Jump to content
iulian_zamfir

Circuit desulfator pe baterie auto - se merita?

Recommended Posts

Posted (edited)

Multumesc pentru raspuns.Schema originala este folosita la baterii de pina la 400Ah/12v.Eu am bancul de baterii de 24v/240Ah elementi de 2v.Am masurat cu densimetru electrolitul si are 1,20 in situatia cand bancul de acumulatori este incarcat cu redresorul complet.Nu ajung la 1,28 cat trebuie sa fie electrolitul la incarcarea completa.Bateriile au fost utilizate cca 7 ani si tot mai au capacitate,dar nu au fost intretinute erau aproape uscate cand am intrat in posesia lor, acidul este depus pe placi.Am scos la 6 elementi acidul,l-am spalat cu apa distilata apoi am spalat si cu bicarbonat de sodiu in amestec cu apa si am pus un electrolit nou de 1,28 Dupa incaracrea maxima a scazut la 1,20.Ca sa spal atitia elementi e de munca.Am fost informat ca se poate desulfata cu curenti inversi mari si am gasit acest montaj dar este pentru 12 v.Curetii de varf inversi pot ajunge pana la 30A .La schema de mai sus cred ca trebuie modificat divizorul R9 si R14 iar dupa T5 pus un stabilizator de 12V pentru NE555.Pentru protectia la depasire tensiune se umbla la D6 restul ramane nemodificat.Dar cu ce valori ? asta e intrebarea.Nu stiu sa fac simulare pe calculator de asta am apelat la ajutorul vostru.Sunt cu montajul aproape facut si am sa-l testez pe 12v momentan.Voi posta si rezultatul.Acest desulfator se oprește atunci când tensiunea scade sub 13.0V și îl pornește atunci când depășește 13.3V. .Pentru 24 v doresc sa se opresca  atunci când tensiunea scade sub 25.0V și sa-l porneasca  atunci când depășește 25.3V. 

Edited by spirake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am dioda MBR20100CT si am 60CPQ150 credeti ca este buna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dioda 60CPQ150 se poate folosi cu succes.

Este bine sa testati mai intai pe baterii de 12V si daca aveti rezultate pe vreo baterie, atunci puteti trece si la schema cu 24V,

 dar este o problema daca bateriile sunt cu sulfatari diferite la conectarea in serie. O schema posibila este in poza.

image.png.0a1267d238b05fd45fb3df23e5101b23.png

Rezistentele de precizie le puteti obtine prin masuratori si cu combinatii serie sau paralel.

M-as mira sa obtineti vreun rezultat pozitiv si eu am incercat de zeci de ori in decursul timpului, prin mai multe metode electrice si chimice,

  cu baterii de la 7Ah la 70Ah chiar bunicele si nu am obtinut decat mici imbunatatiri temporare.

 

@gsabac

 

Edited by gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru schema,deja l-am terminat pe cel de 12V si il testez,tensiunea pe impuls este de 45vcc masurata pe condensator pus pe baterie conform schemei de mai jos,consum in gol 10mA si pe baterie 1,5A.Am ăus pe radiator mosfetul si dioda se incalzeste dar pot sa tin mana pe radiator cred ca nu depaseste 40 grade.In schema de mai sus dioda D6 cred ca se poate elimina impreuna cu T6 si R12,R15 partea asta era pentru 12v ca sa nu depaseasca tensiune maxima a NE555 .Pentru 24v nu mai sunt necesare.Voi pune cateva poze maine dupa ce testez mai mult.

lead-acid-battery-desulfator-schematic-electronictimes-diagram.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schema postata nu este corecta deoarece functioneaza continuu si nu respecta procedura de incarcare-descarcare controlata ca in schema initiala, care lucreaza in doua faze la circa 6KHz, consuma, apoi incarca.

In legatura cu dioda zener D6, pe schema de 24V ar trebui modificata la 30V, ea are rolul de blocare a procesului de restaurare daca tensiunea este mai mare de 16,5V respectiv 31,5V pentru schema de 24V, pentru protectia sistemului la supratensiune.

 

Un test se poate face in felul urmator:

- se descarca bateria pana la 10V;

- se incarca normal 12 ore cu un curent de zecime din capacitatea initiala si se opreste cand bateria fierbe puternic sau cand tensiunea depaseste 16,5V si se masoara cati amperi ora s-au folosit si se lasa 2-3 zile;

- se descarca bateria controlat cu un curent 1/10 din capacitate si se masoara capacitatea in Ah pana la descarcarea la 10V;

- Se incarca bateria din nou si se supune procedurii desulfatarii;

-Se incarca bateria pana la 10 V si se incarca din nou cu aceeasi cantitate de Ah ca la prima incarcare si se la sa 2-3 zile;

- se masoara din nou capacitatea.

Procedeul se poate repeta de mai multe ori.

 

@gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am terminat montajul pe 12v,l-am incercat pe o baterie reala si nu a dat rezultatele dorite.Probabil in timp indelungat va da rezultate.Partea proasta este ca se incalzeste radiatorul de la mosfet.Pentru 24v am schimbat rezistentele ca in schema modificata si nu pornea montajul,am redus rezistenta R14 la 2,4k ca sa porneasca.Am mai gasit un site cu dubor de tensiune aici https://www.tapatalk.com/groups/leadacidbatterydesulfation/voltage-doubler-desulfator-design-t1193.html si am sa incer si montajul acesta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa arata forma de unda

WhatsApp Image 2020-05-31 at 14.10.50.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testu facut pe 12 v

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.