Sari la conținut

Angrenaje


Postări Recomandate

Un raport 1:10 se obtine cu doua trepte de reducere. Cel mai indicat este ca rapoartele de transmitere ale celor doua trepte sa fie egale, adica n1=n2=1/?10=1/3,162278. Daca se studiaza insa divizibilitatea numerelor 3162278 si 1000000, se constata ca nu exista un cmmdc astfel incat raprtul 1000000/3162278 sa se simplifice pana la un raport de doua numere intregi, mai mici decat 80...100, astfel incat coroanele dintate la interior sa fie cat mai mici in diametru. Studiind indeaproape alte variante de descompunere a lui 10 intr-un produs de doi factori cat mai apropiati si in acelasi timp cu cat mai putine zecimale dupa virgula, putem gasi spre exemplu numerele n1n2=3,125-1x3,2-1=0,1. Avem n1=1/3,125=1000/3125=32/100 si n2=1/3,2=10/32=30/96. Avem astfel pentru rotile conducatoare (cele centrale cu dantura exterioara) valorile d11=32m si respectiv d21=30m. Pentru rotile conduse (cele cu dantura interioara) vom avea d12=100m si respectiv d22=96m. In relatiile de mai sus, m este modulul. Pentru doua roti cu dantura interioara cat mai mici in diametru, alegem un modul standardizat cat mai mic. Pentru m=0,5, avem diametrele de divizare ale rotilor cu dantura interioara d12=100x0,5=50 mm si respectiv d22=96x0,5=48 mm. Pentru rotile antrenoare, avem d11=32x0,5=16 mm si respectiv d21=30x0,5=15 mm. Studiind pe doua figuri grafice, rezulta situatiile din imaginea atasata. post-7713-0-23798300-1388949275_thumb.png Din imagine rezulta ca diametrele primitive ale rotilor intermediare (satelitii) vor fi d13=17 si respectiv d23=16,5. Dimensiunile rotilor dintate vor fi cele din imaginea a 2-a.post-7713-0-47117600-1388956450_thumb.png Pentru oricare dintre rotile dintate, inaltimea dintelui va fi h=1,125 mm. Celelalte dimensiuni ale pieselor se vor stabili in functie de dorinte si posibilitati. Se vor prevedea pentru coroanele dintate la interior si pentru suportul ansamblului cate doua gauri de centrare, pentru stifturi de ?4 mm. In imaginea a doua dimensiunile sunt in mm, iar notatiile reprezinta: de - diametrele exterioare ale rotilor; di - diametrele interioare ale coroanelor; df - diametrele de fund.

Editat de ola_nicolas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@ola_nicolas

Mul?umesc mult pentru informa?ii. Apreciez munca depus? pentru calculul acestor componente ?i sper s? revin cu

informa?ii despre realizarea mecanismului ?n cur?nd. Evident c? voi apela la un meseria? pentru c? pe mine m?

dep??esc aceste lucruri.

Inten?ionez s? fac mai ?nt?i un mecanism de test dintr-un material u?or de prelucrat ?i apoi s? trec la metal,

eventual bronz, dar nu ?tiu dac? e bun pentru asta. O s? v?d ce zice ?i strungarul.

Mult? s?n?tate, la mul?i ani, ?i ?nc? o dat? mul?umesc mult pentru ajutor.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.