținut

Postări Recomandate

schema asta daca bine tin eu minte se numara printre esecurile mele,intr-adevar nu se mai stingea

Daca era schema cu tiristor serie si nu se stinge, nu apare fenomenul descris de Dvs. cu descarcarea bateriei prin lipsa curentului debitat de alternator.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/page/2/#findComment-38503
Distribuie pe alte site-uri

Daca era schema cu tiristor serie si nu se stinge, nu apare fenomenul descris de Dvs. cu descarcarea bateriei prin lipsa curentului debitat de alternator.

intr-adevar,tiristorul serie a ramas doar la stadiul de experiment,nedand rezultate l-am transformat in "tranzistor serie" care simulat in "laborator"a functionat corespunzator,pe motor la probe deasemenea, insa mi-a luat foc dupa cativa km

Schema postata de dvs. de vtr e de la cel de 1000,eu am vtr de 250 din '89 insa partea de alternator-regulator sunt aproape identice.neutrul nu vad cum ar putea fi accesibil avand infasurarile in triunghi,s-ar putea bifazic, luand a treia faza ca referinta.

schema cu regulatorul care are manifestarea de care am povestit e inca pe motor,si e cu schema paralel

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/page/2/#findComment-38515
Distribuie pe alte site-uri

partea de alternator-regulator sunt aproape identice.neutrul nu vad cum ar putea fi accesibil

Pai nu este nevoie, spuneati de punte semicomandata, deci ramura cu diodele legate la masa se pastreaza si in locul celor legate la + se pun tiristori serie.

post-9-092697200 1324938368_thumb.gif

Editat de miron1947
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/page/2/#findComment-38517
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu este nevoie, spuneati de punte semicomandata, deci ramura cu diodele legate la masa se pastreaza si in locul celor legate la + se pun tiristori serie.

pare o idee buna la prima vedere, nu am incercat asa ceva,in limita timpului disponibil am sa incerc ceva in "laborator" la50hz,adevarul e ca mi-e groaza sa lucru pe frigul asta la motor,si nu e concludenta nici disipatia caldurii,la -3-4gr nu se comporta ca la +30.

alt impediment nu ne netrecut,este ca eu am tiristori T22N8 siT30N8 care au constructie metalica si au anodul la masa,ma cam incurca la constructia fizica dar se rezolva cumva

Mai ramane sa-i potrivesc comanda in asa fel incat sa nu am nevoie de fir suplimentar de la cheia de contact.

Va multumesc pentru interesul acordat

Editat de biela
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/page/2/#findComment-38519
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ce un fir suplimentar?

Sunt modele de regulatoare care au un fir suplimentar ce se leaga dupa cheia de contact,in functie de schema adoptata de producator unele au un curent de mers in gol care duce la descarcarea bateriei in cazul stationarii indelungate.pentru a preveni acest lucru,s-a trecut probabil schema de comanda a tiristorelor sau ce-or fi prin cheie.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/page/2/#findComment-38532
Distribuie pe alte site-uri

duce la descarcarea bateriei in cazul stationarii indelungate.pentru a preveni acest lucru,s-a trecut probabil schema de comanda a tiristorelor sau ce-or fi prin cheie.

Prin tiristor nu se poate descarca bateria, indiferent daca este aprins sau stins, daca este aprins poate fi asimilat cu dioda cu sensul de conductie de la alternator spre baterie , deci nu circula curentul invers si daca este stins, curentul prin el nu circula, indiferent de sens.Poate este vorba despre alte echipamente care pot consuma curent.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/page/2/#findComment-38533
Distribuie pe alte site-uri

Prin tiristor nu se poate descarca bateria, indiferent daca este aprins sau stins, daca este aprins poate fi asimilat cu dioda cu sensul de conductie de la alternator spre baterie , deci nu circula curentul invers si daca este stins, curentul prin el nu circula, indiferent de sens.Poate este vorba despre alte echipamente care pot consuma curent.

da, aveti dreptate insa eu nu vorbeam despre tiristor in sine ci de circuitul care comanda tiristorii, uitati o exemplificare:

post-18620-098727400 1325019468_thumb.jpg

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/page/2/#findComment-38554
Distribuie pe alte site-uri

circuitul care comanda tiristorii

Mie mi se pare exagerat acest intrerupator pentru cativa mA, cat consuma LM-ul si cei doi tranzistori, daca aveti alarma pe ea, aceea consuma mai mult, dar puteti sa alimentati circuitul de comanda din cel de aprindere care se alimenteaza prin cheia de contact.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/page/2/#findComment-38556
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock