Sari la conținut

baterie auxiliara auto


pvv
 Share

Postări Recomandate

va salut d-lor. vreau sa imi montez in portbagaj un acumulator auxiliar -pentru un aparat [ care consuma aproximativ 3A]. ideea ar fi ca alternatorul sa incarce a doua baterie fara ca autoturismul sa poata consuma ceva din ea.

schema ar fi cam asa:

de la bateria1 a masinii|[fir]----------{-}[siguranta10/15A]----------/-[intrerupator bord]----->dioda 20/30A-------RELEU???? [pentru ca legatura dintre cele doua baterii

sa fie complet intrerupta cat timp este motorul oprit-----------{-} [siguranta10/15A}-----bateria 2 [auxiliara].

 

acum ...nu stiu ce fel de releu ar trebui, dar as vrea sa cupleze cu intarziere adica sa imi faca legatura cu bateria 2 dupa ce pornesc motorul [cred ca 10 secunde de intarziere ar fi de ajuns].

iar pe langa intarzierea de cateva secunde, ideal ar fi ca acest releu sa intrerupa alimentarea bateriei auxiliare daca tensiunea de pe instalatie [in cazul care am prea multi consumatori] coboara sub o anumita limita [ex.12,5v].

nota cablul pe care o sa il folosesc va fi litzat de 3mm/2 -bateria principala 66A--cea secundara 55A.

sper ca am fost destul de explicit...

multumiri anticipate pentru orice sfat sau parere pertinenta care imi va fi de folos mie si altora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Informativ: schema de intarziere o puteti realiza usor cu ajutorul a doua rezistente, un condensator si tranzistor. Bineinteles, tranzistorul va trebui sa comande releul.

 

iar pe langa intarzierea de cateva secunde, ideal ar fi ca acest releu sa intrerupa alimentarea bateriei auxiliare daca tensiunea de pe instalatie [in cazul care am prea multi consumatori] coboara sub o anumita limita [ex.12,5v].

Probabilitatea de a scade tensiunea la valoarea mentionata este mica (consumul va trebui sa atinga capacitatea nominala a bateriei!). Totusi, pana la urma, ce consumatori preconizati sa alimentati pe langa cel de 3A? Si ce este acest consumator(i)?

 

In fine, trasand o concluzie, NU va recomand sa conectati doua baterii auto, mai ales de capacitatii diferite, in paralel si separate de o dioda si/sau releu. Ce va face sa credeti ca mai aveti nevoie de inca o baterie auto? Vreti neaparat sa folositi un consumator cu propria baterie. Daca da, atunci acel consumator va lucra numai pe acea baterie si se va racorda la alternatorul auto prin propria punte redresoare. Nu veti folosi diode si nici un fel de legatura intre cele doua baterii, asa cum ati vrea sa faceti. Repet, NU RECOMAND.

 

NUMAI BINE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU va recomand sa conectati doua baterii auto, mai ales de capacitatii diferite, in paralel si separate de o dioda

Eu am vazut aceasta solutie de conectare, la o camioneta(Ford) in Danemarca(pentru un sistem de preincalzire).

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vazut o astfel de conectare la o camoineta(Ford) in Danemarca.

Mda, dar daca bateria auto care lucreaza pe catodul diodei se consuma mai repede, ea devine un fel de consumator pentru celalalta baterie, tinzand sa intre in echilibru (de fapt, cele doua baterii, aflate intr-o asemenea situatie vor tinde sa-si egalizeze potentialele). Functionarea este posibila dar are cateva inconveniente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria auto care lucreaza pe catodul diodei se consuma mai repede, ea devine un fel de consumator pentru celalalta baterie

Da, dar daca aceasta baterie este deculpata prin dioda, nu participa la alimentarea de mare curent a electromotorului de pornire, astfel, poate fi cablata cu fir de sectiune mica si amplasta la distanta mare fata de alternator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pentru rasunsurile dvs.

vreau sa montez [remontez] un dvr [digital video recorder] care dupa cat se pare e sensibil la socurile de tensiune -si nu numai-

pe primul l-am avut conectat la bateria masinii si la un moment dat la una din porniri [cu toate ca era model special pt. auto si suporta alimentare intre 12-24v] i s-a ars [microporocesorul principal din cate am inteles].

acesta pe care il am acum nu e un model specializat pentru auto si din cate am inteles ii trebuie o sursa de alimentare stabilizata la 12v. aparatul functioneaza la 12v avand un traf.extern stabilizat [in genul celui de laptop] pe care eu nu il pot folosi la auto.

aici ar bune ceva idei, ca eu nu am gasit mai nimic cu: alimentare la 12 si stabilizare tot la 12 decat asta:

http://www.okazii.ro/catalog/37406330/ALIM...i-casa-USB.html

probabil ca exista si alte solutii dar eu nu am gasit.

 

bateria secundara va alimenta 4 camere video [consuma cam 300ma una], dvr-ul [consum cam 3 a] si un monitor lcd [7inchi] care habar nu am cat consuma

 

e buna idea cu incarcarea direct de pe alternator dar la logan releul e inauntrul alternatorului [bosch 98A] si nu stiu cum si pe unde ar fi firul de excitatie. banuiesc ca de el e vorba.-- cat despre a monta un al doilea releu de incarcare pentru bateria auxiliara ...+ul ar fi luat tot de la bateria principala asa ca...

 

intre timp am facut niste probe prin casa cu 2 baterii auto si un redresor--[am incercat sa simulez atat cat s-a putut conditiile de pe auto].

asa ca: daca tin aprins un bec de far de 55w cam1 ora pe bateria secundara dupa care il scot [sting] si pornesc redresorul [motorul] am un consum cam de 2A pe ampermetrul redresorului care incarca bateria principala si bateria secundara prin dioda de 30A.efectul? dioda se incinge cam tare -nu pot tine degetul pe ea mai mult de 2 secunde. am scos dioda de 30a si am pus in paralel 4 diode de dacie 1310 pe o bara mica de aluminiu si am repetat experimentul. efectul? cele 4 diode nu au mai mult de 30-35C. la acelasi consum. nu ma intrebati de ce si cum, ca nu sunt electronist...dar am ambitie...

 

RELEU sau altceva [simplu de montat] imi trebuie neaparat, ca altfel nu stiu cum as putea separa cei doi acumulatori in afara de un intrerupator pe care il pot uita oricand deschis... si nu vreau ca dvr-ul sa pape curent --decat din bateria secundara-.

 

scuze daca daca am mai gresit termenii de exprimare dar oricum incerc sa fiu cat mai explicit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un intrerupator pe care il pot uita oricand deschis... si nu vreau ca dvr-ul sa pape curent --decat din bateria secundara-.

Asa "4 diode de dacie 1310 pe o bara mica de aluminiu si am repetat experimentul. efectul? cele 4 diode nu au mai mult de 30-35C. la acelasi consum.".

Puntea redresoare din alternator este proiectata pentru 45A/dioda.

Nu aveti nevoie sa umblati la excitatie, legati prin diodele auto de la bornele bateriei masinii la cea auxiliara ca in schita mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A 2 baterie trebuie conectata printr-un releu,iar releul trebuie comandat la un montaj,cand tensiune depaseste ~12,9v(instalatia masini)sa conecteze a 2 baterie pentru a incarca iar cand motorul este oprit tensiunea de pe baterie(principala) va scadea sub ~12,9v in acest timp releul va decupla bateria secundara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A 2 baterie trebuie conectata printr-un releu,iar releul trebuie comandat la un montaj,cand tensiune depaseste ~12,9v(instalatia masini)sa conecteze a 2 baterie pentru a incarca iar cand motorul este oprit tensiunea de pe baterie(principala) va scadea sub ~12,9v in acest timp releul va decupla bateria secundara.

 

 

am un prieten care se pricepe ceva mai bine si cu care am incercat sa facem un montaj electronic pentru releu dar in momentul in care se ajunge la tensiunea de [12,9v de ex.] pe o sursa reglabila si cu un consumator in cazul nostru un bec de semnalizare de 21w, releul incepe sa caraie-sau cum sa spun...cupleaza si decupleaza foarte repede. probabil ca ceva nu functiona in schema pe care am incercat-o noi.

ne mai gandeam sa modificam un releu de semnalizare, dar nu stiu ce va iesi. oricum... mergem pe bajbaite...

daca are cineva vre-o schema functionala cat mai simpla as fi recunoscator daca ar posta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dvs. redescoperiti roata, dispozitivul se numeste disjunctor si era utilizat, cand generatorul de curent,era un dinam.Rolul lui , era sa impiedice trecerea curentului de la baterie la dinam,cand acesta nu era antrenat,deoarece dinamul este reversibil si daca este alimentat, devine motor electric.Cand au inceput sa fie folosite alternatoarele ca generatoare, puntea redresoare a preluat aceasta functie, de a nu permite trecerea curentului invers,adica de la baterie spre generator.Daca totusi ramaneti la varianta cu releu, montajul trebuie sa fie cu histerezis, altfel la pragul de cuplare, apare acest fenomen de cuplare/decuplare.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut,se poate folosi un convertor dc-dc fara a fi nevoie de a doua baterie.O varianta poate fi folosirea unui invertor 12Vdc-220Vac si apoi folosirea alimentatorului original.A doua varianta este constuirea convertorului 12Vdc-12Vdc.Se pot folosi multe componente din sursele atx vechi:tranzistoarele mos de pe3,3V---diodele si socurile(bobinele toroidale) de pe iesire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
am un prieten care se pricepe ceva mai bine si cu care am incercat sa facem un montaj electronic pentru releu dar in momentul in care se ajunge la tensiunea de [12,9v de ex.] pe o sursa reglabila si cu un consumator in cazul nostru un bec de semnalizare de 21w, releul incepe sa caraie-sau cum sa spun...cupleaza si decupleaza foarte repede. probabil ca ceva nu functiona in schema pe care am incercat-o noi.

ne mai gandeam sa modificam un releu de semnalizare, dar nu stiu ce va iesi. oricum... mergem pe bajbaite...

daca are cineva vre-o schema functionala cat mai simpla as fi recunoscator daca ar posta.

 

 

am montat ceva asemanator pe mai multe masini cu rezultate foarte bune.

o a pun schema pe hartie.

idea este urmatoarea bateria auxiliara se va incarca doar cind motorul functioneaza,iar cand el nu functioneaza poti alimenta tot ceea ce doresti din bateria auxiliara fara sa afectezi bateria masinii.(pentru a mai reusi sa pornesti masina)

inteleg ca asta vrei?

nu ai nevoie de vreun montaj electronic ci doar de doua relee,sigurante si socluri auto si niscai fire.

voi reveni cu schema electrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

am montat ceva asemanator pe mai multe masini cu rezultate foarte bune.

o a pun schema pe hartie.

idea este urmatoarea bateria auxiliara se va incarca doar cind motorul functioneaza,iar cand el nu functioneaza poti alimenta tot ceea ce doresti din bateria auxiliara fara sa afectezi bateria masinii.(pentru a mai reusi sa pornesti masina)

inteleg ca asta vrei?

nu ai nevoie de vreun montaj electronic ci doar de doua relee,sigurante si socluri auto si niscai fire.

voi reveni cu schema electrica.

post-8418-022176700 1299566363_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock