Sari la conținut

Motoare electrice cu perii


levis36

Postări Recomandate

As dori daca are cineva adrese sau tutoriale cu rebobinari.

De regula desfac rotorul si il rebobinez la loc exact cum era.

Poate sa posteze cineva un clip cum echilibreaza rotoarele macar static ceva ca in filmuletul, si ceva explicatii daca se poate. Daca a facut cineva un dispozitiv de echilibrare static homemade ca si in filmulat?

Motorase mai mici am facut din cele in curent continuu si doar unu am facut mare dar care nu a mers mai mult de 10 min.

Am doua motoare de aspirator pe care as vrea sa le rebobinez, din care unul las folosi la garaj, deci nu prea des.

Iar din celalalt as face o minifreza.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MrvwiOw14hI&feature=related

Editat de levis36
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Daca a facut cineva un dispozitiv de echilibrare static homemade ca si in filmulat?...

Un dispozitiv de echilibrat static este dificil de realizat in regim DIY. Pentru aceasta, in afara de un strung si o freza, ar mai trebui inca doua masini de rectificat. Una pentru rectificare plana si cealalta pentru rectificare rotunda. Nu mai vorbesc despre cuptorul de tratament termic. Cu alte cuvinte, ar cam fi nevoie de o intreaga scularie. In plus dispozitivul folosit de portughezi (daca nu ma inseala urechea) mai are si doi suporti pentru rolele-cutit de sprijin al fuselor rotorice. Alezajele pentru cele doua role-cutit din acesti suporti se dau de regula pe o masina de alezat in coordonate. Toate piesele cilindrice se rectifica la rugozitati Ra=0,2...0,8 μm si au conditii tehnologice restrictive - cilindricitate, planitate, etc. In plus, pentru a fi sensibile la momente de rotatie mici, cum sunt cele care actioneaza in rotorii de echilibrat, lagaruirea celor doua perechi de role-cutit trebuie facuta cu cuple de alunecare (nu cu rulmenti) in care axele au diametre cat mai mici posibile (2...4 mm), iar bucsele trebuie confectionate din materiale cu super-proprietati de alunecare - PTFE sau bronzuri grafitate. Ajustajele trebuiesc tolerate foarte precis alunecator, sau chiar trebuie facute rodari manuale intre axe si bucse pentru o precizie sporita. Pentru reglarea orizontalitatii acestui dispozitiv, ar mai trebui confectionat un arbore lis de reglaj, rectificat de asemenea si cu conditii de cilindricitate. Acest reglaj se poate face cu o nivela cu bula de aer de precizie ridicata, 0,01...0,1 mm/m. Toate aceste lucruri nu reies dintr-un film. Mai mult decat atat, fiind independenti si liberi pe masa, cei doi suporti ai rolelor-cutit ale dispozitivului folosit de portughezi, nu pot fi reglati pentru conditia de orizontalitate a axei rotorului de echilibrat. Pentru aceasta, este necesara o masa plana reglata anterior la orizontala, cum ar fi spre exemplu masa unei masini-unelte de precizie, sau o placa paralelipipedica cu fetele rectificate plan-paralel si sprijinita in 3 puncte pe 3 bosaje, dintre care cel putin doua, trebuie sa fie reglabile. Tot ceea ce fac acei tipi in filmul prezentat, fac mestesugareste.

 

In ceea ce priveste modul concret de echilibrare al rotoarelor, am vazut ca in ultimul timp nu se mai foloseste rasina epoxidica, precum in film, ci mici contra-greutati de o forma speciala, care se introduc peste izolatorul (pana din textolit, sau prespan) de inchidere a crestaturilor pentru bobinaj.

 

In alta ordine de idei, pentru a nu te descuraja, cred totusi ca dispozitivul este relativ simplu, daca il confectionezi intr-un atelier specializat (scularie) si in functie de tipul intreprinderii, te poate costa 300...500 lei.

 

Altminteri, Toate Bune!

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un dispozitiv de echilibrat static este dificil de realizat in regim DIY. Pentru aceasta, in afara de un strung si o freza, ar mai trebui inca doua masini de rectificat. Una pentru rectificare plana si cealalta pentru rectificare rotunda. Nu mai vorbesc despre cuptorul de tratament termic. Cu alte cuvinte, ar cam fi nevoie de o intreaga scularie. In plus dispozitivul folosit de portughezi (daca nu ma inseala urechea) mai are si doi suporti pentru rolele-cutit de sprijin al fuselor rotorice. Alezajele pentru cele doua role-cutit din acesti suporti se dau de regula pe o masina de alezat in coordonate. Toate piesele cilindrice se rectifica la rugozitati Ra=0,2...0,8 μm si au conditii tehnologice restrictive - cilindricitate, planitate, etc. In plus, pentru a fi sensibile la momente de rotatie mici, cum sunt cele care actioneaza in rotorii de echilibrat, lagaruirea celor doua perechi de role-cutit trebuie facuta cu cuple de alunecare (nu cu rulmenti) in care axele au diametre cat mai mici posibile (2...4 mm), iar bucsele trebuie confectionate din materiale cu super-proprietati de alunecare - PTFE sau bronzuri grafitate. Ajustajele trebuiesc tolerate foarte precis alunecator, sau chiar trebuie facute rodari manuale intre axe si bucse pentru o precizie sporita. Pentru reglarea orizontalitatii acestui dispozitiv, ar mai trebui confectionat un arbore lis de reglaj, rectificat de asemenea si cu conditii de cilindricitate. Acest reglaj se poate face cu o nivela cu bula de aer de precizie ridicata, 0,01...0,1 mm/m. Toate aceste lucruri nu reies dintr-un film. Mai mult decat atat, fiind independenti si liberi pe masa, cei doi suporti ai rolelor-cutit ale dispozitivului folosit de portughezi, nu pot fi reglati pentru conditia de orizontalitate a axei rotorului de echilibrat. Pentru aceasta, este necesara o masa plana reglata anterior la orizontala, cum ar fi spre exemplu masa unei masini-unelte de precizie, sau o placa paralelipipedica cu fetele rectificate plan-paralel si sprijinita in 3 puncte pe 3 bosaje, dintre care cel putin doua, trebuie sa fie reglabile. Tot ceea ce fac acei tipi in filmul prezentat, fac mestesugareste.

 

In ceea ce priveste modul concret de echilibrare al rotoarelor, am vazut ca in ultimul timp nu se mai foloseste rasina epoxidica, precum in film, ci mici contra-greutati de o forma speciala, care se introduc peste izolatorul (pana din textolit, sau prespan) de inchidere a crestaturilor pentru bobinaj.

 

In alta ordine de idei, pentru a nu te descuraja, cred totusi ca dispozitivul este relativ simplu, daca il confectionezi intr-un atelier specializat (scularie) si in functie de tipul intreprinderii, te poate costa 300...500 lei.

 

Altminteri, Toate Bune!

 

 

Da, foarte documentat si foarte descurajant.

Ma gandeam ca e mai usor si ca voi avea ce face iarna asta in casa dar constat ca nu e deloc o joaca. Mai am un circular cu masa marca Einhel si la care nu se gaseste rotorul pentru ca nemtii sunt destepti si nu fac piese de schimb pentru ele. Ma gandeam ca exersez pe cele doua rotoare apoi sa il fac pe cel de la circular dar nu mai stiu acuma.

Multumesc pentru informatii!

Editat de levis36
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, foarte documentat si foarte descurajant...

Personal am conditii destul de bune pentru a executa prelucrari mecanice, insa dat fiind aplicatia nu ma pot incumeta sa o abordez. Nu am vrut sa te descurajez.

 

Ar mai exista o posibilitate de asezare a unui rotor in vederea echilibrarii, numai daca el are practicate gauri de centrare conice la ambele capete, iar acestea nu au fost deformate prin lovituri mecanice, caz in care se poate incerca refacerea gaurilor cu un cutit special de interior (in nici-un caz nu se va folosi un tesitor conic, care risca sa descentreze gaura). Aceasta operatie este bine sa o execute un strungar profesionist, intrucat cere o mare indemanare in centrarea cu ajutorul unui comparator a rotorului pe strung. Daca dispui de un strung, fie el si de banc, atunci vei confectiona un varf cu ungiul de 60˚ cu coada de fixare CM2 (sau cat cere pinola papusii mobile a strungului) si il vei monta in aceasta pinola. Alt varf tot de 60˚ terminat cu o coada CM3, sau cat cere arborele principal al strungului, va fi fixat in acest arbore (in locul universalului) Ambele varfuri se vor confectiona de preferinta din PTFE (teflon) sau in cel mai rau caz dintr-un bronz grafitat si vor fi lustruite in mai multe etape cu smirghel din ce in ce mai fin la turatia cea mai mare a strungului. Dupa lustruirea cu hartie (panza) abraziva de cea mai mica granulatie pe care o gasesti, vei continua (cel putin incerci) sa faci o supersinitie cu o pasta diamantata, sau cu oxid verde de crom, de granulatia cea mai mica pe care o gasesti. Se foloseste in acest scop o fasie de panza flausata (prosop) sau un crampei de pasla. Nu vei folosi in nici-un caz un disc de pasla pe care s-a uscat pasta de rodat, deoarece risti sa deformesi si sa descentrezi varful. Dupa fixarea in strung, asa dupa cum am aratat mai sus, se ung cele doua varfuri cu un ulei putin fluid, sau in lipsa acestuia se dizolva o cantitate de ulei auto intr-o alta cantitate de petrol, pana la obrinerea fluiditatii glicerinei - spre exemplu - eventual se poate folosi chiar glicerina, daca se dispune de asa ceva. Se poate incerca si folosirea unui ulei auto uzat, dupa ce a fost decantat si filtrat de mazga. Se fixeaza rotorul intre cele doua varfuri, fara a strange prea mult pinola, insa cu suficienta strangere astfel incat rotorul de echilibrat sa nu joace liber. Daca vrei sa reglezi cu aceasta ocazie si orizontalitatea liniei axiale (recomandabil) confectionezi anticipat un arbore lis, de lungime cam cat poti prinde intre varfuri, incerci sa-l lustruiesti dupa metoda descrisa mai sus si il fixezi intre cele doua varfuri, ceva mai strans, insa nu prea fortat, pentru a nu risca deformarea permanenta a varfurilor. Procuri o nivela industriala cu precizie cat mai mare (vezi postarea anterioara) si efectuezi operatia numai daca exista posibilitatea inaltarii unuia dintre capetele strungului. La masinile-unelte speciale exista niste asa-numiti papuci de reglaj, care se introduc sub batiu. Daca nu ai aceasta posibilitate, renunti si procedezi mestesugareste, precum in filmul din prima postare.

 

Am uitat - in alta ordine de idei - un lucru foarte important la postarea anterioara. Portughezul a facut o greseala enorma, strunjind pachetul magnetic din tole la exterior, din doua motive:

1 - A modificat in acest mod intrefierul magnetic al motorului in cauza cu cel putin 0,1 mm (pe strung, cu un cutit normal, nu se poate indeparta un adaos mai mic de 0,1 mm pe raza);

2 - Prin prelucrarea mecanica a tolelor se modifica local structura materialului electromagnetic, in special datorita efectelor termice ale aschierii, cu repercursiuni asupra histerezisului magnetic al miezului.

Daca din motive diferite se constata batai radiale nelalocul lor, se procedeaza de o alta maniera, pe care o voi prezenta cu alta ocazie, daca intereseaza unul sau mai multi useri.

 

Ar mai fi o mica observatie personala, pe care sper sa nu te superi. Nu este nevoie sa reiei in citat itreaga postare la care te referi. Poti selecta doar concluziile esentiale, astfel incat sa nu expandezi prea mult spatiul informational al unei postari.

 

Altminteri, Toate Bune!

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ar mai exista o posibilitate de asezare a unui rotor in vederea echilibrarii, numai daca el are practicate gauri de centrare conice la ambele capete.

Multumesc pentru informatii.

E bine de stiut chiar daca nu voi reusi sa il fac profi, poate il voi face 'mestesugeste' si voi sti de ce nu a functionat macar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock