Sari la conținut

ajutor protectie dc

alfalion24

Postări Recomandate

Buna ziua, ma pasioneaza electronica de ceva vreme, sunt un incepator as putea spune. Am nevoie de o schema pentru protectia incintelor acustice deoarece am incercat un difuzor pe aplificatorul meu Delia (nestiind ca nu suporta 4ohmi) si am ars un canal. Am inlocuit finalii cu BD911/912si functioneaza foarte bine acum. Vreau sa-mi protejez incintele actuale (rusesti, pecnpom OTM2-09, 20W, 80-16000Hz, atat am reusit sa disting de pe ele) si am gasit schema urmatoare. Am realizat-o pe un breadboard, condensatorii bipolari i-am obtinut prin inserierea a doi electrolitici de 47uF, restul e ca in schema(tranzistorii sunt cu sufixul "B", nu stiu daca conteaza asa mult).

Problema e ca nu functioneaza, releu e de 24V, cu atat am alimentat si schema cu o sursa facuta de mine. Aici gasiti schema sursei.

Am construit montajul de 2 ori, la "Amp output" am aplicat +9V de la o baterie (minusul ei l-am conectat la GND-ul sursei), apoi tot la "Amp output" am aplicat cei 24V din sursa si tot nu decupleaza releul. Montajul il mai verific inca odata, sa nu fie schema buna?

Astept pareri. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schema era postata la un moment dat pe alt forum, dar s-au sters atasamentele si nu mai gasesc topicul respectiv.

Am incercat cu un potentiometru de 50k, nu-mi opreste releul..l-am pus in locul primei rezistente de 33k, cat si inaintea ei, nici o schimbare. Macar functioneaza temporizarea, aprox 2 sec.

Nu ar fi mai indicat proiectul acesta?

Editat de alfalion24
Link spre comentariu

Schema era postata la un moment dat pe alt forum, dar s-au sters atasamentele si nu mai gasesc topicul respectiv.

Aici gasiti articolul, scrie ca pragul de actionare este in jurul valorii de 2V.

Am incercat cu un potentiometru de 50k, nu-mi opreste releul..l-am pus in locul primei rezistente de 33k