Sari la conținut

trotineta electrica


zeus85

Postări Recomandate

Salut.

De acasa pana la munca am in jur de 5-6km de mers pe jos.

Vorbeam cu cineva chair ieri despre o trotineta si am ajuns la discutia de trotineta electrica.

Sunt pe piata din cate stiu pe la pretul de 150E.

Cam ce componente ar fi necesare pentru a realiza o astfel de jucarie foart utila mie si nu numai smile.gif

1. o trotineta

2.motor - acum nu stiu de care trebuie , auzisem de cele brushless ca sunt foarte bune dar sunt si scumpe.De ce putere este nevoie sa aiba motorul pentru a deplasa 65kg ( un om) cu 10-15km/h sau chiar mai mult?

200w sunt de ajuns? Se poate folosi un motor de la un aspirator de exemplu (stiu ca are in jur de 1000-1500W cea ce zic ca este chiar prea mult.

La cati volti ar trebui sa functioneze?

3.acumulator (baterie)- de care trebuie folosit? tine-ti cont ca trebuie si incarcat la 220v

 

Puteti sa veniti cu ideii pentru a contrui o trotineta electrica ieftina smile.gif

 

Se pare ca a mai fost un topic de genul asta

******

dar a ramas nefinalizat

 

Tocmai am gasit cateva informatii utile

http://www.atob.org.uk/questionselectric.htm

Link spre comentariu

Un cal putere este suficient ca sa actionati o trotineta electrica sau bicicleta electrica. Stiind ca 1CP=0,74kW, va trebui sa cautati un motor electric de o asemenea putere. Avand in vedere faptul ca va trebui sa va alimentati in curent continuu, prin intermediul unui acumulator, cred ca cea mai buna alegere este un motor de c.c. Un motor de c.c de 740W, 24vdc se gaseste mai greu in comert dar nu este imposibil.

 

Numai Bine

Link spre comentariu
De acasa pana la munca am in jur de 5-6km de mers pe jos.

Pentru aceasta aplicatie,trebuie mai intai sa procurati baterii cu greutate cat mai mica pe A/h,cele cu acid nu prea reprezinta o solutie.

 

 

Off topic.

Nu este prea mare investitia de munca si bani,cand exista bicicleta cu pedale?

Editat de miron1947
Link spre comentariu
  • 3 months later...
Pentru aceasta aplicatie,trebuie mai intai sa procurati baterii cu greutate cat mai mica pe A/h,cele cu acid nu prea reprezinta o solutie.

 

 

Off topic.

Nu este prea mare investitia de munca si bani,cand exista bicicleta cu pedale?

 

 

exista baterii LiFePo4.... sunt usoare!!! au putere mare!!! pot fi descarcate cu 25C pana aproape de 0V fara a fi distruse!!! nu exista pericolul sa explodeze la overcharge!!! sunt cele mai sigure bateri existente!!!!!!!!!!!.....deci ideale pt trotineta electrica dance2.gif ...oricum se fac masini electrice cu asa baterii.... de ce nu s-ar putea face o trotineta electrica?!?!

Link spre comentariu
  • 2 months later...

Bateriile de acel tip se pot procura PRIN magazinele de modelism de la noi , sau dupa tower etc .

Dar O trotineta electrica nu o sa iasa mai ieftin de 150e , avand in vedere ca un motor de 700-1kw bl capabil sa miste un om . sare de 300e lejer , iar un pachet de celule costa cam la fel , nu vad dece ar fi rentabil .

Cel mai bine este sa folositi o bicicleta :)

Link spre comentariu

Hristos a inviat!

Parerea mea este ca 1 Cp este foarte mult pentru o trotineta, un om folostet (pe o bicicleta de competitie) cca 3- 400w pentru a se deplasa cu cca 40Km/h din cate retin dintr-un experiment la tv.

 

Conform unui alt studiu, pe o bicicleta normala consumul este de cca 350-450W la 32km/h, conditii atmosferice normale.

Trotineta este avntajat din punct de veder aerodinamic, deci parerea mea este ca pentru 20km/h, 200w sunt mai mult decat suficienti.

 

Daca vreti sa va convingeti, cea mai simpla metoda ar fi un experiment pe cont propriu: tractati o trotineta la viteza si cu sarcina dorita si intercalati pe "sufa" un cantar.

 

P=F*V (totul in SI, binenteles)

Link spre comentariu

Tin sa te contrazic :) trotineta nu are coeficientul areodimamic mai mic ......

IN plus nu poti compara transmisia pe lant de la o bicicleta ( pe cursiera mea cea mai ''mare viteaza'' are raportul de aporximativ 5 ) , avelopele sunt net superioare etc etc

 

Nu trebuie sa iti spun cat costa celulele pentru o motorizare cat de cat buna , pentru un asemenea proiect iti trembuie pack-uri de 5000mA si un voltaj de peste 24V , asta daca vrei sa mergi mai mult de zece minute :)

Link spre comentariu

Am uitat sa zic ca al doilea caz era pentru o bicicleta obisnuita

Bicicleta obisnuita

- suprafata de contact anvelope mult mai mare - pierderi mari (lucru usor de constatat la auto)

- greutate totala mai mare

- roti cu spite

- transmisia cu lant ceva mai ineficienta fata de cea cu pinioane

 

Raportul de transmisie mare la bicicleta nu e un atu, este asa mare doar pentru ca viteza cu care poate pedala omul este mica si pe o plaja limitata.

Reductorul/multiplicatorul unui sistem de propulsie este un rau necesar pentru motoarele car nu pot dezvolta un cuplu bun pe o plaja larga.

Motorele electrice sunt cele mai bune din acest punct de vedere, multe au un raport intre turatia minima si maxima foarte bun, cele de curent continuu avand un cuplu foarte bun inca de la pornire.

 

On topic:

1. Primul pas ar fi masuraraea fortei necesare de tractiune si calcularea puterii mecanice.

2. Stabilirea turatiei si cuplului necesar la roata

3. Alegerea unei perchi motor/reductor astfel incat motorul sa functioneze cam la 75% din turatia nominala si eventual puterea mai mare pentru a avea o rezerva in cazul in care cateodata va e necesara.

Ideal ar fi un motor fara perii dar in curent continuu, comandat cu hall (sau alta metoda), genul ventilatoarelor P.C.

Alegerea bateriilor ar trebuii facuta dupa ce se stabileste consumul deoarece avem cateva necunoscute greu de estimat: randamentul motorului si al transmisiei.

Trotineta ar trebuii sa functioneze la o tensiune cat mai mare pentru a limita pierderile prin caldura datorate curentilor mari (in elemente de comutatie, conductori, contacte etc), daca s-ar folosesc tensiuni mici.

Link spre comentariu

Chiar si pe o bicicleta obisuita esti mai areodinamic ca pe o trotineta :) .

Dece consideri tu in dezavantaj rotile cu spite ?

Cate rotaii trebuie sa faca o roata de trotineta , pentru a egala distanta parcura de o singura rotatie a rotii de bicicleta ?

Este evident ca se poate face o trotineta electrica , se poate face chair una pe benzina sau aburi , dar nu sunt eficiente si nu renteaza , indiferent daca folosesti un motor brussless sau nu .

ca sa iti faci o ideie de preturi arunca un ochi aici AICI si da acele motaore sunt cam la 20% din puterea necesara pentru a pune in miscare un om.

Inca ceva tu daca ai un aparat electric pe baterii fara consuma 300mA ii pui o celula de 300mA ? sau ii pui una cat mai mare ca sa te ''tina'' cat mai mult timp ? tot pe siteul acela iti sugerez sa te uiti la pack-uri de acumulatori ..... sa iti faci o ideie de un pret :) ca sa nu mai zic de costurile unui incarcator si de calculul curentilor de descaracare , egalizarea celulellor etc etc ...

Cine crezi ca iti face o cutie te transmie ''custom'' ? crezi ca asa ceva se face pe gratis ? Pentru comanda unui motor BL iti trebuie un regulator , ala crezi ca este pe gratis ?

Fara 400=700euro nu scapi , iar daca stam sa ne gandim ca o trotineta elelctrica chinezeasca costa 100-200e la SH care majoritatea au acumulatorii dusi , ce crezi ca merita ? huh ?

*Niciodata o trotineta nu o sa fie mai buna decat o bicicleta ! bicycle.gif Asta o zic asa ca ciclist inrait :P

Link spre comentariu

Hai sa nu transformam topicul intr-un duel.

Argumentele pe care le-am adus nu sunt chiar nedocumentate, am un pic de scoala in mecanica.

Rotile cu spite au frecari mai mari.

Reductorul nu trebuie sa fie tocmai "custom", de curiozitate am calculat pt exemplul 20km/h, diametrul rotii=10cm, => turatia rotii ~1100rpm.

La un motor de 3-4000 de rpm se gasesc relativ usor reductoare in scule precum "flexul" (cca 1:3)

Pierderile in lagare ar fi sensibil mari la turatii extreme dar la 1000rpm nu sunt extraordinare, la vitezele astea cel mai mult se pierde la nivelul suprafetei de contatct asfalt-caucicuc. Cucuicul alr trebui sa fie cat mai dur sau daca este gonflabil, presiunea sa fie cea maxima acceptata.

Controlerul, pentru un electronist chiar si amator se poate incadra usor, cu piese noi, in 15-20RON, chiar si mai putin. Apropape gratis daca elemetul final se recupereaza "de prin casa".

Apropo: controlerul ar trebui sa fie neaparat de genul oscilator cu factor de umplere variabil, sau modulator de impulsuri in durata (scuze daca am spus ceea ce era evident)

Pentru cazul in cauza, omul vrea sa mearga 12km/zi asa ca eu zic ca o autonomie de 1 ora la 25km/h este suficienta ca sa-i asigure drumul si a 2-a zi, pentru cazul in care a uitat sa o incarce.

Nimeni n-a zis ca o trotineta e mai buna (relax!), dar poate e mult mai comoda pentru initiatorul topicului.

 

Pentru comparatie

1.Gandestete la viteza maxima atinsa cu bicicleta, ce putere mecanica dezvolta un om obisnuit, si ce lejer e sa rulezi cu 20km/h

2. O masina poate rula cu propriul electromotor (1-2kw),daca i se anuleaza compresia, cu cativa km/h, el nefiind deloc proiectat pentru asa ceva, in consecinta avand pierderi uriase atat electrice cat si mecanice.

3. Masinutele pentru copii (nu rade!). De asemenea, proiectate fara a se tine cont de eficienta (mai mult de profit la vanzare) - ruleaza cu 4-7km/h si sarcina de 30-35kg cu motorase de 25-50W!

Editat de LucianV
Link spre comentariu

Nu transform nimic in ''duet'' , dar o tin pe a mea .... este absolut nerentabil sa bagi bani intr-un asemena proiect . o copie dupa Igo sau cum ii zice costa 500-600 euro pe ebay , si este echipata cu baterii lipo :) de 5000mA , iar mecanica este facuta de shimano acera , ceace este foarte ok , la banii astia iti iei o bicicleta decenta ...

 

Pentru un regulator BL iti trebuie un chip pe care sa il programezi :) ceace nu'i chiar asa de usor , mie unul nu mi-a iesit iar la turatii mari se opreste .

 

Si nu vorbesc doar ca sa ma aflu in treaba . eu am incercat sa fac un velomobil hibrid , am facut cadrul dupa plauri gasite pe net cu ceva modificari (cadru de aluminu) , si am incercat sa ii fac o echipare elelctrica decenta , si nu am reusit sa fac mai nimic ''decent'' :)

Link spre comentariu

Un simplu oscilator cu factor de umplere variabil e suficient, daca se doreste stabilitatea turatiei cu un monostabil se poate "citi" turatia si aduce la comanda oscilatorului.

 

P.S. poate poti sa faci un topic cu proiectul respectiv, cred ca sunt mai multi curiosi.

Link spre comentariu

''Proiectul'' a fost abandonat acum un an , iar piesele au fost reciclate .... principalul motiv pentru care am renuntat la el a fost ''impractibilitatea dance2.gif '' , datorita pozitiei recumbente stateai fix cu nasul in tobele de esapament , in plus de asta este fi Ffoarte DIFICIL de mers cu el in trafic , chiar si necarosat . prcatic este bun daca stai intr-un oras micut , si cu tarsee bune pentru ciclism .

Legat de costul lui , pot spune ca a fost ieftin , piesle fiind SH sau refolosite dar de calitate , cel mai scump lucru a fost creerea unor bucse pentru sistemul de directie si a unor suporturi pentru etriere ... ma rog treaba este asta , se poate face cam orice vehicul ''hibrid'' insa o motorizare in adevaratul sens al cuvantului costa mult , iar daca faci ceva doar de dragul de a face nu merita absolut deloc decat daca intradevar te tin buzunarele .. pe mine nu m'au tinut si oarecum am regretat timpul si banii tinuti in loc pentru proiect .

Deci Aline , daca vrei ceva facut de tine tine minte ca nu se poate face pe doi lei , practic cat investeti in ea atata va face .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock