Sari la conținut

turometru diesel


Incepatorul

Postări Recomandate

Din conectorul "W-point"merge un fir la alternator

Deci aveti 3 impulsuri/tura la alternator,mai trebuie sa vedeti raportul de multiplicare, diametrul fulie alternator/fulie arbore si aveti numarul de impulsuri/tura ,abia apoi puteti sa proiectati un numarator care sa afiseze turatia corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti mai multe date constructive despre alternator ? Schema cu 555 functioneaza doar pe un anumit tip de alternator, caracterizat in principal din urmatoarele marimi: tensiune nominala, turatie nominala si putere (c.c. sau c.a.). Din pacate, nu sunt asa bine initiat in domeniu auto sa ghicesc despre ce tip de alternator e vorba acolo! Asadar, daca detineti informatii suplimentare, referitoare la caracteristicile alternatorului, va rog sa le postati.

La o prima analiza a schemei cu 555, prinicipiul de functionare se bazeaza pe conversia frecventei (turatiei alternatorului) in tensiune continua, aplicata un miliampermetru. Prin cresterea sau scaderea tensiunii pe intrarea mA cu ajutorul rezistentei serie din schema, se modifica si curentul prin acest aparat, si implicit indicatia acestuia. Bineinteles, scara gradata a mA va trebui etalonata in rot/minut.

Later Edit: Ca sa realizati un turometru cu afisarea turatiei pe 4 digiti trebuie sa va orientati catre o alta schema. Un exemplu pe 2 digiti:

http://www.electrolife.ro/turometru%20velleman.pdf

 

Numai Bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Date nu am altele decat tensiunea si curentul pe care il debiteaza si respectiv codul si producatorul, adica ce este inscris pe tablita lui "BOSCH; 14V/35A; 056 903 015A "

Cat despre afisare da doresc numai pe 4 digiti 7 segmente sau LCD, ma scuzati ca nu am mentionat de LCD in posturile anterioare

Va multumesc

Editat de Incepatorul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schema originala (cu 555) culege impulsuri inaintea redresorului trifazat, care sunt proportionale ca frecventa cu turatia motorului.

tensiunea la iesirea 555 (punind o rezistenta in locul apermetrului) va fi proportionala cu turatia, conectand un AO se poate ajusta offset-ul si castigul, si mai departe se poate conecta un votmetru de CC numeric.

(tot asta fac cei din link-ul pus la dispozitie de cel ce a initiat thread-ul, numai ca ei folosesc un voltmetru analogic)

RR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(de ex 100mV sa corespunda la 100 rpm)

ce e asa greu? (functia frecventa tensiune e liniara la iesirea din integrator)

Dati-i Dl-lui o schema functionala,eu n-am,mergeam pe varianta numararii impulsurilor,are si avantajul ca poate fi realizat, fara etalonare care implica un generator de frecventa.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca raportul de transmisie (al fullilor) nu e un numar intreg cum faceti numaratorul? singura solutie e sa modificati durata semnalului gate de la numarator ca sa cadeti pe numarul dorit (deci tot aveti nevoie de apratura ca sa etalonati semnalul gate.(la ambele solutii complexitatea e peste nivelul de hobby)

se poate face cu un microcontroler dar ma indoiesc ca asta se vrea.

RR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dorit (deci tot aveti nevoie de apratura ca sa etalonati semnalul gate.

Daca se sintetizeaza din baza de timp,combinatia care sa ofere numararea corecta,nu este nevoie da aparatura,acesta este avantajul numararii,dar este posibil asa cum scrieti,ca Dl sa nu doreasca un montaj mai complex.Ramane sa ne scrie si la ce doreste sa-l foloseasca,daca este doar informativ,este suficient si unul analogic sau cu led-uri,daca doreste pentru eventuale,reglaje,atunci merita efortul,pentru un numarator fie cu controller(aici eu nu -l pot ajuta) fie cu logice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock