Sari la conținut

Rebobinare rotor ferastrau pendular


 Share

Postări Recomandate

Rotorul are 12 canale si un colector cu 24 lamele.

Am legat inceputul primei bobine pe lamela din

dreptul primului canal. Sfarsitul primei bobine l-am

legat la urmatoarea lamela (situata intre primul si

urmatorul canal), aici incepand cea de a doua bobina

(in canalele 2 si 7), al carei sfarsit l-am legat la cea

de a treia lamela s.a.m.d., sfarsitul ultmei bobine

fiind legat la inceputulprimei bobine(prima lamela)

Bobinele statorului au continuitate si aceiasi rezistenta

(3,2 ohmi),periile nu sunt uzate si apasa normal pe

colector.In circuitul motorului este legat si un variator

de turatie. La conectare rotorul nu se invarteste si

bobinajele (stator si rotor) se incalzesc puternic.

Nu stiu unde ar putea fi gresala sau defectul !

Ma poate ajuta cineva ?

Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Veniti cu mai multe detalii despre motorul pe care ati vrut sa-l bobinati. Pe ce criterii ati calculat bobinele (rotorica si statorica) ? Sigur ati aplicat teoria cum trebuie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Veniti cu mai multe detalii despre motorul pe care ati vrut sa-l bobinati. Pe ce criterii ati calculat bobinele (rotorica si statorica) ? Sigur ati aplicat teoria cum trebuie ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobinele statorului au ramas cele originale. Cele ale rotorului au fost sectionate partial de un fragmennt de panza.

Am refacut bobinajul rotorului asa cum am descris anterior, respectand pasul bobinelor(6 canale), diametrul sarmei

si numarul de spire.Deoarece legaturile bobinelor pe lamelele colectorului nu au putut fi observate din cauza lacului

de rigidizare, la sfatul unui cunoscut am procedat cum am descris anterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfarsitul primei bobine l-am legat la urmatoarea lamela (situata intre primul si

urmatorul canal)

Cred ca aici este problema,daca am inteles bine,ati legat la segmente de rotor consecutive ,capetele bobinelor.Din cate stiu eu,trebuie legate capetele unei bobine,diametral opus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...

Exista mai multe surse, de unde se poate descarca Cartea Bobinatorului de Ma?ini Electrice. Una dintre ele este aceasta: http://documents.tips/documents/cartea-bobinatorului-de-masini-electricepdf.html

Nu ?tiu dac? desc?rcarea este condi?ionat? de ceva anume, dar oricum ar fi, cartea se poate consulta inclusiv online.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie cineva cum as putea reface un colector de masina de gaurit metabo?

are dezlipita o lamela - joaca si face scantei mari la rotire

merci

Colector...te referi la lamelel de la colector,nu?

Lamela iese afara de tot sau doar se misca, in primul rand vezi daca lamela sau defapt colectorul tot  face masa cu axul rotorului, daca sare lamela trebuie pus izoliatie intre ele si cumva lipita ..poti incerca superglue, ori alta varianta bandajezi tot colectorul cu banda de bumbac il bagi in lac ..il pui la un cuptor sa se usuce bine apoi ei o panza subtire de ferastrau si incepi sa canelezi fiecare canal de pe colector, daca nici asa nu vad altceva de facut decat alt rotor, ca sa faci un colector de ala iti trebuie multe chestiii .....

Cred ca aici este problema,daca am inteles bine,ati legat la segmente de rotor consecutive ,capetele bobinelor.Din cate stiu eu,trebuie legate capetele unei bobine,diametral opus.

depinde ce fel de infasurare are , daca a gasit asa  bobinat inseamna ca asa a functionat.

Sunt doua tipuri de infasurari asa cum ai zis tu dar si varianta de lui, am uitat cum se cheama ...ca am facut o gramda ...dar nemaipracticat de vreo 5 ani bobinajul le-am uitat denumirile si cum vine....

 

 

Mi-am maintit, infasurari sunt de 3 feluri la curent continuu, infasurari ondulate, buclate si combinate ...

Editat de Cypryan1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa va povestesc despre incercarile mele de reparatie a colectoarelor de motoare electrice cu perii.

O bormasina cu percutie Bosch noua, am imprumutat-o unui prieten si a doua zi mi-a dat-o cu colectorul

 cu 2 lamele sarite si carbunii sparti. Am lipit lamelele la locul lor cu rasina epoxidica si conexiunile cu cositor,

 apoi am incalzit colectorul la 80 de grade pentru o uscare cu aderenta cit mai buna, l-am strunjit fin si apoi

 am lustruit cu smirghel 1000 prin rotatie. La pornire a functionat numai citeva zeci de secunde apoi lamele s-au desprins.

Am avut si alte tentative de a repara rotoare prin curatarea spatiului dintre lamele, prin cositorirea conexiunilor,

 dar nu am reusit niciodata sa repar un rotor cu colectorul spart sau rotorul cu bobinaje intrerupte, in scurtcircuit

 permanent sau cu scurcircuit la incalzire puternica sau la turatie mare.

Astazi as proceda ca in poza urmatoare, daca as avea un rotor cu colectorul la care se misca lamele si nu as avea

 alte posibilitati. Spun doar ca este o sansa sa functioneze, daca rotorul nu are alta defectiuni, care de fapt au dus

 la supraincalzirea si desprinderea lamelelor si inelele se pot monta fara sa frece de carbuni.

post-24607-0-76657000-1478621325_thumb.jpg

Inelele trebuie sa aiba un diametru interior mai mic cu citeva sutimi decit colectorul.

Inainte de montare trebuie curatat colectorul cu diluant pe o cirpa, apoi smirgheluit prin rotatie in mina cu Nr. 600-1000, 

 apoi sters din nou cu diluant pentru curatare si degresare. Se introduc inelele fortat cu o scula realizata dintr-o

 teava sau ceva asemanator.,Dupa uscarea cyanolitului 24 de ore, rotorul trebuie curatat de excesul de adeziv

 cu o pila fina miscata rotit, apoi cu un zgirieci se face zona libera ca intre celelalte lamele si in final se smirgheluieste

 cu Nr. 600-1000 prin rotatia rotorului in mina. Porniti timp scurt pentru a vedea daca functioneaza si observati daca

 rotorul mai scinteiaza in exces si controlati daca nu se supraincalzeste.

 

Succes !

 

@gsabac

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate si asa, dar lamela trebuie cumva lipita pe undeva dedesupt dar e cam aiurea deoarece acolo e un sistem de prindere care vine pe o camasa izolatoare..pusa la cuptor la o anumita temperatura...deci cam mici sanse sa poti repara colectorul, doar daca il poti da jos si inlocuii cu altul de alt rotor, operatia aceea de curatire intre lamele se numeste canelare .

 

referitor la rotoarele  Bosch se pot rebobina dar nu o sa mearga niciodata, cele de la  Bosch  au un secret, nici ei nu le rebobineaza ..ti-l inlocuieste cu unul nou si gata, celelante rotoare se pot rebobina linistit, cele de la  Bosch  au un secret..asa sunt facute sa nu reziste la rebobinare desi se respecta regulile ca din fabrica.

 

 

 

 

 

 

@gsabac      Exista o problema dupa parerea mea, cu inelele de textolit momtate pe lamele, ce facem cu surplusul de carbune adunat in timp, pe unde dispare de acolo?

Editat de Cypryan1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Resturile rezultate din frecarile si scinteile dintre perii si colector sunt centrifugate sau luate de curentul de aer

 care este foarte puternic. Asta este ultima problema a unei reparatii reusite. In legatura cu "pe unde dispare de acolo",

 raspunsul meu este, prin caseta pendularului sau scoase prin fantele de aerisire, de curentul de aer.

Desigur exista multe probleme de implementare a metodei si numai cineva cu experienta poate realiza asa ceva.

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock