Sari la conținut

producerea energiei electrice pe baza de hidrogen


Postări Recomandate

"Problemele care se ridica la utilizarea hidrogenului in transportul rutier deservit de motoarele cu ardere interna sunt: capacitatea motoarelor termice de a functiona cu hidrogen, efectele noului combustibil asupra performantelor motoarelor si modul de stocare la bordul vehiculului. In ceea ce priveste motorul cu aprindere prin comprimare, se poate spune ca perspectiva functionarii sale cu hidrogen este nesigura. Afirmatia se sprijina pe faptul ca in stadiul actul de dezvoltare a instalatiilor de alimentare, hidrogenul se preteaza mai putin la formarea interioara a amestecului. Injectia sa in cilindru in faza lichida este foarte dificila din cauza temperaturii de fierbere extrem de coborate. La valorile ridicate ale rapoartelor de comprimare specifice motoarelor diesel si la regimul termic ridicat al acestor motoare, alimentarea prin formarea exterioara a amestecului este legata de riscul unei aprinderi prea timpurii, necorespunzatoare dezvoltarii normale a ciclului motor.

[...]

Experienta acumulata pana in prezent certifica posibilitatea utilizarii hidrogenului in transporturile aeriene si rutiere, cu utilizarea actualelor mijloace termice in structura carora nu se impun modificari de esenta. Principalul obstacol ramane numai producerea hidrogenului in cantitatile necesare consumului la un cost rezonabil. Mai raman totusi de cercetat unele aspecte tehnice care lasa sa se intrevada posibilitatea unor imbunatatiri suplimentare in procesul de folosire a hidrogenului. In ceea ce priveste solutia motorului cu amestec hidrogen-benzina sau hidrogen-motorina, cele mai multe probleme restante sunt legate totusi de poluare. Desi, concentratiile noxelor la evacuare sunt foarte mici exprimate insa in emisii specifice unele din ele pot intrece la sarcini partiale nivelul motorului cu benzina, mai ales in ceea ce priveste hidrocarburile nearse. Aceasta particularitate se datoreaza admisiunii libere care face ca debitul de gaze de ardere sa nu se modifice, practic, cu sarcina.

 

In incheiere se poate afirma ca alternativa hidrogenului reprezinta solutia energetica in care omenirea isi pune deocamdata cele mai mari sperante in ceea ce priveste traficul aerian si rutier. Afirmatia este sustinuta de vastele programe de cercetari si dezvoltare in care sunt angajate numeroase organisme internationale si majoritatea statelor cu tehnologie avansata care sustin material si organizatoric eforturile ce se intreprind, ceea ce justifica pe deplin sustinerea studiilor si cercetarilor proprii, in acest domeniu de perspectiva".

 

BIBLIOGRAFIE - "HIDROGENUL-COMBUSTIBILUL VIITORULUI" - Mihail Stratulat; Stefan Ispas

 

Numai Bine si o parte din concluzii le puteti trasa si dvs. Am sa las si ceilalti utilizatori sa vina cu completarile de rigoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci titlul topicului e "producerea energiei electrice pe baza de hidrogen"

si hidrogenul il produci pe baza de? (probabil raspunsul e - energie electrica)

nu e mai simplu sa consumam energia asta electrica direct fara se ne mai chinuim cu hidrogenul? sau n-am inteles eu bine ce vrei sa faci.

RR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...hidrogenul il produci pe baza de? (probabil raspunsul e - energie electrica)...

Exista si metode chimice de disociere a apei in elementele componente. Tin minte inca de la orele de laborator din liceu ca sodiul metalic imersat in apa da o reactie destul de energica, in urma careea se obtin soda caustica si hidrogenul, care se aprinde instantaneu in aer si se recombina cu oxigenul pentru a redeveni apa. Nu stiu daca am dat exemplul cel mai bun. Probabil ca mai exista si alte procedee - unele poate chiar economice - de a elibera hidrogenul din apa. Problema este, asa cum spuneam si intr-o postare anterioara, ca acest element, care alaturi de oxigen si de carbon sta la originea vietii, este foarte greu de stocat. Se pare ca el are obiceiul sa difuzeze printre moleculele recipientilor, astfel incat chiar si dintr-un recipient perfect etansat, dupa un timp se constata ca hidrogenul "fuge". Am citit prin anii '90 despre cercetari in germania, asupra unor generatoare mixte de energie, pe baza hidrogenului. Cercetarile, conform afirmatiilor sursei pe care o citez, erau foarte aproape de finalizare. De atunci si pana acum, au trecut insa 20 de ani si nu s-a auzit inca nimic despre finalizarea si trecerea in productie a acelui tip de generator. Pe nemti nu-i putem suspecta de nici-una dintre tarele pe care romanii le manifesta din plin. Inseamna ca daca acea cercetare a esuat, sau a fost abandonata, numai din cauze obiective se putea intampla astfel. Lasai pe cei care viseaza sa obtina energie ieftina prin utilizarea hidrogenului, sa viseze mai departe. Poate ca sunt mai "tari" decat echipa mixta de cercetatori germani despre care vorbeam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Exista si metode chimice de disociere a apei in elementele componente. Tin minte inca de la orele de laborator din liceu ca sodiul metalic imersat in apa da o reactie destul de energica, in urma careea se obtin soda caustica si hidrogenul, care se aprinde instantaneu in aer si se recombina cu oxigenul pentru a redeveni apa. Nu stiu daca am dat exemplul cel mai bun. Probabil ca mai exista si alte procedee - unele poate chiar economice - de a elibera hidrogenul din apa. Problema este, asa cum spuneam si intr-o postare anterioara, ca acest element, care alaturi de oxigen si de carbon sta la originea vietii, este foarte greu de stocat. Se pare ca el are obiceiul sa difuzeze printre moleculele recipientilor, astfel incat chiar si dintr-un recipient perfect etansat, dupa un timp se constata ca hidrogenul "fuge". Am citit prin anii '90 despre cercetari in germania, asupra unor generatoare mixte de energie, pe baza hidrogenului. Cercetarile, conform afirmatiilor sursei pe care o citez, erau foarte aproape de finalizare. De atunci si pana acum, au trecut insa 20 de ani si nu s-a auzit inca nimic despre finalizarea si trecerea in productie a acelui tip de generator. Pe nemti nu-i putem suspecta de nici-una dintre tarele pe care romanii le manifesta din plin. Inseamna ca daca acea cercetare a esuat, sau a fost abandonata, numai din cauze obiective se putea intampla astfel. Lasai pe cei care viseaza sa obtina energie ieftina prin utilizarea hidrogenului, sa viseze mai departe. Poate ca sunt mai "tari" decat echipa mixta de cercetatori germani despre care vorbeam.

Faptul ca din fericire apa este foarte abundenta pe planeta noastra se datoreaza si datorita faptului ca este foarte stabila din punct de vedere chimic ceea ce inseamna ca indiferent de procedeul prin care se va obtine hidrogenul (electric, chimic, disociere termica) aceasta se va face cu un consum de energie, o solutie de compromis ar fi obtinerea hidrogenului prin reactii fotochimice utilizand astfel energia solara pentru productie, deasemenea un alt obstacol major este evident solutia de stocare (recipienti metalici sub presiune, sau hidrogenuri metalice) ambele cu avantajele si dezavantajele lor, cat priveste transformarea in energie mecanica eu cred ca ar fi mai eficienta folosirea unei pile de combustie care va produce curent electric si acesta va actiona un motor electric. De ce propun o astfel de solutie? in primul rand datorita eficientei mai ridicate fata de motorul termic deoarece pilele de combustie nu sunt tributare randamentului Carnot, apoi folosirea energiei electrice produse de pila de combustie pentru tractiune permite un control mult mai eficient al tractiunii datorita invertoarelor moderne inclusiv recuperarea energiei prin franare dinamica intr-un acumulator tampon.

Iarasi un factor important este securitatea folosirii unei astfel de surse de energie, iar aici ma refer atat la sturdii de coliziune a autovehicolelor care au inmagazinat hidrogen la bord dar si la dezvoltarea unor norme de securitate si tehnologii specifice referitor la transportul si stocarea unor cantitati mari de hidrogen, norme asemanatoare celor folosite acum in transportul si furnizarea gazelor naturale dar mult mai restrictive.

Imaginati-va ca 60% din parcul auto romanesc ar fi trecut pe hidrogen iar in aceste conditii vor trebuii transportate, stocate si livrate milioane de tone de hidrogen deci o intreaga industrie care va trebuii pusa pe roate, si culmea este ca daca incepem de azi aceasta transformare in 10 ani cand va fi in functiune va fi probabil deservita de generatia de azi care nu a fost in stare sa isi ia bacul. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca din fericire apa este foarte abundenta pe planeta noastra se datoreaza si datorita faptului ca este foarte stabila din punct de vedere chimic ceea ce inseamna ca indiferent de procedeul prin care se va obtine hidrogenul (electric, chimic, disociere termica) aceasta se va face cu un consum de energie, o solutie de compromis ar fi obtinerea hidrogenului prin reactii fotochimice utilizand astfel energia solara pentru productie, deasemenea un alt obstacol major este evident solutia de stocare (recipienti metalici sub presiune, sau hidrogenuri metalice) ambele cu avantajele si dezavantajele lor, cat priveste transformarea in energie mecanica eu cred ca ar fi mai eficienta folosirea unei pile de combustie care va produce curent electric si acesta va actiona un motor electric. De ce propun o astfel de solutie? in primul rand datorita eficientei mai ridicate fata de motorul termic deoarece pilele de combustie nu sunt tributare randamentului Carnot, apoi folosirea energiei electrice produse de pila de combustie pentru tractiune permite un control mult mai eficient al tractiunii datorita invertoarelor moderne inclusiv recuperarea energiei prin franare dinamica intr-un acumulator tampon.

Iarasi un factor important este securitatea folosirii unei astfel de surse de energie, iar aici ma refer atat la sturdii de coliziune a autovehicolelor care au inmagazinat hidrogen la bord dar si la dezvoltarea unor norme de securitate si tehnologii specifice referitor la transportul si stocarea unor cantitati mari de hidrogen, norme asemanatoare celor folosite acum in transportul si furnizarea gazelor naturale dar mult mai restrictive.

Imaginati-va ca 60% din parcul auto romanesc ar fi trecut pe hidrogen iar in aceste conditii vor trebuii transportate, stocate si livrate milioane de tone de hidrogen deci o intreaga industrie care va trebuii pusa pe roate, si culmea este ca daca incepem de azi aceasta transformare in 10 ani cand va fi in functiune va fi probabil deservita de generatia de azi care nu a fost in stare sa isi ia bacul. :)

 

Am observat ca exista o tendinta a oamenilor de a desconsidera inteligenta poporului romin uitind de valorile pe care le-a dat si inca le da in continuare ;iaca o inventie romaneasca legata de hidrogen:http://africanhydrogen.com/latest_news.html .Desi executivu stie de inventie , nu ii sustine.Va las pe voi sa trageti concluzia....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca exista o tendinta a oamenilor de a desconsidera inteligenta poporului romin uitind de valorile pe care le-a dat si inca le da in continuare ;iaca o inventie romaneasca legata de hidrogen:http://africanhydrogen.com/latest_news.html .Desi executivu stie de inventie , nu ii sustine.Va las pe voi sa trageti concluzia....

Da ??? si care ar fi catalizatorul ala minune??? un catalizator faciliteaza o reactie chimica dar nu modifica bilantul energetic al reactiei, pe vremuri un astfel de catalizator cautau alchimistii pentru a transforma nisipul in aur ii ziceau piatra filozofala cum spuneam in ritmul in care evolueaza invatamantul romanesc domnul inventator va gasii destui fraieri pentru sponsorizarea inventiei sale.

Mai discutam pe subiect cand o sa vad detalii tehnice la obiect si care nu incalca legile fizicii, declaratii pe o pagina de web sau printr-o hartie igienica care se cheama ziar nu au valoare, cinste autoritatilor ca nu s-au implicat intr-un astfel de proiect fantezist.

Editat de eugeniusro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock