Sari la conținut

Dacia papuc


Postări Recomandate

Probabil este defect releul bujiilor,sau comanda acestuia,nu gasesc schema electrica,dar becul cred ca este doar martor si indica o stare a acestui releu.Daca aveti calculator de bord,este posibil si sa intre o informatie eronata,datorata unui contact imperfect la masa,care dupa pornire,in urma trepidatiilor sa se imbunatateasca.Verificati cu un bec de control,dca ramena tensiune pe alimentarea bujiilor,dupa pornirea motorului,daca da,atunci problema este la releu/comanda lui.

Editat de miron1947
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am si eu un Papuc diesel, si in primul an s-au dus toate bujiile incandescente. Cand am verificat alimentarea bujiilor, am constatat: 1. daca pun contactul, alimentarea bujiilor se opreste la aprox 20 sec de la stingerea martorului in bord, 2. daca pun contactul si pornesc dupa stingerea martorului in bord bujiile raman alimentate permanent (de asta s-au si ars), 3. daca pun contactul si pornesc dupa ce s-a oprit alimentarea bujiilor (adica la 20 sec dupa ce s-a stins martorul in bord), bujiile nu se mai alimenteaza.

Cineva mi-a spus ca este o problema a ECU si dupa resetare problema dispare, altcineva mi-a spus ca este o chestie de la recircularea gazelor, ca bujiile raman aprinse si dupa pornire, pana ajunge motorul la o anumita temperatura (chestii de emisii, etc).

Ca sa nu schimb in fiecare an bujiile, am trecut comanda releului care comanda bujiile printrun comutator, si dupa pornire tai alimentarea bujiilor.

Dupa ce am intrerupt comanda, se aprinde martorul ala cu bujiile, dar de data asta cu semnificatia de probleme la controlerul motorului. Il las asa pentru ca stiu de unde e problema, si sper sa nu-l afecteze prea tare.

Chestia e ca releul ala nu e tocmai releu, ci un controler care primeste comanda de la ECU printr-o comunicatie seriala (banuiesc) sau sunt intr-o retea CAN. Tensiune masurata intre firele de comanda este 2.4 volti. Nestiind lucrul asta, am incercat sa-l alimentez la 12, si prin nu stiu ce minune am reusit sa nu il ard.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Chestia e ca releul ala nu e tocmai releu, ci un controler care primeste comanda de la ECU printr-o comunicatie seriala (banuiesc) sau sunt intr-o retea CAN. Tensiune masurata intre firele de comanda este 2.4 volti.

Un contact imperfect,nu poate cauza citirea eronata?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Un contact imperfect,nu poate cauza citirea eronata?

 

Ba da, si aproape sigur asta e problema lui Florin.

Dar nu e absolut necesar ca problema sa fie la comanda bujiilor. Acest martor se aprinde si in cazul altor probleme detectate de ECU aflate in alte zone (senzori de temperatura, de turatie, probleme la pompa de injectie)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Ramane aprins si trb sa opresc motorul si sa l pornesc iar.atunci se stinge..

Cred ca aui dreptate,releul e de vina....dar martorul indica bine fiindca daca plec cu masina asa(cu martor aprins)merge fff greu.Trb sa opresc si sa repornesc motorul.Nu prea stiu cum lucreaza releul acela,l am desf are 5 picioare...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Cred ca aui dreptate,releul e de vina

Poate nu,daca are un calculator de bord si isi ia informatiile eronat,din cauza unor contacte imperfecte si comenzile/semanalizarile sunt eronate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 8 months later...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock