Jump to content
iulian_zamfir

Circuit desulfator pe baterie auto - se merita?

Recommended Posts

Ma intereseaza o schema probata de desulfator pentru o baterie auto VARTA de 95Ah. Si as mai dori sa stiu daca se merita montarea unui asemenea circuit? A mai incercat cineva asta? Da rezultate?

mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma intereseaza o schema probata de desulfator pentru o baterie auto VARTA de 95Ah. Si as mai dori sa stiu daca se merita montarea unui asemenea circuit? A mai incercat cineva asta? Da rezultate?

mersi

 

o baterie sulfatata e cam buna de aruncat, din cate stiu eu nu e reversibil procesul.

RR

Edited by roadrunner

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-5585-022451200 1281251642_thumb.jpgParerea mea ,e ca se merita.Eu am un astfel de circuit atasat pe masina.(O sa atasez mai jos schema).Si vreau sa spun ca ma tine bateria la masina cam 4 ani.In conditiile in care am o dacie 1310 si care iarna porneste mai greu(ca daciile)si in care invarti mai mult la electromotor deci suprasoliciti bateria.In plus de atat am folosit mai mereu baterii "Rombat"-romanesti.Care nu sunt foarte renumite pt durata de viata.Deci se merita!!

post-5585-074276300 1281251621_thumb.jpg

post-5585-081481600 1281251627_thumb.jpg

post-5585-010249800 1281251634_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desulfatarea bateriilor este un proces reversibil si exista circuite pentru a face aceat lucru;cauta pe net tot ce tine de tehnologiile lui John Bedini;poti sa iti faci un dispozitiv de desulfatat baterii care foloseste energia vidului sau radiant energy.

 

Folosind un asemenea dispozitiv, bateria isi mareste chiar capacitatea (aparent) deoarece se produce o infuzie de energie din mediul ambiant...Partea proasta e ca odata pusa la masina si utilizata in modul clasic bateria se va sulfata din nou...modul in care bateriile sint utilizate,(incarcarea cu amperaj mare,descarcarea lor in functionare in acelasi timp cu procesul de incarcare de la alternatorul automobilului)le reduce mult durata de viata.

 

John Bedini are dispozitive care functioneaza de peste 10 ani cu aceleasi baterii folosind tehnologia descoperita de el...

 

Pentru o mai buna documentare cauta pe google bedini desulphator battery ...

Edited by sinergicus

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci "aparent" bateria functionaza mai bine dar de fapt la fel.

O baterie pe autoturism nu se poate sulfata decat daca circuitul de incarcare e defect. Bateria de pe masina mea e cea originala cu care mi-a fost livrata masina acum 10 ani, nu are nimic special nici bateria nici masina.

Totusi nu contest ca unii pot avea baterii de care eu inca nu am luat cunostinta, care sunt alimentate cu puterea vidului (din capul lor) evident ne-epuizabila.

RR

Edited by roadrunner

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci "aparent" bateria functionaza mai bine dar de fapt la fel.

O baterie pe autoturism nu se poate sulfata decat daca circuitul de incarcare e defect. Bateria de pe masina mea e cea originala cu care mi-a fost livrata masina acum 10 ani, nu are nimic special nici bateria nici masina.

Totusi nu contest ca unii pot avea baterii de care eu inca nu am luat cunostinta, care sunt alimentate cu puterea vidului (din capul lor) evident ne-epuizabila.

RR

si sa nu zici ca e dacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intereseaza o schema probata de desulfator pentru o baterie auto VARTA de 95Ah. Si as mai dori sa stiu daca se merita montarea unui asemenea circuit? A mai incercat cineva asta? Da rezultate?

mersi

Aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce randament are dar ca principiu , genereaza o tensiune alternativa nesimetrica , care se aplica acumulatorului . Semialternanta pozitiva are valoare mai mare si se aplica bateriei ca fiind curent de incarcare , cealalta semialternanta , negativa , de durata mai scurta , deci bateria o vede ca un curent invers , de valoare mare are rol de indepartatre a crustei care s a format pe placi prin sulfatare . Per ansamblu curentul mediu este de polaritate corespunzatoare . a nu se confunda un acumulator sulfatat / care are peste palacile de plumb o crusta care impiedica circulatia curentului / cu un acumulator epuizat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest uuciN

Off topic

 

?Se merit?? sau nu?

 

Niciodat? nu ?se merit??!

De ce? Pentru c? nu avem acest verb ?n dic?ionar - ?a se merita?

 

Nu e nici o tragedie, putem folosi cu toat? ?ncrederea forma ?a merita?, recomandat? de fratele DEX:

 

MERIT?, m?rit, vb. I. Tranz.

A fi vrednic de r?splat? sau de pedeaps? potrivit cu faptele sale (bune sau rele); a avea dreptul s? primeasc? o r?splat? (bun? sau rea); a i se cuveni, a merita.

A justifica, a ?ndrept??i pre?uirea, interesul sau grija care i se acord?.

Spec. (Despre m?rfuri, obiecte de schimb) A justifica pre?ul cerut; a face, a valora. ? Din fr. m?riter.

 

Iat? ?i c?teva exemple de folosire corect?/gre?it? a acestui verb:

 

merit? s? cumperi/ se merit? s? cumperi

nu merit? s? ?nve?i/ nu se merit? s? ?nve?i

merit? s? dai at?t de mult/ se merit? s? dai at?t de mult

sper s? fi meritat aten?ia/ sper s? se fi meritat aten?ia

 

On topic: Po?i s? arunci bateria sulfatat?. A?a cum spunea RR, procesul de sulfatare e ireversibil.

Edited by uuciN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e niciodata prea tarziu sa inveti o limba. Chiar merita. Sulfatarea placilor de acumulator cu plumb nu este total ireversibila si este este evitabila. Sulfatarea este favorizata de concentratia mare a electrolitului si de supradescarcare. Desulfatarea se poate face printr-un tratament de durata: se inlocuieste electrolitul cu apa distilata, se incarca si se descarca cu curenti mici de cateva ori, se inlocuieste din nou cu apa, etc. Poate sa dureze si o luna. Merita la o baterie relativ noua si scumpa. La o baterie veche nu merita, deoarece in timp apar si alte fenomene neplacute: deformarea placilor, caderea pastei si, mai ales, corodarea puntilor de legatura dintre elemente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt de acord cu tine si mai departe ,ce se spala sau se curata contine si plumb sau altfel spus ,placile se subtiaza si durata bateriei scade mult si ,are dreptate si roadrunner,ca o baterie sulfatata inseamna alta noua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exact, la desulfatare se pierde acid sulfuric si se formeaza plumb poros in locul sulfatului de plumb compact si insolubil, iar capacitatea isi revine aproape total. Procesul se foloseste mai ales la bateriile stationare mari si scumpe, care trebuie sa tina multi ani, cel putin zece. O baterie auto mai veche de 4 - 5 ani, sulfatata sau nu, nu mai prezinta siguranta si e bine sa fie schimbata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este simplu de modificat, dar inainte de asta ne puteti posta care este capacitatea bateriei de acumulatori cu plumb din site-ul mentionat, sau domeniul de capacitati in amperi-ora la care se poate folosi schema originala?

@gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Din punctul meu de vedere, cheltuiala si/sau efortul facute cu o instalatie de desulfatare, nu sunt justificate, decat daca aceasta urmeaza sa doteze un atelier de tip "service auto". Chiar si atunci ea trebuie facuta dupa studii detaliate de rentabilitate. O baterie care a iesit din perioada de buna functionare garantata de producator (de regula 5 ani) este sulfatata ireversibil si orice incercare de desulfatare este inutila. Exista si situatii in care o baterie de acumulatoare auto se poate descarca rapid pana sub limita admisa de 10.7 V. Spre exemplu atunci cand motorul se opreste in trafic si se "ineaca", necesitand incercari repetate de repornire. Intr-un asemenea caz (prezumat ca exceptional) trebuie facuta o desulfatare a bateriei, fie la un atelier specializat, fie de indata ce ajungem acasa, unde cei mai multi posesori auto, sunt dotati cu un incarcator pentru baterii plumb - acxid. Desulfatarea este un proces simplu si tipic de incarcare - descarcare - reincarcare a bateriei auto, sub un curent constant mai mic sau egal cu 10 % din capacitatea nominala a bateriei. Incarcarea este un proces de regula cunoscut in mod suficient de utilizator si nu il detaliez. Descarcarea bateriei de acumulatoare, poate fi facuta spre exemplu conectand la borne unul sau mai multe becuri auto (conectate in derivatie) de putere mai mare, cum ar fi becurile cu incandescenta de la instalatia de iluminare nocturna a autoturismului. Daca in cauza este spre exemplu o baterie de 12V/40Ah si avem la dispozitie doua becuri de 12V/21W, atunci improvizam un circuit de descarcare prin conectarea in derivatie a celor doua becuri, la bornele bateriei. Bateria se va descarca sub un curent aproximativ constant de 3,5 A. Cel mai important inconvenient la procesul de desulfatare este timpul relativ lung al proceselor de incarcare - descarcare - reincarcare, care este de peste 60 ore. Procesul de descarcare al bateriei, incepe imediat dupa incarcarea completa a bateriei pana la tensiunea de aproximativ 14,5 V si se incheie in momentul in care tensiunea la bornele bateriei a scazut pana la valoarea de 10,7 V. Un indiciu al desulfatarii cu succes al bateriei, este faptul ca timpul de reincarcare finala a bateriei este mai mare decat timpul primei incarcari, dinainte de descarcarea controlata. Cei foarte pretentiosi, mai pot face inca un ciclu de descarcare - reincarcare suplimentar, desi situatia nu se va imbunatati prea mult. In concluzie, avand in vedere ca un ciclu de desulfatare al unei baterii auto este ceva cu totul exceptional, eu consider ca o instalatie automata specializata pe desulfatare, nu este rentabila.

Edited by ola_nicolas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.