Sari la conținut

Problema lampa cu variator


SIG

Postări Recomandate

first.gif

( catre dl. Miron:)Cat am invatat de la d-voastra,va datorez eu o mare cinste.

Poate ne intalnim vreodata prin Romanica sa va cinstesc macar cu o bere.

 

Referitor tot la problema.

De ce sa se fi dus tiristorul cand am montat becul economic de 22 W?

Becurile acestea economice,cred ca sunt pe principiul neonului,au nevoie ptr. pornire de un demaraj de putere mai mare? Acest demaraj sa fi depasit poate 40 W si s-a dus tiristorul?

Mersi.

Daca este de acord si dl. Miron 1947 ca sa impartim promisiunea de mai sus, sunt gata sa contribui si eu la rezolvarea "problemei", in cazul ca problema mai este de actualitate.

In esenta, problema este reglarea curentului electric intrun circuit de curent alternativ serie.

Din pacate , daca urmarim topicul, intr-o "problema" relativ simpla s-au introdus prea multe variabile ( C putin topit, tiristor dubios, potentiometru care face ce vrea, bec care se aprinde sau nu, etc.) care se interconditioneaza si complica inutil problema.

Lucrand metodic,tot dv. dle.SIG veti rezolva"problema" reparand aparatul, eu fiind alaturi de dv. si in plus veti avea raspuns la toate intrebarile si nelamuririle postate in topic. Ca sa demaram treaba si ca sa nu fim banuiti ca intentionam sa ne marim inventarul topicurilor sau posturilor la activ, astept confirmarea si asentimentul dv. la conditiille de lucru. :hi:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 41
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ma bucur @resort ca ai revenit.

Chiar ti-am simtit lipsa (la modul prietenesc si sincer).

Intrucat vad ca imi spui "d-voastra" ma vad obligat sa mentionez ca SIG e un nickname,ca si Resort,si ca si multe alte interfete ale userilor.Eu zic ca folosind doar o interfata, nickname-uri, ne putem tutui.

Referitor la problema.

Pana sa caut un alt tiristor am pus un fir la bornele intrerupatorului.(care e si potentiometru dupa ce face "click")

Acum functioneaza lampa doar cu intrerupatorul,fara variatia intensitatii luminoase.(ON/OFF)

Ce nu imi este clar este cum functioneaza schema.

In postul #27 am atasat trei schite.

Prima este schita circuitului,cum am vazut ca arata circuitul,iar celelalte doua schite sunt pozitiile extreme ale unei alte posibile variante de functionare,gandita de mine.

Prima intrebare:

Care e diferenta intre prima varianta,cu potentiometrul dupa anod,si a doua varianta,ideea mea,cu potentiometru inainte de anod?

A doua intrebare?

In varianta a doua,gandita de mine,inteleg ca daca cursorul ajunge la celalalt capat,iar tiristorul este practic un sunt intre anod si catod,variaza intensitatea luminoasa.

In varianta prima,cea care am barat-o cu rosu,dar nu ptr. ca e nefunctionala,nu inteleg exact cum se ajunge de la o lumina slaba la intensitate maxima.

Multumesc anticipat ptr. ajutor,si inca o data ma bucur ca ai revenit.

Numai bine.

P.S.

Sunt bucuros de cat mai multa teorie in explicatii,ptr. a invata logic lucrurile si a intelege pe viitor si alte aplicatii.

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

( 1.) ..Intrucat vad ca imi spui "d-voastra" ma vad obligat sa mentionez ca SIG e un nickname,ca si Resort,si ca si multe alte interfete ale userilor.Eu zic ca folosind doar o interfata, nickname-uri, ne putem tutui.

La aceasta observatie , dle. SIG,eu nu va pot raspunde aici fiind OffTopic, dar totusi va voi raspunde fara ocolisuri in Forum Feedback, pentru ca normele de politete nu eu le-am stabilit si nu sunt de parere ca un forum ofera un spatiu, fie el si virtual, in care sa se practice trasul de bracinar.

( 2.) Referitor la problema.

Pana sa caut un alt tiristor am pus un fir la bornele intrerupatorului................................................................

................................................................................

.

Sunt bucuros de cat mai multa teorie in explicatii,ptr. a invata logic lucrurile si a intelege pe viitor si alte aplicatii.mersi.

"Problema" la care va referiti a fost lansata de peste jumatate an si in peste 33 posturi si nu numai ca nu s-a rezolvat dar s-a si complicat. Si eu am avut o problema pe forum ( o traducere ) si dv. mi-ati sarit in ajutor. Acum si eu vreau sa fac acelas lucru, exact cum ati cerut mai sus, atat pentru dv. cat si pe alti interesati.

Pe scurt, in viitorul post sau topic ( aprecierea admin), sub titlul "VERIFICAREA SI DEPANAREA RAPIDA SI EFICINTA A VARIATORULUI DE LUMINA CU TIRISTOR" incep tratarea subiectului. Materialul astfel redactat, impreuna si cu altele similare care vor apare pe parcurs ar putea fi folosite la nevoie si ca articole pentru preconizata revista a forumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in viitorul post sau topic ( aprecierea admin), sub titlul "VERIFICAREA SI DEPANAREA RAPIDA SI EFICINTA A VARIATORULUI DE LUMINA CU TIRISTOR" incep tratarea subiectului. Materialul astfel redactat, impreuna si cu altele similare care vor apare pe parcurs ar putea fi folosite la nevoie si ca articole pentru preconizata revista a forumului.

E mai mult decat binevenita ideea unui purpuriu de diverse depanari.

Va invit atunci sa deschideti un topic nou:

VERIFICAREA SI DEPANAREA RAPIDA SI EFICINTA A VARIATORULUI DE LUMINA CU TIRISTOR

Primul post va putea fi folosit si ca articol in revista.

Dupa prima postare vor incepe si ucenicii sa puna intrebari. greeting.gif

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresesc daca afirm ca odata alimentata poarta unui tiristor cu tensiune corespunzatoare,tiristorul se transforma intr-un sunt intre anod si catod?

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posturile ultime, # 36 si #37, mi-au confirmat necesitatea abordarii cu exjgenta sporita a ajutorului pe care il solicita un user colegilor din forum, mai cu experienta si competenta in materie. In caz contrar userul aflat la stramtoare ramane pe mai departe in ceata , poate chiar mai deasa si cu problema nerezolvata, iar userii care au oferit raspunsuri confuze, incomplete sau neutilizabile desigur si-au mai rotunjit numarul de posturi pe forum.

Sa exemplificam cu aceste 2 posturi:

1.

Gresesc daca afirm ca odata alimentata poarta unui tiristor cu tensiune corespunzatoare tiristorul se transforma intr-un sunt intre anod si catod?

Mersi.

Intrebarea pusa de user este confuza in toate cele trei parti ale ei si nu este el de vina pentruca nu are pretentie ca este bun cunoscator si nu a inteles mare lucru din raspunsurile primite pe topic.

La 1a: Poarta unui tiristor NU se alimenteaza, ea se comanda, ca la armata, cand ai spus "drepti!' soldatul ramane asa pana se schimba situatia, comanda este strict limitata in timp. Asa-i si la tiristor, s-a dat comanda de deschidere pe poarta, tiristorul s-a deschis si ramane asa indiferent situatia portii;

La 1b:Nu-mi este clar ce a inteles userul prin tensiune corespunzatoare? Amorsarea sigura a tiristorului are loc cand curentul de aprindere este riguros asigurat.

La 1c: Notiunea de sunt este neclara pentru user. A si K sunt elemente ale tiristorului si daca acolo apare suntul, adica cum, tiristorul a devenit propriul sau sunt?

La o intrebare atat de confuza in totalitatea ei userul nu putea sa se astepte la un raspuns clar, ceace s-a si intamplat in post #37:

 

Nu,atat timp cat este in zona curentului de mentinere(actioneaza ca un releu cu automentinere).

 

Raspunsul de mai sus e categoric :Nu este sunt dar pe cale de consecinta daca nu ramane (cine?)

in zona curentului de mentinere atunci musai devine sunt. Iaca o minune: tiristorul nemai fiind in zona curentului de mentinere s-a blocat si a devenit sunt! cum asta? Ceva nu merge, chiar scartaie rau.

 

Pentru situatia descrisa mai sus si nu este singura, maine in noul topic pe care il deschid, voi trata subiectul exact in sensul enuntat in titlu cu speranta ca va pot fi de ajutor. hi.gif

PS Scuze daca am suparat pe cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresesc daca afirm ca odata alimentata poarta unui tiristor cu tensiune corespunzatoare,tiristorul se transforma intr-un sunt intre anod si catod?

La aceasta intrebare era Nu(adica nu greseste),nu ca shunt propriuzis,ci ca element aflat in conductie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La aceasta intrebare era Nu(adica nu greseste),nu ca shunt propriuzis,ci ca element aflat in conductie.

Precizarea dv. de mai sus a marit si mai mult confuzia pentruca ea contine 2 afirmatii contrare si ele nu pot fi adevarate in acelas timp. Mai intai il asigurati pe autorul intrebarii (poate si pe altii care au citit postul) ca nu se greseste afirmand ca "tiristorul se transforma intr-un sunt intre anod si catod" ca imediat sa va contraziceti afirmand: "nu ca sunt..". Acum ce facem dam cu zarul?

Iata pentru ce insist pentru neacceptarea intrebarilor neclare, neprecizate care vor atrage inevitabil, raspunsuri nesigure, alaturi de subiect sau chiar confuze. Aceasta in interesul atat a userilor cat si pentru prestigiul forumului, presupunand ca toti suntem interesati sa invatam cate ceva corect si nu eronat.

Daca sunt cumva si pareri contrarii eu ii asigur ca prevederea din regulamentul forumului: "Incercati sa AJUTATI colegii de forum daca puteti, daca nu abtineti-va. Lumea vine aici SI sa invete ceva."

este foarte necesara, de mare actualitate si cred cu tarie in ea. hi.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-le @resort,(am spus d-le in conformitate cu uzanta dorita si justificata intr-un post anterior smile.gif )

Apreciez grija in exprimare,care poate creea de multe ori confuzii.

Aici insa cred ca m-am inteles din prima cu d-l Miron ,nu in urma unei preafericite exprimari (shunt) ci in urma unei analogii,efecte similare.

Evident ca intr-un tiristor vorbim de shunt ca efect echivalent,nu la propriu bineinteles.

Si Wikipedia gaseste ca model didactic ptr. a intelege mai bine rolul tiristorului astfel:

They act as a switch, conducting when their gate receives a current pulse, and continue to conduct for as long as they are forward biased.

Puteti insa,chiar va rog,sa deschideti un topic despre depanarea circuitelor cu tiristor,intrucat acum doresc sa citesc/aflu cum interactioneaza tiristorul cu celelalte componente de circuit.

No offence:

 

Criticile trebuiesc comletate de solutia sau explicatia care sa acopere acele critici,altfel ,singure, parca se indreapta inspre carcoteala.flag_of_truce.gif

Multumesc si o zi buna in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock