Sari la conținut

pompa electrica de benzina


Postări Recomandate

Aveti cumva o fisa cu parametrii pompei de Cielo? Ma refer la debit, presiune, gabarit orientativ, etc. Are anexat un circuit de automatizare a alimentarii cu +12v sau se autoregleaza pornirea/oprirea functie de nivelul din CNC?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 31
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu. Acest desen de ansamblu este tot ce am. L-am facut la rugamintea fiului meu, care are un DAEWOO CIELO. Nu stiu efectiv pentru ce i-a trebuit si nici nu l-am intrebat. Tot ce pot face este sa adaug niste cote de gabarit desnului, pentru cine il intereseaza.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pentru intrebare; din ce am aflat referitor la acest subiect, pompele electrice dela motoarele cu injectie de benzina mono sau multi punct nu se incadreaza in parametrii ceruti de alimentarea cu carburator.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
...din ce am aflat referitor la acest subiect, pompele electrice dela motoarele cu injectie de benzina mono sau multi punct nu se incadreaza in parametrii ceruti de alimentarea cu carburator.

Pai si DAEWOO CIELO este tot cu injectie de benzina.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ola_nicholas,

 

nu vreau sa-ti ranesc sentimentele dar cand noi romanii faceam lastunul, erau multe autoturisme mult mai sofisticate decat lastunul din aceeasi clasa (numai ca noi nu stiam) si noi aveam senzatia ca suntem niste destepti. Majoriratea firmelor care produceau motoare de barca (2 timipi si 4 timpi) foloseau pompe electrice de benzina din cauza spatiului redus (e greu sa reduci turatia de la arbore pentru cama in spatiu restrans) plus ca sunt mai ieftin de fabricat (ma refer la Johnson si Evinrude)

Motorul de Lastun era destul de cautat de constructorii amatori de barci cu motor, in rest ca inginer consider lastunul o mare carpeala, sau un exemplu viu (mort) ca nu poti sa faci din cacat bici si sa si pocneasca.

RR

 

PS - afirmatia ta ca Lastunul ar fi fost un salt tehnologic major, mi-a readus in minte o vorma a grupului divertis - "cel mai sofisticat robot romanesc din lume"

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
...afirmatia ta ca Lastunul ar fi fost un salt tehnologic major...

Poate ca ar fi bine sa citezi exact. Eu am sustinut ca la proiectarea si realizarea AFML-ului, urmau sa se foloseasca concepte de ultima generatie. Daca consideri niste autoturisme concepute si construite pentru cei cu multi bani drept semne ale saltului tehnologic, bineinteles ca existau inainte de 1985 cand s-a dat startul oficial la constructia AFML-ului. Sa ne amintim ca automobilul electric circula inca de la sfarsitul secolului 19. Suntem insa in secolul 21 si nu putem spune, ca relativ la acest subiect s-au facut prea multe progrese. Doar ca fapt divers - apropos de progres tehnologic - majoritatea pompelor produse in intreprinderea la care ma refeream erau uzinate la nivelul anului 1980 pe masini unelte agregat de ultima generatie. Hai sa fim rezonabili, epoca robotilor si a CNC-urilor a inceput dupa 1990. Cu toate astea in 1985, acea intreprindere detinea cel putin o masina-unealta de precizie cu comanda numerica de productie romaneasca (Infratirea Oradea) In ceea ce priveste sistemele navale cu pompe de alimentare electrice - hai sa nu amestecam planurile. Un vehicul naval este cu totul altceva decat un autoturism.

 

Altminteri, toate bune!

Editat de ola_nicolas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Citesc cu multa placere opiniile legate de acest topic si ma bucur ca l-am deschis!

Revenind la oile noastre, apar doua directii de urmat-una ar fi sa remediez dezamorsarea turului de carburant, lucru usor de rezolvat (inlocuire corp supape care pierd presiune) si varianta a doua-o alimentare cu pompa electrica de benzina cu avantajele aduse de acest "upgrade". Eu personal inclin catre varianta a doua dar inca nu am o solutie tehnica concreta. Am gasit o pompa electrica de Damas (Daewoo) care mi s-a parut foarte potrivita dpdv parametric dar are un pret prohibitiv pentru mine-318 ron. Incerc sa gasesc una sh pentru testare si apoi ma voi hotari ce cale sa urmez.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De regula la pompa de benzina DACIA lucrurile sunt foarte simple. Cand sunt probleme de etansare , se strang intr-o prima etapa suruburile de fixare dintre corpul superior si cel inferior. Daca pompa continua sa nu lucreze corect, atunci se demonteaza corpul superior si se inspecteaza supapa de aspiratie, care este fixata prin sertizare. De cele mai multe ori strangerea asigurata prin operatia de sertizare in vederea etansarii nu mai este eficienta, avand in vedere ca sertizarea se produce intre doua piese din metele moi, cu elasticitate redusa (scaunul supapei este din cupru, iar corpul din zamac) De aceea se poate presupune ca in timp aceasta sertizare s-a slabit. Se poate incerca o intarire a amprentelor sertizarii, folosind un ciocan si o buterola confectionata ad-hoc dintr-un ax din otel calibrat. Daca intr-adevar aceasta a fost cauza, atunci diferentele se vor vedea imediat dupa remontare. Daca aceste doua incercari nu dau rezultate, se poate presupune aparitia unui por la nivelul membranei si se inlocuieste aceasta cu una noua. O slaba refulare a pompei mai poate fi provocata si de uzura piciorului pargiei de actionare actionata de cama de pe arborele motor. Aceast defect se poate remedia prin inlocuirea garniturii de fixare a pompei pe motor cu una mai subtire, deplasand in acest fel piciorul parghiei in jos, catre cama de actionare. Daca nici asa nu s-a rezolvat problema, atunci se va cumpara o pompa noua.

Editat de ola_nicolas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ola_nicholas,

 

in 1987 eu lucram la masini CNC care se produceau la Roman SA (Brasov). In sectia in care lucram erau o gramada de CNC-uri (peste 10) in sectia unde le montam pe cele produse de noi mai erau vreo 20 buc, unguresti, dupa care le costruisera cei de la Oradea. Totusi Romania era in urma cel putin 10 ani la nivelul anilor 1987, fata de economiile vestice. (noi ne faleam ca producem Z80, si I8080 la microelectronica cand toti renuntatesera la ele) dar ne placea sa ne dam mari ce destepti eram noi. Dupa ce am parasit tara mi-am dat seama ca de fapt eram coada tehnologiei, dar nu stiam ce fac ceilalti din cauza izolarii. Si eu cand lucram acolo aveam senzatia ca nu exista natie mai desteapta decat a noastra.

RR

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ola_nicholas,

 

in 1987 eu lucram la masini CNC care se produceau la Roman SA (Brasov). In sectia in care lucram erau o gramada de CNC-uri (peste 10) in sectia unde le montam pe cele produse de noi mai erau vreo 20 buc, unguresti, dupa care le costruisera cei de la Oradea. Totusi Romania era in urma cel putin 10 ani la nivelul anilor 1987, fata de economiile vestice. (noi ne faleam ca producem Z80, si I8080 la microelectronica cand toti renuntatesera la ele) dar ne placea sa ne dam mari ce destepti eram noi. Dupa ce am parasit tara mi-am dat seama ca de fapt eram coada tehnologiei, dar nu stiam ce fac ceilalti din cauza izolarii. Si eu cand lucram acolo aveam senzatia ca nu exista natie mai desteapta decat a noastra.

RR

road, aici ai dreptate. Multi romanii inainte de 1989 credeau ca Romania are intreprinderi super dotate cu tehnologie, tot felul de chestii de genul asta, ca produceam cele mai tari contactoare etc, si acum ii vezi pe la colt ca plang dupa anii aia. Multi inca mai cred ca eram o mini super economie. Lasand la o parte faptul ca cativa din clasa politica din Romania si ceva smenarii au avut ei grija sa vanda economia tarii, imediat dupa Revolutie, insasi economia Romaniei, inclusiv tehnologiile de productie de la vremea aia, era mult in urma economiilor de piata din vest, ca sa nu mai pomenesc de America, lucru ce a facilitat caderea unor intreprinderii si uzine. In plus, atunci eram cu toti destul de scarbiti de produsele romanesti (mai ales cele electronice). Numai ganditi-va ca noi, la sfarsitul anilor '80, produceam un automobil Dacia la nivelul anilor 50 din vest. Adica de la inceputul anilor 70 si pana la inceputul anilor 90 am tot tinut mortis de acel design Dacia, cand in occident, in 20 de ani, se lansau cel putin 5 generatii de automobile.

 

:music_hifi:

Editat de electricianu2010
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
...Totusi Romania era in urma cel putin 10 ani la nivelul anilor 1987, fata de economiile vestice...

Romania este in urma cu mult mai mult de 10 ani ca occidentul si asta pentru ca a fost ultima - sau ma rog, printre ultimele tari - care au abandonat relatiile de productie tipic medievale in favoarea capitalismului. Sa nu uitam ca de jur imprejurul nostru, pretutindeni revolutiile de la 1848 au schimbat aceste relatii, in timp ce in romania s-a vorbit despre revolutie, unii chiar au simpatizat cu revolutiile din europa, dar nimic altceva nu s-a intamplat. Vestul spunea si atunci asa cum spune si acum, ca mamaliga nu explodeaza. A trebuit sa vina regalitatea cu exponentul sau cel mai de seama - regele Carol I - pentru ca incepand cam de prin deceniul 9 al secolului 19 sa inceapa in mod timid sa apara capitalul autohton. Daca ne gandim ca revolutiile tehnologice si primii pasi ai capitalismului european au inceput in secolul 18, iar izolat in tari ca anglia chiar in secolul 17, atunci vedem si care este de fapt cauza inapoierii tehnologice. O natiune care a sosit tarziu trebuie sa se miste foarte repede pentru a recupera timpul pierdut.

 

...noi ne faleam ca producem Z80, si I8080 la microelectronica cand toti renuntatesera la ele ...

Motivele noastre de fala, sunt ca aproape tot ce s-a facut a fost prin efort propriu. De fapt asta am vrut sa spun relativ la chestiunea cu AFML-ul. Revolutia de la 1989, a fost de fapt - din punct de vedere economic - o involutie, oprind brusc multe proiecte in derulare, asa cum era si acesta si inlocuindu-le cu capitalismul de mucava. Ia ziarele vremii la rasfoit, in masura in care se mai gasesc pe Internet si vei vedea cum "fosta viitoare Intreprindere de Autoturisme Timisoara" unde urma sa se produca AFML-ul a fost unul dintre primele obiective demolate si vandute la fier vechi. In locul ei, de aproape 20 de ani nu s-a pus mai nimic, In rest asa cum spuneam trebuie sa ne miscam mult mai repede pentru a ajunge din urma Europa. Opinia mea este ca decalajul este mult mai mare. Cel putin doua generatii - proximativ 50 de ani. Iar cu un sistem social-politic care da din lac in put, este greu sa recuperam. Mai degraba decalajele se adancesc.

 

Probabil ca am cam intrecut masura comentand chestiuni fara legatura cu subiectul. De aceea nu voi mai raspunde provocarilor tale.

 

Altminteri, toate bune!

Editat de ola_nicolas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dl ola_nicolas, ati postat o imagine cu pompa de alimentare de Cielo. Precis este de Cielo? Stiu ca la acest autoturism este un modul de alimentare destul de complex care are si sonda litrometrica in componenta. S-ar putea sa ma insel eu, nu sunt foarte sigur!

 

Probabil ca am cam intrecut masura comentand chestiuni fara legatura cu subiectul. De aceea nu voi mai raspunde provocarilor tale.

Altminteri, toate bune!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock