Sari la conținut

pompa electrica de benzina


Postări Recomandate

Se poate inlocui pompa mecanica de benzina (clasica) dela motorul tip Dacia cu o pompa electrica? Ma intereseaza pentru a preintampina fenomenul de dezamorsare a instalatiei de alimentare inerent ca urmare a nepornirii motorului mai mult timp. In mod normal in acest caz este necesara amorsarea manuala inainte de actionarea demarorului, lucru dezagreabil mai ales iarna.

A incercat cineva asa ceva? Ce solutii tehnice fiabile ar fi?

Trebue tinut cont de presiunea si debitul furnizat de pompa mecanica pentru o solutie corecta!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 31
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am condus aprope 10 ani o Dacia 1300 in conditii de iarna serioase (Brasov) si nu am avut niciodata probleme cu pompa de benzina. Sa fiu sincer am schimbat o membrana la pompa ca masina era fabricata prin '78 si nu tine membrana mai mult de 10 -15 ani, dar nu a tebuit sa amorsez pompa deact atunci cand am schimbat membrana.

Dacia 500 ("Lastun") avea pompa electrica de benzina, ai putea sa te inspiri de acolo, totusi viata e prea scurta ca sa modernizezi o dacie cu motor cu aspiratie, e tema de cercetare tipica pentru pensionarii aia de la bloc care toata ziua fac si desfac masinile in parcare si niciodata nu le porneste ruginitura.

RR

PS - "Trebue tinut cont de presiunea si debitul furnizat de pompa mecanica pentru o solutie corecta!"

daca debitul e mai mare nu e o problema ca pompa impinge surplusul de benzina inapoi pe conducta de retur, in carburator nu intra mai mult decat trebuie din cauza plutitorului care inchide accesul benzinei in bazinul plutitorului.

practic presiunea la iesirea din pompa trebuie sa invinga presiunea coloanei create de diferenta de nivel rezervor carburator, iar debitul sa fie egal sau mai mare cu debitul consumat de motor la turatia maxima.

RR

Editat de roadrunner
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Neconcludenta si departe de subiectul topicului postarea D-lui RR.

Mai mult ca sigur ca s-a preocupat cineva din cei care viziteaza forumul de ceva asemanator, este o problema reala si trebue sa aiba o solutie reala.

Debitul pompei electrice de tip Logan, Solenza, etc nu deranjeaza dar presiunea este mult prea mare, 2,8-3,2 bari fapt ce poate depasi puterea de inchidere a cuiului poantou. Cred ca se impune un regulator de presiune sau ceva de acest fel pentru a mentine 0,7-0,8 bari in circuitul de alimentare

Banuesc ca mai sunt si alte probleme de care trebue tinut cont si de aceea am cerut parerea altor colegi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Solenza, etc nu deranjeaza dar presiunea este mult prea mare, 2,8-3,2 bari f

Probabil este cu injectie in galerie, dar cautati o pompa electrica cu membrana, exista, dar nu stiu de unde poate fi cumparata.Totusi, daca pierde bezina din racordul pompa-carburator-rezervor, verificati inchiderea supapelor din pompa.

Neconcludenta si departe de subiectul topicului postarea D-lui RR.

Eu nu am aceiasi parere, Dl a scris de pompa de Lastun, care este electrica cu membrana si parca si Daewo Damas avea tot electrica cu membrana.

Dacia 500 ("Lastun") avea pompa electrica de benzina,

Editat de miron1947
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, o pompa electrica dela orice tip de masina cu injectie monopunct sau multipunct de benzina nu poate fi o solutie din motive de presiune livrata in sistem. Am mai studiat si alte forumuri si am aflat ca s-au facut aplicatii de acest gen la Craiova, era o firma care se numea Sistem Q care din pacate nu mai exista. Ei au construit si omologat o pompa de acest gen.

Se pare ca singura varianta viabila este in prezent cea cu pompa dela Daewoo Damas care functioneaza perfect de 3-4 ani dar n-am reusit sa aflu mai multe detalii concrete de instalare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
...Debitul pompei electrice de tip Logan, Solenza, etc nu deranjeaza dar presiunea este mult prea mare, 2,8-3,2 bari...

O simpla supapa de sens montata pe circuitul de retur al benzinei si care poate fi reglata, poate reduce aceasta presiune la 0,7...0,8 barr.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O simpla supapa de sens montata pe circuitul de retur al benzinei si care poate fi reglata, poate reduce aceasta presiune la 0,7...0,8 barr.

 

Din cate stiu eu supapa de sens interzice un traseu permitind circulatia fluidului in alt traseu, nu are niciun efect asupra presiunii. Cred ca ar fi necesar un regulator de presiune pe tur ( cu deversare in retur pentru debitul suplimentar) care sa mentina presiunea in limitele enuntate. Problema este cum poate fi realizat acest regulator de presiune (presostat) mai ales in conditii de maxima securitate-se vehiculeaza benzina!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu supapa de sens interzice un traseu permitind circulatia fluidului in alt traseu...

Supapa de presiune, denumita uneori si supapa de sens, are in primul rand rolul de a regla o presiune. Evident ca fluidul rezultat din reducerea presiunii trebuie sa ajunga undeva. De cele mai multe ori acest undeva este inapoi in recipientul sursa.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Supapa de presiune, denumita uneori si supapa de sens, are in primul rand rolul de a regla o presiune. Evident ca fluidul rezultat din reducerea presiunii trebuie sa ajunga undeva. De cele mai multe ori acest undeva este inapoi in recipientul sursa.

 

M-ar interesa in mod special daca ati experimentat ceva in acest domeniu, sunt relativ putine informatii si unele chiar contradictorii. Orice idee este de folos daca a fost pusa in practica cu rezultate pozitive.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

M-ar interesa in mod special daca ati experimentat ceva in acest domeniu, sunt relativ putine informatii si unele chiar contradictorii. Orice idee este de folos daca a fost pusa in practica cu rezultate pozitive.

Pe plan personal nu am experimentat asa ceva, insa am lucrat intr-o intreprindere specializata pe pompe auto. Practic, cam orice pompa este prevazuta cu o supapa de siguranta reglata pe o anumita presiune, care interzice depasirea parametrilor maxim admisibili, mai putin pompele de alimentare mecanice cu membrana, care primesc impulsul direct de la arborele motor prin intermediul unei parghii actionate de o cama. De fapt si la acestea, supapa de refulare este un fel de supapa de presiune de supra-sarcina. Pompele asanumitului autoturism de foarte mic litraj (AFML) sau altfel cunoscut ca DACIA LASTUN si care urma sa se fabrice la Timisoara, au fost omologate in intreprinderea despre care vorbesc. Pacat de avantul post-revolutionar rau directionat, care in loc sa canalizeze energiile pentru a construi, le-a concentrat pe demolari. Pentru cine poate nu stie, doctorul inginer Constantin Stroie, actualul vicepresedinte al concernului DACIA-RENAULT, fusese deja numit cu circa un an inainte de revolutie directorul viitoarelor uzine din Timisoara, care urmau sa construiasca AFML-ul. Dupa stiinta mea era printre primele autoturisme din epoca, care urma sa utilizeze o pompa electrica de alimentare. Multe alte solutii tehnice moderne urmau sa fie implementate pe acest autoturism. Pacat ca el a "murit la nastere".

Editat de ola_nicolas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Foarte interesanta istoria acestui proiect AFML care promitea mult in planul cercetarii autohtone. Din pacate situatia s-a manifestat si in alte domenii, as putea spune ca in mai toate domeniile de cercetare si dezvoltare din Romania.

Revenind la subiectul topicului, inteleg ca aveti multa experienta in domeniu si poate propuneti o solutie pe care o putem testa practic.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai s-au propus deja vre-o cateva. Singura pe care o cunosc intrucatva este pompa electrica de la Daewoo Cielo. La un moment dat am si demontat-o ca sa o relevez. Nu am apucat insa sa fac decat un desen general de ansamblu, pe care il atasez aici in format png. Desi desenul este facut la scara 1:1 in AUTOCAD, nu am apucat inca sa-l cotez. De aceea, nu cred ca va poate ajuta prea mult.

Editat de ola_nicolas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock