Sari la conținut

Reparare radio blaupunkt din 1940


radu77

Postări Recomandate

Buna!!! Am un aparat de radio defect blaupunkt 6W640 din 1940 care a mers perfect pana in 1994(avea doar difuzorul inlocuit).Acum ii lipseste o piesa aflata la exteriorul carcasei care face legatura dintre doua mufe (un fel de stecher dreptunghiular din ebonita) in dreptul unde scrie "Nur fur tonabnehmer mit"si simbolul reprezentind doua cercuri circumferice de marimi diferite. Cand pun aparatul in priza nu porneste si nici macar transformatorul nu se aude. Pe carcasa se vede inca urma piesei lipsa. Ma intereseaza ce fel de piesa este si daca asta este problema aparatului. Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

"Nur fur tonabnehmer mit".....,,doar pt doza de pick_up''...aia e audio input...daca vrei sa_l folosesti ca amplificator de redare..vezi ca e sursa cazuta...verifica sigurantza de retzea,puntea redresoare(cred ca_i varianta cu seleniu) si electroliticul de filtraj...cam astea cad la radiourile vechi....mare atentzie la puntea redresoare uneori ..pare ok...eu o inlocuiesc din start cu 1N4007 4 buc ..eventual le maschez in carcasa de aluminiu a celei cu seleniu..iar condensatorul mare il tai..ii scot folia si bag 2 electrolitici turnatzi in rasina epoxidica ..apoi ii pun capacul..zici ca_i...original..am restaurat multe radio_uri vechi.. :smile:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intai si mai intai, se verifica comutatorul tensiunilor de alimentare de la retea (situat deasupra trafului) ca sa te convingi ca este pozitionat pe borna pentru 220 V .Apoi, daca transformatorul nu are un usor zumzait dupa pornire, atunci se verifica prima data continuitatea sigurantei de intrare si apoi intrerupatorul de pornire. Acesta, poate fi montat fizic pe potentiometrul de volum si actionat prin rotirea axului sau. Siguranta arsa se inlocuieste cu una noua, sau se lipeste intre cele doua capacele de la capatul tubului de sticla, un fir de cupru subtire de 0,2...0,3 mm. Intrerupatorul de pe potentiometru, este mai greu de reparat si va trebui sa il inlocuiesti cu un intrerupator de orice tip aflat la dispozitie, cu tensiunea nominala de 220 V si un curent de rupere de 6...10 A. Ca sa fii sigur ca este de vina intrerupatorul de pe potentiometru, legi un strap in paralel cu bornele contactului. In mod normal traful ar trebui sa functioneze. Daca nici una dintre cauzele de mai sus nu este actuala, atunci trebuie suspectat primarul trafului, care poate fi intrerupt.

@sinus_pure: Nu este redresor cu seleniu, ci un tub redresor de tipul AZ11, care probabil ca este cel de deasupra trafului. Si apoi, daca nu functioneaza traful, atunci nu se poate suspecta redresorul.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ola_nicolas...am scris in postarea #7 ca redresarea o face cu lampa ..initzial nu am avut schema...

Am plecat de la ideea ca radioul a functzionat ,asa cum a scris initziatorul topicului,pana in '94...daca s_a jucat vreun meserias prin el...nimic nu mai e la locul lui..nici comutator tensiuni de alimentare ..nici sigurantza originala...

In legatura cu ideea de a pune sarma in locul fuzibilei..deh nu as recomanda nimanui asta. Sigurantza fuzibila se inlocuieste NUMAI cu una de aceeasi valoare si caracteristici (rapida sau temporizata) in cazul de fata una temporizata de 700mA spun asta din practica indelungata in service ...prostia unora de a pune sarma in locul sigurantzei fuzibile...costa mai mult decat o sigurantza fuzibila calibrata...Daca e sa o iau pe partea cealalalta nici un radio vintage nu se baga direct in priza ...in cel mai rau caz se inseriaza un bec de 100W cu primarul sau se scoate sigurantza si se lipesc firele de la bec paralel pe suprtul de sigurantza in partea de sub suport ...normal e sa alimentezi radioul prin autotransformator si nu_i dai initzial decat vreo..50-60Vac cateva minute..asta ca sa nu_tzi bubuie vreun electrolitic ..avand ca masura de protectzie becul in locul sigurantzei fuzibile,apoi dupa ce isi revin condensatorii se mai creste treptat tensiunea de alimentare pana la valoarea nominala dar nu brusc sau ,,rapid.

In mod normal, fiecare aparat ajuns pe masa de operatzie ,se inspecteaza organoleptic...si se constata vizual daca mai are toate ..organele vitale ..apoi prin masuratori electrice se apreciaza functzionalitatea sursei de alimentare ...trebuie sa stii unde sa masori si ce sa masori... :giggle: iar daca trece testul si nu apare nimic deosebit se poate trece la faza cu alimentarea dar cu becul pus in locul sigurantei.Daca becul se aprinde de jumatate e totul ok..poti alimenta si fara el...eu nu_l dezlipesc ci bag sigurantza originala in suport suntand becul..asta ramane pana la externarea din...laborator... :giggle:

Pfff...cred ca ar trebui sa fac un topic ...cum se repara un aparat electric...

Eu asa am invatat ...meserie :yes: ...si sincer nu m_am facut de ras ..nici pe mine ca persoana ,nici meseria de ..electronist...si nici faptul ca sunt ..roman...dimpotriva ..egal nu mai dezvolt subiectul..stiti voi...restul..

Si sa nu uit...uneori cam sar calul si nu vorbesc la persoana a 2_a plural..daca deranjeaza pe cineva sa_mi zica de la obraz..nu ma supar si o sa ma conformez.. :hi:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Cand pun aparatul in priza nu porneste si nici macar transformatorul nu se aude. ...
Trebuia raspuns acestui simptom. In practica se poate proteja un transformator si printr-o siguranta calibrata doar aproximativ. Oricum solutia sugerata, este verificata indelung in practica, iar traful nu este asijderea unui element semiconductor, sa se distruga daca nu se arde fuzibilul intr-un interval de timp foarte scurt. Practica mai spune ca tuburile electronice sunt mult mai rezistente la socuri si suprasarcini ca oricare alte dispozitive. Daca nu ar fi fost asa, atunci s-ar fi protejat chiar tubul prin sigurante rapide, asa cum se intampla cu semiconductorii. Astfel suntem in situatia sa mai intalnim inca aparate electronice cu tuburi fabricate in 1930 in stare perfecta de functionare. Daca vizitezi Muzeul Marinei din Constanta, vei vedea instalatii electronice de bord cu tuburi, inca in functiune, datand din anii 1900...1910. Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..poate intra altul...cu alt radio vechi..simptomele sunt cam la fel la toate... :yes: ..importanta era metodologia de abordare a defectului..gasirea si eliminarea cauzei defectului si nu a ..efectului manifestat la constatarea nefunctionalitatii..vb si noi deh... :hi:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock