Sari la conținut

de unde sa incep

nexusm

Postări Recomandate

salutare la toata lumea,

in primul rand imi cer scuze daca nu aici este locul acestui post.

sunt programator in vb6 si vb.net.

pana acum nu am lucrat decat baze de date si alte aplicatii tip win si web dar nimic care sa aiba legaruta cu micro controlere.

este o dorinta mai veche de a dezvolta aplicatii windows in acest sens.

inainte de a va cere sfatul iata cum si ce mi-as dori sa ajung sa fac.

vine cineva si spune:

"uite am un device care citeste temperatura in frigider. are la baza un rs232. vreau ca la temperatura x sa faca asta la temperatura y sa faca asta, etc. vreau sa se conecteze la pc prin cablu serial(sau usb)"

iar eu zic "ok, o facem"

dar pentru asta..., am nevoie:

sa stiu cu se "mananca" acel rs232.

si acum intrebarile.

de unde fac rost de un kit(temperatura, tensiune, presiune, sau orice altceva) cu care sa ma joc?

daca exista astfel de kit-uri ce-mi recomandati?(detaliat in ceea ce priveste achizitia, adica "vezi ca ai nevoie si de sursa de alimentare "cutare" sau de o sursa cu urmatorii parametri si mai ai nevoie si de cutare lucru", intelegeti voi).

va rog sa retineti ca am cunostinte limitate in electronica(a fost un hobby de vreo 3-4 ani la o varsta "destul" de indepartata de cea de acum...

si acum o utlima intrebare, decisiva.

din cate am citit aceste micro contrelere se programeaza si instructiunile se scriu cu ajutorul unor scriitoare de memorie specializate.

limbajul este C sau variante ceva mai simple.

nu ca nu as cunoaste C dar nu pot spune ca ma simt ok in el.

intrebare...

este absolut necesar sa faci programarea chip-ului, sau cu ceea ce exista deja in aceste kit-uri nu mai este cazul?

sa ma explic.

presupun ca un kit care citeste temperaturi are deja un senzor de temparatura si chip-ul a fost programat pentru asta. daca in schimb, as vrea ca acel kit sa nu citeasca temperatura ci sa citeasca o tensiune, in acest caz este nevoie de reprogramarea chip-ului?(evident un alt senzor sau traductor, etc)

am zis,... doar presupun.

as vrea sa ma intelegeti ca obiectivul imediat este sa fac aplicatii pe baza acestor montaje, poate mai tarziu sa "intru" si in ele, dar nu acum.

sper sa intelegati ce vreau si imi cer scuze daca am fost incoerent, dar nu stiu deocamdata cum sa abordez subiectul.

pur si simplu incerc sa gasesc path-ul...

mai incolo vedem.

multumesc pentru orice sugestie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa incepi sa inveti sa programezi microcontrolere: PIC sau AVR cu aplicatiile de aici:

http://www.mikroe.com/eng/home/index/

Au si exemple software, de termometru, conectare uC prin RS232 la PC etc. Poti sa-ti alegi pentru programare: C , Pascal sau BASIC. Daca stii un limbaj de programare (eu am inceput sa ma axez pe C), restul va fi mai usor, chiar daca va trebui sa inveti structura interna si modul de functionare a microcontrolerelor. Cateva intrebari de incepator am adresat si eu in topicul asta:

http://www.forum.tehnium-azi.ro/topic/3486-despre-programarea-microcontrolere-atmel-avr-intrebari-si-raspunsuri/

stima

dan

Editat de dan_e
Link spre comentariu

in regula Dane, multumesc frumos, totusi...

asa cum am spus nu programarea in sine a microcontrolerului este obiectivul meu, ci aplicatii pe baza acestor device-uri.

acum. poate fac eu o confuzie si confuncd sau suprapun 2 chestii.

cert este un lucru. exista noriunea de programare a unui cip.

exista si notiunea de aplicatie externa care se bazeaza pe un dispozitiv ce include un cip programat?

pentru ca eu la asta ma refer.

realizarea unei interfete pentru pc in care, conform unor specificatii si scenarii pre-definite, aceasta interfata(soft) preia niste date(via serial/usb) le prelucreaza si si ofera in output:

1. rapoarte, istorii de parametri, posibilitati de printare a diverse informatii, analize de impact, etc.

2. comenzi catre hardware extern (motoare, relee, alte dispozitive mai mult sau mai putin inteligente)

asta ma intereseeaza sa pot realiza acum.

parte efectiva de programare a unui cip nu este un obiectiv imediat.

sa fiu mai expicit.

ce este dincolo de pc nu ma intereseaza (nici ce face nici cum "gandeste", nimic)

ma intereseaza numai ce intra ca date in pc si ce trebui eu sa fac cu ele pentru atingerea scopului conform unui scenariu.

ma intereseaza deasemenea datele ce trebuie sa le transmit, ca raspuns la cele primite.

adevarat este ca pentru toate acestea am nevoie de dispozitiv extern bazat(deocamdata) pe rs232. vreau numele acestui device de unde il procur si ce trebuie sa stiu despre el.

restul... inseamna pasul 2 (ce-o insemnand asta). dar ... Pas cu Pas

multumesc,

mihai

Link spre comentariu

a postat administratorul acestui forum un articol despre sisteme SCADA si automate programabile:

http://www.tehnium-azi.ro/articles.php?article_id=19

De fapt, pe tine te intereseaza sa primesti anumite date de la aceste automate programabile si intr-un PC sa faci un soft care sa-ti indice ce vrei si cand vrei. Corect?

Uite, poti sa ai un automat programabil care sa citeasca printr-un senzor temperatura si sa-ti trimita informatii despre acea temperatura la un PC wirelees sau prin cablu. Programul din PC pe care va trebui sa-l faci va culege valorile temperaturii si apoi va da c-da automatatului programabil sa fac anumite operatii: sa stinga un bec sau sa-l aprinda, sa deconecteze alimentarea unui aparat etc. Deci, idei sunt multe, dar trebuie sa intelegi cum functioneaza automatul programabil ca sa poti sa concepi soft-ul in PC. Aici fiecare producator de AP-uri (automate programabile) are propriile lui secrete. Unii producatori, cum ar fi Siemens, iti ofera si softul pe care vrei tu sa-l faci, dar e scump si nu stiu daca se merita!

Link spre comentariu

da asa este ... (politehnica), ma intereseaza doar acele date.

in paranteza fie spus, in afara de faptul ca este o chestie mai veche de-a mea de a face un soft care sa vad ca "face" ceva fizic(frustrari de inginer), mai este o chestie pe care ai numit-o. "de la siemens scup"..."nu stiu daca merita".

ei bine acum vreo 2 ani a, vazut la un coleg cum tragea tare pe un proiect de acest tip. evident intelegand ceea ce face(ca si cod de program in sine),l-am intrebat de ce o face, amandoi avand de lucru destul de mult.

raspunsul lui a fost dezarmant "este banoasa". "de ce" am intrebat. "pentru ca, se pare, este ultraspecializat si nu toti producatorii ofera softuri destul de ieftine care sa merite achizitionate". atunci am avut o ..."chestie" si zic "da si mie codul sa vad care este treaba".

"treaba" in comparatie cu programarea de baza de date, administrare, devzoltare, etc, este floare la ureche...

de ce?(si aici numai soft-istii de baze de date pot intelege).

a "face" un soft ce are la baza prelucrare de stringuri si a face un soft ce lucreaza cu date prestabilite este ca si cum ai incerca sa zici ca un alergator de maraton este tot aceeasi treaba cu un sprinter pe 100 de metri.

pentru a face o mica demonstratie am sa zic asa:

If a=10 then (daca "a" este egal cu 10 atunci face ceva)

pentru a prelucra stringuri si a ajunge la acelasi rezultat este cam asa:

If Instr(1,string,"10") <> 0 Then

de aici incepe o poveste intrega ce poate fi derulata pe lungimea a zeci sau sute de linii de cod, obiectivul fiind acelasi:

"acest "10" din string este adevarat?"

face parte dintr-o plaja reala de valori(poate ca daca este negativ nu este bun, sau este false sau este o eroare)

nu vreau sa intru in detalii de logica a programarii, tot ceea ce vreau sa scot in evidenta este faptul ca a "discerne" utilul de inutil dintr-un string este ceva foarte laborios si mancator de resurse(atat umane cat si materiale si aici vorbesc despre procesor si memoria)

si totusi...

ca exemplu

google este oferit gratuit intregii planete( si vorbim aici de cel ma mare motor de cautare in "stringuri") [are cateva zeci de mii de procesoare si "kilotone" de memorie afectata], totusi ... o amarata de aplicatie pentru si dedicata unui micro contreler ajunge la cateva mii de dolari per licenta. DE CE?

de ce acest pret avand in vedere ca o astfel de aplicatie nu are mai mult de 1000 de linii de program(efectiv, ca daca vrei sa o incarci grafic sau cu fel de fel de optiuni, vor creste liniile cod ca ciupercile dupa ploaie, dar 'inima' este aceeasi, 1000-2000 de linii, mai mult este pentru cei ce nu cunosc programare)

si totusi ... de unde acesta diferenta de cost.

aceasta a fost intrebarea care mi-a starnit interesul dupa ce am vazut codul de program al colegului meu.

raspunsul (din pacate) este destul de simplu.

prea putine open source pe aceasta tema.

prea putine coduri de program puse la dispozitie, astfel incat, producatorii de cip-uri sa intalneasca 'concurenta' open source.

personal am spus asa:

daca fac ceva coduri de program si ofer pe diverse site-uri acest cod, altii il vor dezvolta(numai de dragul distractiei), iar altii, adunand aceste "bucatele" vor crea applicatii adevarate care sa intre in concurenta cu cele care sunt vandute pe mii de dolari.

asa ca... fara a mai bate campii... de ce aparat am nevoie?

mihai

Link spre comentariu

Nexusm,

sper sa nu regret ca raspund la postul asta.

Detin o firma ain Irlanda care produce hardware si are oarecum si business modelul asemanator cu ce vrei tu sa faci, adica producem hardware (in principal senzori wireless) si pe langa soft de transport/stocare/analiza a datelor pe care clientii il pot cumpara, oferim si numai hardware, si exemple de software in C (in principal linux) pentru a receptiona/stoca datele. Software-ul ca exemplu este un punct de plecare pentru cei ce vor sa dezvolte aplicatiile lor dazate pe hardware de la noi.

Senzorii sunt temperatura/umiditate, detectori de fum, si smart metere (contoare de energie) care trimit datele prin radio. Pentru receptie se poate folosii un usb stick radio (fabricat tot de noi) sau un gateway radio care receptioneaza si trimite datele prin internet la un server (softul de server il oferim ca exemplu de asemenea)

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

• Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock