Sari la conținut

Biodiesel. A incercat cineva ?


Postări Recomandate

Ma refer aici la ideea daca a incercat cineva sa produca biodiesel si sa-l utilizeze la motoarele respective (pur, nu in amestec cu motorina). Rezultate, mici "trucuri" de fabricatie, etc. M-am documentat intr-o oarecare masura, principiul prepararii e relativ simplu dar as vrea niste rezultate concrete. Am materiile prime dar n-am pe ce sa testez "rezultatul", masina mea e benzinara.

Repet, nu ma intereseaza informatii de pe net, la care pot apela si singur, ci experiente/rezultate practice (daca sunt).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca aveti o rabla diesel puteti incerca. Nu va recomand sa incercati pe o masina buna carburanti home made decat daca aveti pompa de injectie si injectoare de rezerva. Sistemul este cu atat mai sensibil cu cat masina este mai noua. La cele cu common rail combustibilul este trecut printr-un filtru de 3 microni, si nu cred ca puteti sa obtineti un combustibil care sa nu va infunde filtrul imediat. Pompele la acest sistem fac o presiune care ajunge la 1500 bari. Pentru acest lucru sunt facute la tolerante foarte mici, si o impuritate cat de mica o pune pe butuci. La fel si duzele injectoarelor sunt foarte mici si se pot infunda imediat.

 

Cred ca la vechile motoare cu pompa de injectie in linie se poate folosi si ulei de floarea soarelui. Puteti incerca sa vedeti ce reziduuri uscate raman dupa arderea motorinei si a altor combustibili diesel. Daca reziduurile sunt mult mai mari la biodiesel, durata de viata a motorului va fi mai mica. Pe de alta parte mai este si cantitatea de sulf care este mai mare in motorina decat in biodiesel, si care la randul ei influenteaza negativ durata de viata a motorului.

 

Totusi nu vad pe nimeni sa vorbeasca ceva de pile de combustie cu hidrocarburi. Cred ca ar fi un subiect interesant. Am auzit ca s-au realizat deja pile de combustie cu metanol. Are cineva niste platina in plus sa fac catalizatorul??!! :))

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 months later...
Daca aveti o rabla diesel puteti incerca......

 

Poti incerca si pe una nou nouta, dar s-ar putea sa ai surpriza sa nu reziste traseele de combustibil - plasticele si cauciucurile - nu sunt prea multe care sa reziste - bagati o manusa de unica folosinta de latex in biodiesel si sa-mi spuneti ce mai ramane din ea ...

 

inainte sa pice pompa de injectie kungfu.gif - excludem apa sau alcalii (urme de catalizator) pica traseele si garniturile

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...
Poti incerca si pe una nou nouta, dar s-ar putea sa ai surpriza sa nu reziste traseele de combustibil - plasticele si cauciucurile - nu sunt prea multe care sa reziste - bagati o manusa de unica folosinta de latex in biodiesel si sa-mi spuneti ce mai ramane din ea ...

 

inainte sa pice pompa de injectie kungfu.gif - excludem apa sau alcalii (urme de catalizator) pica traseele si garniturile

 

Am incercat eu ulei din floarea soarelui,pe care in prealabil l-am incalzit cca 45 min pana ce si-a schimbat culoarea.Incercarea am facut-o pe un ARO 244 cu motor brasov.A mers foarte bine,insa dimineata la 5-6 grade pornea numai ajutat cu spray. Desi dupa pornire scotea fum alb,dupa incalzirea motorului pot spune ca acesta (motorul)tragea mult mai bine.De asemenea desi pompa de injectie pe care am folosit-o era foarte uzata,motorul pornea repede cand temperatura exterioara era peste 15 grade.Un neajuns a fost infundarea(prea des) a filtrului de motorina.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...

Biodizelu nu dizolva cauciucu ,alcolu din catalizator daca ramane in biodizel ataca cauciucu ,acest dezavantaj poate fi inlaturat prin incalzirea carburantului la o temperatura cu putin mai superioara decat temperatura de evaporare a alcoolului folosit la catalizator . Carburantu de la statiile peco are un amestec de biodizel pentru ungere .

Eu am folosit la un tractor ulei fara al face biodizel si merge destul de bine fara probleme .

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 7 months later...

Combustibilii biodiesel se produc in fabrici moderne in care se produc, rafineaza si filtreaza uleiuri vegetale de orice fel. Au domeniul de temperatura de utilizare redus: la temperaturi mici devin prea vascoase, iar la temperaturi mari se descopun. Se utilizeaza in amestec cu combustibili petrolieri si cu aditivi fara modificarea motoarelor. Se pot folosi si ca atare la motoare vechi, lente, cu cap incandescent si cu preincalzirea combustibilului. Nu se pot obtine la calitate utila cu instalatii improvizate. Pretul de cost este mult mai mare decat al combustibilor petrolieri. Se amesteca, conform unei decizii a UE, in motorina comerciala careia ii maresc astfel pretul la pompa peste cel al benzinei, desi motorina are acciza mai mica.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

S-o luam sistematic, pentru ca am lucrat la o asemenea instalatie.

Filtrarea corecta a biodieselului se face prin purolita, care retine paticule de pana la 1 micron, dar cat de mult se respecta tehnologia la o privata hotarata sa faca profit, nu pot sa stiu.

Biodieselul are cifra cetanica mai mare ca motorina si fiind de fapt un ulei, asigura o functionare mai putin zgomotoasa a motorului si o viata lunga.

Atentie ca reactia de obtinere e reversibila, durata maxima fiind de 6 luni, deci nu poate fi stocat, mai ales in recipienti metalici ( maxim 3 luni in acest caz ).

Avand o molecula mult mai lunga decat a le produselor ce se gasesc in motorina, se solidifica rapid la temperaturi mici si infunda filtrele; din acest motiv e recomandabil sa fie amestecat cu motorina sau sa fie aditivat.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile vegetale sunt grasimi (esteri ai unor acizi grasi cu glicerina). Deoarece contin mult oxigen in molecula puterea calorifica (kcal/kg) este mai mica decat cea a hidrocarburilor, deci consumul este mai mare. Multe uleiuri vegetale polimerizeaza in timp, in special sub actiunea oxigenului din aer si a oxizilor (coaja de deasupra vopselelor de ulei). De aceea au durata de depozitare limitata daca nu sunt amestecate cu hidrocarburi sau cu antioxidanti.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

E bine sa evitam confuziile.

Esterii si grasimile( acizii grasi ) sunt produse putin diferite, caci esterii apar in urma unor reactii chimice intre acizi si alcooli.

Uleiul de gatit uzat, cel folosit in instalatia unde am lucrat, este o triglicerida si reactia se numeste transesterificare, fiind practic o separare a glicerinei din uleiul de gatit, urmata de esterificare.

Durata de "viata" a biodiesel-ului e data de faptul ca reactia e reversibila si esterificarea e posibila, numai prin adaugarea unui reactiv in exces, fapt care conduce la prezenta unor urme de reactiv in produsul final, cu rezultate nefaste asupra oricaror produse de cauciuc ( furtun sau garnituri ).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acid (gras) + alcool (glicerina (propantriol) este si ea un alcool) = ester (grasime). Acidul gras ce predomina in uleiurile vegetale este cel oleic. Toate grasimile sunt esteri ai unor acizi grasi cu glicerina. Atat grasimile cat si partile lor componente sunt combustibili buni dar, fiind compusi oxigenati, au putere calorifica mai mica decat hidrocarburile. La tratarea uleiurilor brute sau uzate se utilizeaza reactivi periculosi (acidul sulfuric, etc.) ce trbuie eliminati din produsul final. Cauciucul sintetic utilizat in industria auto (butadiena) rezista bine la hidrocarburi si la biodiesel. Latexul, un cauciuc natural, nu prea. Principalele probleme legate de utilizarea biodiesel-ului sunt temperatura minima, eventuala prezenta a unor impuritati solide, precum si reziduurile de ardere ce pot aparea la injectoare. Un biodiesel curat, amestecat cu aditivi si cu destula motorina, poate fi utilizat direct, fara modificari, la orice motor Diesel.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 years later...

Spre exemplu am vazut ca e mai cautat uleiul uzat de la bucatarii, e filtrat si amestecat cu motorina.

Ca si conditie, filtrul de motorina se schimba cu un filtru de ulei, cum e cel de la motor, astfel nu se mai infunda si trece combustibilul si la temperaturi scazute. Cu siguranta e nevoie de incalzitor in filtrul de motorina si o pompa puternica in rezervor.

De exemplu la Opel motor 2.0 DTI diesel, pompa de motorina e in capul pompei de injectie. E posibil ca sa nu poata trage din rezervor si n-ar strica o pompa de ajutor, chiar una fara sitele filtrante, doar sa produca o mica presiune.

 

Ca si idee, eu la tractorul meu U650 de Brasov adaug ulei subtire, acela hidraulic, cel mai ieftin de la magazinele cu piese de masini agricole.

La 80-90 litri cat are rezervorul pun si cate 20-30 litri de ulei.

Merge mai bine, nu scoate fum, trage de rupe in brazda, CONSUMA MAI PUTINA motorina, pentru ca e non euro, iar la pompa e Euro5, care arde injectoarele si tot ce e in camera de ardere.

 

P.S. Am vazut prin magazine acel ulei de bucatarie ieftin asa de subtire ca zici ca-i otet in sticle, daca e si incalzit probabil merge perfect.

Cu siguranta se poate amesteca cu ceva ca sa se dilueze putin.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

dieselele marine in doi timpi merg aproape cu orice, am pus si ulei de transformator cu putina motorina, cam 10%, intr-un generator vechi cu motor lombardini de 500 cm3, numai ca trebuie pornit pe motorina, am pus peste, merge si cu ulei floarea soarelui, nu trebuie sa aiba gunoaie ca se infunda injectorul. cel uzat tebuie naparat filtrat.

si tractorul u 650 merge cu ulei care tot pompa liniara e mai robusta si baga presiune mai mare.

cele coomon rail nu merg cu ulei ca nu baga presiune asa mare la injectie, uleiurile sunt sicative si nu reuseste sa il injecteze se infunda cu timpul.

pentru common rail trebuie neaparat transesterificate.

 

reactia e simpla se poate face si acasa pe argaz intr-o oala mare, dar trebuie alcool metilic cam 1 parte la 1/ 8 parti ulei, asta e scump, ideea e ca trebuie o molecula de alcool la fiecare molecula de acid gras, acestia au in medie 12 atomi de carbon pe molecula si 2 atomi de oxigen.

metanolul are 1 atom de carbon si unul de oxigen reiese un raport de 1/8-1/10. sau raport molar de 6/1 pana la 9/1. trebuie un oarecare exces cam de 100%. se poate si cu mai putin, dar nu transforma uleiul in totalitate si trbuie lasat maai mult.

se mai adauga putin hidroxid de sodiu sau potasiu cam 1% reactia asta merge mai bine in mediu alcalin.

se pun componentele si se incalzesc la 55 grade timp de 1 ora sau la 40 grade 3 ore, dupa care se lasa sa se raceasca, biodieselul se separa desupra iar glicerolul laasfund, se trage usor cu un furtunas cu atentie sa nu trageti si glicerol. daca se raceste sub 30 grade glicerolul devine gelatinos, sau se pune un robinet la fundul oalei si se da drumul pana iese glicerolul si vine biodiesel.

se poate folosi si etanol, dar reactia merge mai greu trebuie lasat cu 30 min mai mult.

daca sunt multe proteine cum ar fi uleiul de friptura de carne iese un gel.

nu trebuie lasat motorul sa stea dupa ce a mers cu ulei, trebuie bagata putina motorina sa iasa glicerolul din motor ca are efect coroziv, si mai atrage si apa, impreuna au efect coroziv destul de putrenic.

uleiul ca atare nu se poate folosi la temperaturi scazute ca devine foarte vascos.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock