Sari la conținut

Cilindru principal de frana


Postări Recomandate

Nu,nu stiu ce inseamna ICP.

pompa de frana are o supapa dubla(un pistonas) care poate fi scos cu o cheie imbus de 10

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Aceasta va ajuta?

P.S.

Acum am inteles ce este ICP,un contact electric pentru semnalizarea printr-un martor la bord,a defectarii,unuia dintre cicuite.

MULTUMESC domnu Miron . DA asta e. Cu toate ca imaginile sant mai neclare dar sper sa ma descurc ...sa descalcesc itele . FF buna , inca odata multumesc.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
imaginile sant mai neclare

Daca folositi zoom in PDF,la 200%,este suficient de clar.

P.S.

Mai bine cautati o pompa de R18,este tot cu dublu circuit,bypass si martor(ICP),prinderea mecanica(cotele) este aceasi.

Editat de miron1947
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 years later...

nu sunt multumit de ea . ca sa ai fac ceva trebuie sa stiu cum functioneaza, ce rost au toate cele 4 circuite..........

 

Pompa cu dublu circuit ,cu 4 conducte si INDICATOR DE CADERE PRESIUNE este o pompa foarte reusita zic eu poate cea mai reusita pompa de frana romaneasca!

Foarte multi posesori de autovehicule echipate cu aceasta pompa sunt relativ nemultumiti ( asa eram si eu pana am inteles cum functionaeza ) .

Problemele cu acesta pompa apar de obicei in timpul procedurii de aerisire a sistemului ca urmare a unor interventii ( procedeul clasic cu pedale la greu pana se intareste pedala si deschiderea purjelor pentru evacuarea emulsiei aer lichid) - A se vedea fisierul PDF postat de dl miron care este foarte edificator.

 

Procedeu total gresit zic eu mai ales dupa ce m-am consultat cu mecanici cu state vechi in domeniu!

 

Si ia ghititi cum se face aerisirea? Simplu de tot GRAVITATIONAL fara pedale la greu si fara emulsionarea aerului cu lichidul! Se deschid purjele corespunzatoare fiecarui receptor( etrieri / cilindrii receptori spate sau tot etrieri daca masina are discuri pe toate cele 4 roti, se lasa pentru fiecare receptor sa curga lichid cel putin 1/2 min bineinteles cu urmarirea atenta a rezervorului pompei sa nu raman fara lichid!

 

A si inca ceva in cazul autoturismului dacia echipat cu aceasta pompa foarte important ! se verifica cat iese afara tija impingatoare a servoului pompei , daca aceasta tija cu pedala eliberata iasa prea mult este posibil ca in repaus sa tina usor apasate pistoanele din interiorul pompei caz in care pompa nu va primi suficient sau deloc lichid in fata pistoanelor si asta datorita supapelor de admisie lichid din capul fiecarui piston , supape care raman pe pozitia deschis sprijininduse pe stifturile de blocare ,astfel incat in momentul eliberari pedalei sa se depresurizeze cele doua circuite , dupa care tot prin aceste supape patrunde lichidul in fata pistoanelor pregatindule pentru urmatoarea frana!

Editat de dominicue
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Ce am relatat eu mai sus nu este alceva decat procedeul folosit de mine si de oricare mecanic dintr-o reprezentanta auto!

 

Am tinut sa fac acesta remarca casa nu mai sara pe mine colegi de acest forum care sunt foarte experimentati in toate!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai buna metoda, dar care nu poate fi utilizata in parcare(necesita un dispozitiv pneumatic), se face prin introducerea lichidului dinspre roti spre pompa, asa se umplu sistemele de frana in uzina, acolo nu sta nimeni sa astepte curgerea gravitationala sau pe cineva sa "faca pedale".

O alta remarca, cand se aeriseste sistemul de franare, trebuie comprimata parghia repartitorului de presiune fata/spate(atunci cand exista).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai buna metoda, dar care nu poate fi utilizata in parcare(necesita un dispozitiv pneumatic), se face prin introducerea lichidului dinspre roti spre pompa, asa se umplu sistemele de frana in uzina, acolo nu sta nimeni sa astepte curgerea gravitationala sau pe cineva sa "faca pedale".

O alta remarca, cand se aeriseste sistemul de franare, trebuie comprimata parghia repartitorului de presiune fata/spate(atunci cand exista).

 

Este logic ce spuneti Dl Miron cu umplerea de la receptori spre pompa, insa in regim de amator e mai anevoios !

 

In ce priveste repartitorul am omis acest aspect insa dumneavoastra ati facut bine ca ati completat! Eu uitasem !

 

Referitor la curgerea gravitationala sa stiti ca si eu am ramas surprins cat ( in condititle in care toate elementele instalatiei de franare sunt in regula inclusiv pompa de frana in repaus , ce am enumerat eu mai sus ) de repede vine lichidul chiar in cazul circuitului spate care este mai lung!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

apropo de ..aerisire circuite de franare...practic eu folosesc metoda ..borcanului..adica se pune un furtunas siliconic ..in principiu unul transparent ...merge si cel de la acvariu dar trebuie incalzit un pic pt a intra pe ..aerisitor iar celalalt capat se introduce intr_un borcan cu un deget de lichid de frana.Se fac pedale si in acest timp..lichidul +aerul de pe conducte trece prin furtun in borcanul cu lichid colector ,lichidul din borcan joaca rolul de supapa unisens adica nu permite aerului sa intre inapoi la cilindrii de franare de pe etrieri.plus ca nu facetzi mizerie in parcare sau in garaj...depinde unde facetzi aerisrea sistemului de franare.Eu asa fac cand schimb lichidul de frana...cam o data pe an...pt ca am patzit_o rau de tot si a trebuit sa merg 1.600km (o mie sase sute km) fara frane....aveam o Lancia si am venit cu ea in Romania din Germania..totul ok pana cand din cauza gropilor s_a stricat un rulment de la roata din fatza stanga...normal am fost cu ea in service...schimbat nou..plus verificat si completat ulei ,lichid de frana ,hidraulic directzie si cutie...service complet...ma rog...apoi la o saptamana am plecat inapoi in germania iar la vama cu ungaria ...mi_a cazut pedala de frana ..la podea...a trebuit sa opresc cu frana de motor si apoi frana de mana sa nu se prinda vamesii..pt ca acolo ramaneam...si era si in ..ianuarie...zapada si ..ger..in plus ..seara ..orele 20.00...singura alternativa a fost sa merg fara frane pana in jermania pt ca stiti cam cat costa un service auto in ungaria iar sa ma intorc in tzara nu mi_a ...suras deloc..asa ca am intrat pe autobanda si am mers doar pe banda din stanga,pt a nu ma intersecta cu TIR_urile si gaz...la 8 dimineatza eram in D?sseldorf la...cafea in Altstadt (centrul vechi,istoric) cu Lancia Thema aia veche...832ie..o mai am inca si acum...am pastrat_o asa sentimental ...ma leaga multe chestii de ea.....(oricum pe timp de iarna nu prea ma intalnesc cu ..pedala de frana decat in caz de fortza majora...gen semafor,evenimente neprevazute si cand parchezi.)...chestia cu borcanul colector o stiu de la un tip din germania are un service auto si chiar e profi...de la faza cu frana....am renuntzat la service ..deci prefer sa_mi verific singur franele si restul la masina...pt ca in final nu mecanicul de service conduce ci ...eu...viatza mea e in joc...nu a lui..iar unde nu stiu exact cum sta treaba..merg la un profesionist adevarat...si nu la primul service intalnit pe strada sau recomandat de cineva..pt ca in final e vb de viatza si nu de bani..nu conteaza cat costa o reparatzie ...dar sa.....te lase masina in mers si sa ai si viteza.. .Doamne fereste....atunci nu mai e de gluma...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si uite ca am mai invatat ceva , buna metoda de aerisire descrisa de tine chiar nu m-am gandit la asta!

 

O sa incerc aceasta metoda odata cu schimbarea periodica a lichidului odata la 1/2 ani, si eu procedez la fel inlocuiesc lichidul , ce e sigur e sigur!

 

Si apropo de aventura ta circulatul fara frane...... ai curaj nu gluma!

Editat de dominicue
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock