Sari la conținut

depanare storcator fructe


Merlucius

Postări Recomandate

Salutare tuturor, si scuze pt ca nu am postat la sectiunea INCEPATORI

 

Am ditamai storcatorul si nu as vrea sa-l arunc doar pt o rezistenta arsa, doar ca nu ii cunosc valoarea sau macar gama de valori admise.

Schema este simpla, de aceea nici nu ma straduiesc sa o desenez, cei care stiu cate ceva in domeniu sigur vor sti despre ce e vorba. Storcatorul de fructe are un motor 220v, un intrerupator cu 3 pozitii: mediana=STOP, poz.1=viteza(I) si poz.2=viteza(II), si inca un intrerupator in capac, pt prezenta/siguranta de functionare(genul celor de la rasnite). Deci: 220V-->pe cele 2 fire sunt in paralel un condensator nepolarizat(350V tens de lucru) si o rezistenta facuta scrum :music_guitarred: apoi unul din cele 2 cabluri de 220v intra direct in motor, iar celalalt intra in intrerupator/comutator viteze din care ies 2 cabluri ce intra si ele in motor. Asta e ...tot.

Multumesc oricui pt un raspuns cert si (sper)prompt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o rezistenta facuta scrum

Aceasta presupune un curent mai mare decat cel normal de functionare, cauzele posibile, bobinaj cu spire in scurt, rezistenta mecanica foarte mare, sau condensatorul strapuns.Poate scrieti si cum se numeste storcatorul.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am omis sa specific cauza producerii defectiunii: s-a scurs suc pe la intrarea cablului 220v in aparat si a ajuns la perechea condensator-rezistanta. Contrar uzantelor, as vrea sa ilocuiesc doar banala rezistena fara a scotoci dupa cauza-efect :drink_pepsi:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercati sa desenati si sa prezentati schema electrica a storcatorului de fructe, simbolizand clar unde anume se afla acea rezistenta arsa. Nu este un lucru foarte greu de facut, din cauza ca schema storcatorului nu este foarte complexa. Dupa ce aratati schema electrica - nu va chinuiti sa o gasiti deoarece e aproape imposibil - vom putea gasi, macar orientativ, o plaja de valori pe care o putea lua acea rezistenta.

 

Numai Bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, schema este corecta iar motorul este cu carbuni. Intre timp am rezolvat, l-am pus in functiune doar cu C-ul fara sa mai testez gradul de parazitare a retelei si l-am lasat in aceasta postura.

Multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi, si ma bucur ca am rezolvat problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ati desenat corect si rezistenta si condensatorul sunt montate in paralel pe retea, puteti sa-l folositi si fara, apar ca un filtru.Este un motor cu perii(carbuni)?

Nu este un filtru, ci un circuit de pornire - functionare in regim intermitent.

 

Foarte probabil, motorul este un motor electric monofazat cu faza auxiliara. Pe Internet, se gaseste un indrumar rapid in format pdf, editat de U.T. Cluj. Deoarece utilizez un computer de ocazie - cu multe inconveniente - nu pot acum sa atasez nici materialul propriu-zis (in format pdf) nici o legatura spre sursa originala. Cand voi reveni acasa din aceasta "deplasare", voi reveni cu amanunte. Motorul se poate porni cu condensator si/sau cu rezistenta, care formeaza impedanta de pornire. Este posibil ca motorul sa porneasca si in lipsa rezistentei, insa probabil va supra-solicita circuitul, intrucat de obicei exista o impedanta de pornire, comutata cu o alta impedanta pentru functionare de lunga durata. Foarte probabil grupul RC, este calculat astfel incat regimul sa fie unul de compromis, intre cel de pornire si cel de functionare continua sau cu intermitenta. Cele doua turatii, se realizeaza prin comutarea numarului de poli ai motorului.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dl-ul scrie...

Motoarele asincrone, monofazate pot fi cu, sau fara carbuni (cu rotor in colivie) asijderea cu cele trifazate. Cele cu rotor in colivie, au o bobina auxiliara, montata sub un unghi de 90 grade, pentru pornire. La cele cu rotorul bobinat, circuitul de pornire, va fi format de una dintre bobinele prevazute pe rotor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele asincrone, monofazate pot fi cu, sau fara carbuni

Da, dar nu vad ratiunea pentru care s-ar opta pentru un motor mai scump(rotor bobinat) plus necesitatea rezistentelor de pornire, cand nu se poate obtine o turatie mai mare de 3000rpm(uzual, cca. 2800).

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock