Sari la conținut

Aprindere Electronica


Postări Recomandate

Limiteaza tensiunea maxima pe primarul bobinei.

Nu este punte, sunt diode de protectie, asa cum este si BA la schema Dvs.

 

Tensiune mai mare in secundar(25-27Kv, comparativ cu 15-17Kv la aprinderea clasica).

Consumul de benzina(cca. 5% mai putin) si pornirea rapida, chiar si la temperaturi scazute si cu baterii mai slabe.

Oau!!!!!!!! Asta e tare! Dar nu crapa bobina la asemenea tensiune? Mi se pare cam mult.

PS Merge mai rotund motoru daca folosesc aprindere electronica? Si nu trebuie sa maresc dintanta dintre electrozii bujiilor?

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/#findComment-33514
Distribuie pe alte site-uri

Dar nu crapa bobina la asemenea tensiune? Mi se pare cam mult.

La o aprindere clasica in primar la rupere tot cam atat este(220-240V).

Merge mai rotund motoru daca folosesc aprindere electronica?Da, arderea este mai completa, din aceasta rezulta si un consum ceva mai mic.

nu trebuie sa maresc dintanta dintre electrozii bujiilor?Puteti s-o mariti sau nu, daca o mariti, in caz ca trebuie sa treceti accidental(la mine n-a fost cazul) pe solutia clasica, trebuie refacuta distanta, ca fapt divers, am facut doua si una o tineam ca piesa de schimb,

P.S.

Acest montaj are randament maxim fara condensator pe ruptor(blocare/deblocare mai rapida).

Editat de miron1947
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/#findComment-33516
Distribuie pe alte site-uri

La o aprindere clasica in primar la rupere tot cam atat este(220-240V).

Merge mai rotund motoru daca folosesc aprindere electronica?Da, arderea este mai completa, din aceasta rezulta si un consum ceva mai mic.

nu trebuie sa maresc dintanta dintre electrozii bujiilor?Puteti s-o mariti sau nu, daca o mariti, in caz ca trebuie sa treceti accidental(la mine n-a fost cazul) pe solutia clasica, trebuie refacuta distanta, ca fapt divers, am facut doua si una o tineam ca piesa de schimb,

P.S.

Acest montaj are randament maxim fara condensator pe ruptor(blocare/deblocare mai rapida).

Bun, dar are efect benefic daca maresc distanta la bujii? Din cate am observat la mai toate aprinderile se recomanda sa se mareasca distanta la bujii. Multumesc! Mai chat-uim maine ca plec la servici. Sper sa fac montajul maine.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/#findComment-33517
Distribuie pe alte site-uri

cealalta borna a becului trebuie la minus nu?

Deci domnu Miron e adevart ce a zis einstein ca prostia umana e infinita.........

Eu conectam becu la colector si la minus (de fapt trebuia la plus). offffffffffffffffffffffffffffffff

merge. De fapt mergea si celalalt montaj......of Doamne cu prostii tai

Intrebare. Pe care sa il folosesc????

L-am pus pe masina MERGEEEEEE!!!!!

O problema se incalzeste rezistenta dintre C BD si B BU. Mentionez ca in loc de 16 ohmi am pus patru de 75 ohmi la 5W aproximativ 18 ohmi si 20 W. Se incalzeste rau!! E normal? Ce sa fac? In rest nici BD nici BU nu se incalzesc. (plus ca m-am electrocutat cand am pus mana pe carcasa BD-ului cand am vrut sa vad daca s-a incalzit :))) ).

Valorile sunt Critice pt. buna functionare a montajului? Adica in locul celei de 84 ohmi am folosit una echivalenta de vreo 81 ohmi. E in regula sau trebuiesc exacte valorile?

Inca o chestie nu mai merge turometru cand conectez aprinderea. Pe borna minus la bobina de inductie mai are un fir, eu nu l-am mai pus cand am pus aprinderea. Trebuie sa-l pun si pe ala?

Editat de bosshaky
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/#findComment-33537
Distribuie pe alte site-uri

Adica in locul celei de 84 ohmi am folosit una echivalenta de vreo 81 ohmi. E in regula sau trebuiesc exacte valorile?

Inca o chestie nu mai merge turometru cand conectez aprinderea. Pe borna minus la bobina de inductie mai are un fir, eu nu l-am mai pus cand am pus aprinderea. Trebuie sa-l pun si pe ala?

Probabil este cel de la turometru, dar acela trebuie sa-l conectati la ruptor, inaintea aprinderii.Este buna si cea de 81 de ohmi.

De fapt mergea si celalalt montaj......of Doamne cu prostii tai

Intrebare. Pe care sa il folosesc????

Cel din Tehnium nu stiu cum se comporta in timp, pe cel care l-am postat stiu, deci singurul care-l pot recomanda in cunostiinta de cauza este cel utilizat de mine.Indiferent la care schema va decideti, trebuie sa fixati bine componetele din punct de vedere mecanic, astfel ca efortul sa nu forteze terminalele componentelor, pe masina sunt vibratii puternice.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/#findComment-33540
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Postez o schema de aprindere electronica cu ridicator de tensiune si multiscanteie. Ii rog pe cei mai priceputi (in special Dl.Miron) sa-si dea cu parerea despre aceasta schema, daca este buna, ce avantaje are, etc.

P.S. Dl. Miron schema de aprindere pe care mi-ati dat-o functioneaza foarte bine doar ca se incalzeste foarte tare rezistenta de 16 ohmi (foarte tare peste 100 de grade).

post-4046-068387600 1315058199_thumb.jpg

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/#findComment-36435
Distribuie pe alte site-uri

Ati deconectat condensatorul platinei?

Da, l-am deconectat doar firul central, condensatorul inca mai e atasat de delcou. Ce parere aveti de schema de mai sus? De ce anume trebuie conectata aprinderea asta si la bendix? Mai atasez alta schema de aprindere si descrierea acesteia despre care autorul spune ca produce o scanteie de 20 cm !!!!!!! Spune-ti-mi daca bate campii sau chiar e adevarat. Cu stima!

 

Descriere

"Functionare:

 

Curentul pompat de oscilatorul realizat cu Q2, D1, T1, R5, C2, D2, R4 in secundarul T1-pin6,7 este redresat si acumulat in condensatorul C4 (voluminos si greu de gasit..).

Cand tensiunea acumulata in C4 atinge cca 400V DC , Q5 , Q3 si Q1 incep sa conduca, fortand oprirea Oscilatorului.

Cand Platina se desface, prin Q7, Q4 este transmis un mic impuls (cu LATIME CONSTANTA, indiferent de turatie..) Tiristorului Q8 care va forta descarcarea energiei acumulate in C4 pe Bobina de Inductie (timp de t = R19 * C5 secunde).

Practic bobina de inductie este "atacata" cu 400V in loc de 12V, producand scantei de 20cm !Un alt avantaj este ca Oscilatorul va functiona chiar si sub 4V , energia transmisa bobinei de inductie fiind arhi-suficienta.

Fata de schema initial publicata de autorul Marian Blejan , aici nu are loc o limitare a energiei acumulate de C4 la turatii mai mari de 600rpm (am eliminat Q5).

 

 

 

Iata si comentariul original al autorului din "Electronica Aplicata":

 

"Aceasta schema a fost realizata initial pentru automobilul OLCIT, pentru a remedia binecunoscutele probleme care apar la pornirea la rece, dand satisfactie celor care au folosit-o de mai bine de 4 ani.

Principiul de realizare al aprinderii electronice consta in incarcarea unui condensator (C4) cu energia corespunzatoare a scanteii si transferul energiei acumulate, comandat de platina, in bobina de inductie si de aici la bujie; acest mod de abordare are avantajul ca nu necesita reglaj al unghiului Dwell (timpul cat platina sta inchisa) informatia momentului de deschidere a platinei fiind suficienta pentru functionarea corecta a schemei. Energia in scanteie este 125 mJ

Un alt avantaj al schemei consta in functionarea acesteia in parametri prezentati pentru regimul de pornire la tensiunea de 4,5V/150mA; de mentionat ca la pornirea automobilului se actioneaza demarorul ceea ce duce la o scadere de tensiune in instalatia electrica a automobilului la o valoare tipica de 9V pentru un acumulator in parametri normali; in conditii speciale (temperaturi scazute, acumulator uzat) , tensiunea poate ajunge la valori de 7V si chiar mai mici.

In scopul monitorizarii si reglajului platinei s-a prevazut un LED care indica starea platinei: LED stins - platina este inchisa, respectiv LED aprins - platina este deschisa.

Montarea aprinderii electronice pe automobil presupune interventii minime in instalatia electrica a automobilului:

- se cableaza un fir de la borna + a bobinei de inductie la alimentarea "+12V" a aprinderii;

- se cableaza un fir de masa pentru alimentarea "Masa" a aprinderii (de la unul din suruburile de prindere a bobinei de inductie);

- de la borna - a bobinei de inductie se cableaza un fir la iesirea "Bobina" a apinderii electronice avand grija ca firul existent de la platina sa se desfaca;

- firul desfacut anterior (de la bobina de inductie la platina) se cableaza la intrarea "Platina" a aprinderii electronice;

- se demonteaza condensatorul de pe platina.

 

Ing. Marian Blejan

blejan@yahoo.com

marian@cadtieccp.pub.ro

---------------------------------"

Sfaturi

 

Chiar daca as preciza tipul miezului T1 , mai mult ca sigur ca nu il veti gasi, asa ca transformatorul T1 se va realiza pe un miez de ferita (ce gasiti.. , cu saturatia peste 500Khz), cu sectiunea de cca 1cm_patrat.

Folosind diferite miezuri veti observa (masurand!) ca si frecventa - amplitudinea difera.

Scopul este sa mesteriti un T1 care sa incarcarce C4 cu Max 580v DC atunci cand baza lu' Q5 este la masa (daca faceti rost de un C4 care sa reziste la 1Kv , atunci puteti creste nr. de spire in infasurarea lu' T1-6-7 , astfel incat pe C4 sa se stranga Max 800v DC; in final va creste doar viteza de incarcare nu si "scanteia" !).

Pentru a face aceste masuratori trebuie sa inhibati "detectorul de tensiune Maxim admisa pe C4" si anume, puneti Baza lu' Q5 la masa (presupun ca toate piesele sunt plantate iar in locul bobinei este o rezistenta de 100ohm la masa).

Deoarece este posibil ca ansamblul Q2, D1, T1, R5, C2, D2, R4 (oscilator) sa va functioneze atat de bine "din prima" incat U-C4 va fi mai mare decat poate rezista C4, alimentati montajul de la o sursa reglabila si incepeti de la tensiuni de 4v spre 12v.

Dupa ce obtineti un T1 care sa produca U-C4 de 580v, eliminati scurtul din Baza Q5 si puneti in paralel pe C4 un R de 120K/3w ; alimentati montajul la 12v si modificati R13 pana ce U-C4 este de Max 400v (veti auzi niste "tic" tic" provocate de oscilator, care va pompa din cand in cand electroni in C4 ; daca nu ar fi acel R de 120k/3w nu s-ar mai descarca..)

Ridicati "in aer" grila lu' Q8 apoi faceti un scurt pe terminalele lu' C5 si ; daca etajele cu Q7, Q4 si Q1 sunt OK atunci oscilatorul ar trebui sa se opreasca (U-C4 scade catre 0v)

Eliminati R de 120k/3w, lipiti grila lu' Q8, si montati o bobina de inductie adevarata in locul rezist.-test de 100ohm;Mici scurturi intre masa si borna "Platina" vor trebui sa produca scantei intre pipa bob.de ind. si masa (trageti un fir de masa pana la 1 cm de capatul pipei caci altfel s-ar putea sa se descarce in dv..!)

In final ar fi buna si o cutie pentru montaj.."

post-4046-065582400 1315077207_thumb.gif

post-4046-069630800 1315077224_thumb.gif

post-4046-011710800 1315077232_thumb.gif

  • Like 1
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/#findComment-36438
Distribuie pe alte site-uri

se incalzeste foarte tare rezistenta de 16 ohmi (foarte tare peste 100 de grade).

Cum ati masurat aceasta temperatura?

 

De ce anume trebuie conectata aprinderea asta si la bendix?

Nu la Bendix(acesta este o piesa pur mecanica), de fapt aceasta este denumirea firmei care realizat prima sistemul cu auto retragere, a pinionului, la fel ca Delco, prima firma care a grupat intr-un singur aparat, ruptorul si distribuitorul, in acel punct(unde scrie bendix) se preia tensiunea de actionare a solenoidului pentru pornirea oscilatorul cu 555, scopul fiind de a produce mai multe scantei, cand functioneaza electromotorul.

autorul spune ca produce o scanteie de 20 cm

Ma indoiesc, nici la TV color mai vechi cu 30-35kV, nu este asa lunga si daca ar fi asa, la o tensiune asa mare ar conturna masiv pe fise.

post-9-058345400 1315078944_thumb.jpg

Editat de miron1947
Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/#findComment-36440
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock