Sari la conținut

Postări Recomandate

salut voios,am o intrebare si anume daca are cineva cunostinta de o schema de regulator de tensiune ptr. motocicleta,( nu se aseamana cu cele de turisme),am incercat trei scheme pana acum, cu tiristoare, au cedat, cu fet, a luat foc,am adaptat un releu mecanic de dacie, dupa cateva luni s-au ars contactele. intr-adevar lucreaza in regim greu,de aceea apelez aici, poate s-a gasi cineva care a facut asa ceva si merge :thumbup3:

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/
Distribuie pe alte site-uri

se poate asa ceva....

iti multumesc ptr recomandare, sunt curios insa pe ce motor l-ai folosit,din cate stiu eu, triacele sunt dispozitive cam'lenese',proiectate ptr 50-60hz,la motorul meu turatia max e 14000rot/min*2 perechi de poli,ajunge pe la 600hz, m-ar bucura nespus sa mearga,insa am indoieli.alta problema ar fi si tens mare in saturatie,ce inseamna putere mare disipata, pe motor nu ai loc de radiator...in mars nici o problema, pe loc insa... oricum o voi incerca daca zici ca merge(de fapt n-ai zis-o) :cheers2:

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38395
Distribuie pe alte site-uri

iti multumesc ptr recomandare, sunt curios insa pe ce motor l-ai folosit,din cate stiu eu, triacele sunt dispozitive cam'lenese'

Nu deranjeaza, in acest montaj, nu trebuie sa se sincronizeze cu frecventa, pentru ca nu este comanda in faza.
problema ar fi si tens mare in saturatie,ce inseamna putere mare disipata,

Pai care este tensiunea aceea mare, daca sunteaza infasurarile?Dl. v-a dat o schema care functioneaza si realizata practic.asa cum ati cerut

Editat de miron1947
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38398
Distribuie pe alte site-uri

Nu deranjeaza, in acest montaj, nu trebuie sa se sincronizeze cu frecventa, pentru ca nu este comanda in faza. aici e ok

Pai care este tensiunea aceea mare, daca sunteaza infasurarile?Dl. v-a dat o schema care functioneaza si realizata practic.asa cum ati cerut

tensiunea de 2v e mare,daca o inmultim cu 20A = 40w pe o faza,*3 =120w, suprafata pe care se disipa nu depaseste 40-50 cm2 credeti ca va merge?

din datele tehnice se vede ca de la 70grade curentul coboara vertiginos,vara la+40 gr cu motorul incins se ajunge usor acolo... nu vreau sa fiu carcotas,dar m-ar linisti daca mi-ar spune: da omule l-am facut si merge

Editat de biela
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38403
Distribuie pe alte site-uri

a fost folista pentru Honda CB400S

iata cum arata cea originala..racirea este mica pe timp de vara

cel mai bine sa folositi triac de un curent mai mare ceva in capsula TO247...ce genul 40TPS12 sau 70tps12

 

schema originala se deosebeste putin de cea postata...dar asta e mai simpla cind faci montajul fara cablaj imprimat...si lucreaza bine

post-5050-096630100 1324414664_thumb.jpg

Editat de pereman
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38405
Distribuie pe alte site-uri

iti multumesc pentru precizari, sunt utile si ma voi apuca de treaba.vreau sa spun insa ca am facut o schema asemanatoare cu tiristori care se comporta in felul urmator: la ralanti, la turatii joase mergea bine,insa daca mergeam peste 7-8000rot/min in jumate de ora imi golea bateria,tiristorii nu se mai stingeau si consumatorii (farul si CDI-ul) ramaneau pe baterie pana se oprea...o porneam impinsa si-mi continuam drumul cu turatie mai mica pana se incarca la loc...

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38408
Distribuie pe alte site-uri

Ce schema ati utilizat?

 

Cum arata schema alternatorului, sau ce motocicleta aveti?

pentru o Honda VTR vreau sa fac regulatorul,alternatoarele de moto japoneze sunt cam la fel,trifazice si rotorul cu magnet permanent.tensiunea in gol difera in functie de model intre 20 si 80v,Puterea nominala undeva intre 300-350w.Am sa incerc schema propusa,insa daca nu-mi va merge voi persevera pe o schema de regulator serie.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38436
Distribuie pe alte site-uri

Puteti incerca aceasta multiplicat cu 3 si mai exista o discutie pe aceasta tema aici.

Multumesc,nu am observat discutia ca nu deschideam alt topic...schema dupa parerea mea poate functiona doar bifazic,la generator neavand neutrul accesibil nu se poate face redresarea monoalternanta pe toate cele trei fazele, sau integrata cumva intr-o schema de punte semicomandata

pe de alta parte redresarea bifazata monoalternanta la ralanti (1500r/m) nu poate satisface consumatorii care absorb aprox 10A (far, pozitie,CDI)si care nu se pot deconecta prin constructie, si care duce la descarcarea bateriei intr-un interval oarecare

Editat de biela
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38474
Distribuie pe alte site-uri

neavand neutrul accesibil nu se poate face redresarea monoalternanta pe toate cele trei fazele

Pai din ce stiu eu,in general neutrul nu este accesibil.

pe de alta parte redresarea bifazata monoalternanta la ralanti (1500r/m) nu poate satisface consumatorii care absorb aprox 10A (far, pozitie,CDI)si care nu se pot deconecta prin constructie, si care duce la descarcarea bateriei intr-un interval oarecare

Pai si daca din constructie nu este functionala, cum vedeti rezolvarea?

post-9-015589000 1324641049_thumb.jpg

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38476
Distribuie pe alte site-uri

Pai din ce stiu eu,in general neutrul nu este accesibil.

 

Pai si daca din constructie nu este functionala, cum vedeti rezolvarea?

pai este, cu redresare trifazata bialternanta se satisface conditia.ultima schema postata pare promitatoare numai ca stingerea tiristorului nu se mai face cu inversarea tensiunii ci doar cu trecerea prin 0,care la redresarea trifazica nici macar nu trece prin 0!

Pentru inceput am sa realizez totusi schema propusa de pereman, si apoi in functie de rezultate voi continua sau nu

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38477
Distribuie pe alte site-uri

stingerea tiristorului nu se mai face cu inversarea tensiunii

Stingerea poate apare si la un curent sub cel de mentinere, nu neaparat la trecerea prin 0, daca tensiunea de la intersectia fazelor este sub cea a bateriei, sau apropiata de ea, se stinge, schema are doar cateva componente(3 rezistente, doua zenere, o dioda si tiristorul), poate merita incercata.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38478
Distribuie pe alte site-uri

Stingerea poate apare si la un curent sub cel de mentinere, nu neaparat la trecerea prin 0, daca tensiunea de la intersectia fazelor este sub cea a bateriei, sau apropiata de ea, se stinge, schema are doar cateva componente(3 rezistente, doua zenere, o dioda si tiristorul), poate merita incercata.

schema asta daca bine tin eu minte se numara printre esecurile mele,intr-adevar nu se mai stingea sau mergea aleator,dupa care am incercat sa-l inlocuiesc(tiristorul) cu un IRF (adaptata comanda) care dupa 20km a luat foc.

oricum acum va doresc un "CRACIUN FERICIT" alaturi de cei dragi,si implinirea multora din dorinte,iar pentru atei un MOS GERILA darnic

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/4191-regulator-tensiune-moto/#findComment-38489
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock