Sari la conținut

Sursa reglabila tensiune (5-13v) cuplata la un acumulator auto


Postări Recomandate

Va salut!

Nu stiu daca am postat tocmai unde trebuia. Ma poate ajuta cineva cu o schema pt o sursa de tensiune reglabila in plaja 5-13v si minim 30A. Am facut o... "bicicleta cu motor" happy.gif , pe care am montat un motor pe 12v, care nu stiu exact de unde provine, in orice caz e de pe vreo masina mare... ceva...

Sursa de tensiune va fi o baterie auto.

Eu am gasit ceva dar nu stiu cat de potrivita o fi, mai ales partea de comanda cu optocuplor nu stiu cam cu ce generator de semnal sa o completez. scratch_one-s_head.gif

post-5874-1253813067_thumb.jpg post-5874-1253813075_thumb.jpg

 

Promit sa revin cu cateva poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Generatorul de semnal poate fi un generator de semnal PWM cu factor de umplere reglabil, ca de exemplu:

http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html

Unde IRFZ46N va fi inlocuit cu tranzistorul BC237 din schema dvs. Dupa inlocuire conectati o rezistenta de 10K in serie cu iesirea 555 si baza tranzistorului.

 

Referitor la proiectul per ansamblu, ati calculat macar de curiozitate autonomia de functionare ? Si ce caracteristici tehnice are mai exact motorul ?

 

Numai Bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu inca ce autonomie va avea, asta depinde in mare parte de conditiile de drum. Dupa calculele mele cu acumulator de capacitate 75Ah, ar trebui ca motorul sa functioneze cel putin 3h la putere maxima. Dar repet, conditiile de drum vor stabili autonomia. Motorul are un consum de 250w.

Nu cred ca voi putea face rost de circuitul integrat din schema cu optocuplor. (nu gasesc).

Intrebarea e daca pot folosi circuitul PWM cu 555 exact asa cum e configurat? Sau daca as putea sa folosesc inca unul sau 2 IRFZ46N pentru disiparea puterii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea e daca pot folosi circuitul PWM cu 555 exact asa cum e configurat? Sau daca as putea sa folosesc inca unul sau 2 IRFZ46N pentru disiparea puterii?

Puteti folosi schema cu 555, asa cum e desenata acolo, pentru comanda motorului de c.c. a bicicletei. Este de preferat sa folositi doua MOSFET-uri in paralel, tot de acest tip, fiecare avand conectat pe grila o rezistenta (100 Ohm) si in sursa la fel (0,1...0,22 Ohm). Pentru a preveni distrugerea MOSFET-urilor puteti implementa o limitare de curent simpla, cu un tranzistor bipolar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock