Sari la conținut

Functionarea masinilor electrice


Mihaipop
 Share

Postări Recomandate

Daca va rog frumos imi puteti raspunde la 2 intrebari am ceva nelamuriri.... De ce miezul feromagnetic rotoric la masina de curent continu este din tole ? Cum se explica ca la perii se obtine o tensiune continua ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apelam la putina teorie. Rotorul maşinii de c.c. se referă la miezul magnetic rotoric, înfăşurarea rotorică şi arborele maşinii. Miezul rotoric este format din tole de oţel silicios de 0.5 mm şi apare sub forma unui cilindru de un anumit diametru. Tolele se izolează între ele (cu hârtie electrotehnică, lacuri speciale, sau prin oxidarea suprafetei tolei în băi speciale cu acid azotic) în vederea reducerii pierderilor în fier ( prin curenţi turbionari), având în vedere că în elementele înfăşurării rotorice, t.e.m. indusă este alternativă. Acea tensiune continua la perii de care vorbiti apare din cauza colectorului care este in fond un redresor mecanic, care are rolul de a transforma t.e.m. alternativă din secţiile rotorice într-o tensiune continuă (de fapt este o tensiune pulsatorie la care însa amplituninea pulsaţiilor este foarte mică).

 

Numai Bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... din cauza colectorului care este in fond un redresor mecanic ...

Intrebarea 1: Ca sa fim foarte exacti, sistemul colector - perii al unui motor de curent continuu, este de fapt un sistem de comutare mecanic. Cu alte cuvinte, un motor de curent continuu este un dispozitiv in comutatie. Din aceasta cauza, prin infasurarile lui circula de fapt impulsuri si nu curent continuu. Intrucat impulsurile, au o frecventa, functie de turatie si de alte marimi specifice constructiei motorului de curent continuu, care genereaza o cantitate destul de mare de armonici, miezul rotoric se realizeaza din tole.

Intrebarea 2: Fiind vorba despre un motor, la borne se aplica o tensiune continua. Aceasta tensiune este comutata, la fiecare pas unghiular, peste care peria intalneste o noua lamela a colectorului. Insa nu doar o tensiune continua se poate regasi la borne, ci chiar si una pulsatorie. Daca amplitudinea pulsatiilor este egala cu valoarea tensiunii continue nominale pentru care a fost proiectat motorul, atunci prin comutarea la nivelul colectorului, rotorul va percepe valoarea medie a acelei tensiuni pulsatorii, care bineinteles ca nu va mai fi aceeasi ca atunci cand la borne se aplica tensiunea continua nominala. Intrucat conform ecuatiilor de functionare ale motorului de curent continuu, turatia este direct proportionala cu tensiunea aplicata la borne, rezulta ca motorul isi va modifica turatia, in functie de valoarea tensiunii continue aplicabila la borne, sau in functie de durata activa a impulsurilor, avand amplitudinea constanta egala cu tensiunea nominala. Lucrurile sunt destul de complicate, daca se intra in intimitatile fenomenelor electromecanice.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock