Sari la conținut

Postări Recomandate

salut fratilor,

 

Va spuneam intr-un topic anterior ca vreau sa fac un auto electric si cautam sursa de energie.

Am ajuns la concluzia ca acumulatorii sunt prea scumpi pentru un automobil electric si m-am hotarat sa-l fac hibrid. M-am gandit la un generator electric pe benzina de 1 kW care printr-un redresor + regulator sa incarce un grup de acumulatori de aprox 2 kWh (poate acumulatori pentru electrostivuitoare de la Rombat). Bateriile vor alimenta, prin intermediul a 2 invertoare, 2 motoare asincrone trifazate de 3 kW. Motoarele vor actiona prin intermediul a doua reductoare rotile spate ale autovehicolului.

 

Stie cineva o schema de comanda a invertorului astfel incat sa se faca recuperare de energie la franare?

As vrea ca motorul sa functioneze in plaja 10...200 Hz, iar motoarele obisnuite nu cred ca fac fata.La turatii mici se poate pune un ventilator suplimentar, dar la turatii mari vor rezista rulmentii? Se gasesc pe undeva motoare speciale? La puterea asta se gasesc motoare electrice racite cu apa?

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/2012-automobil-hibrid/
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator crriss

pretul acumulatorilor Li-Ion au scazut in ultimii ani si ei se preteaza la asemenea aplicatii din mai multe motive. in primul rand raportul greutate/densitate de putere, pe urma curentul maxim de varf pe care il pot sustine si nu in ultimul rand numarul ridicat de cicluri incarcare/descarcare. ar mai fi si alte avantaje pe langa cele enumerate. un lucru de care trebuie tinut seama cand se lucreaza cu acumulatori Li-Ion este evitarea supraincarcarii si supraincalzirii lor. efectele pot di devastatoare. exista o alternativa mult mai buna la acestea, acumulatoarele Li-FePO4 care nu sunt deloc periculoase.

 

ideea ta de a folosi un generator si asa mai departe.... nu e avantajoasa. un motor mic are randament prost. si pentru ca tre sa il tii mai tot timpul turat ca sa incarci bateriile, se va uza foarte repede. pe urma cu 2 motoare de 3Kw fiecare abia o sa urnesti din loc un Tico. trebuie sa pastrezi motorul vehicolului si sa atasezi motoarele electrice. incarcarea bateriilor se va face atat de catre motorul cu ardere interna al masinii cat si de energia recuperata la franare. automobilele hibride folosesc cel putin un motor de 30KW capabil sa furnizeze o putere de pana la 3-10 ori puterea nominala pentru scurta durata. si bateriile pot sa sustina un curent de 5-25 ori curentul nominal in tot acest timp. motorul electric este intrecalat intre motorul cu ardere interna si cutia de viteze. in amble parti exista cate un ambreiaj. motoarele folosite sunt de doua tipuri: ACIM si BLDC. ACIM ofera avantajul simplitatii, e robust si ieftin. BLDC are randament mai ridicat, deoarece nu necesita energie pentru magnetizarea rotorului, dar sunt mai scumpe si mai pretentioase.

daca mergi pe ideea sa folosesti 2 motoare de 3kw, acestea ar fi bine sa fie "inverter duty" special construite sa fie alimentate din conv. de frecv. daca folosesti motoare obisnuite, poti sa le folosesti si la turatii mici daca le asiguri o racire eficienta, iar la turatii mai mari decat cea nominala nu cred ca ai sa ajungi. foloseste motoare industriale cu 4 sau 6 poli, care pot fi conectate direct pe roata, fara reductor. tensiunea nominala este 230/400V 3 faze. le poti conecta in configuratie triunghi, deci 230V la 50Hz si mai putin, la frecvente mai mici, respectand raportul V/F in jos pana la 10-15 Hz unde ai nevoie de boost compensation pentru a mentine cuplul constant.

recuperarea de energie se va face de cate ori vei frana sau decelera, adica de cate ori turatia impusa motorului este mai mare decat turatia de sincronism. recuperarea o face orice conv. dar doar sub forma de curent continuu, care de cele mai multe ori incarca Vbus cap la valori periculoase, de aceea se foloseste un resistor de descarcare. (braking resistor) in cazul tau, aceasta tensiune DC se va intoarce in baterii, pe care le va reincarca. poti recupera pana la 50-60 % din energia consumata pentru a efectua un lucru mecanic echivalent. adica daca ai nevoie de 10 kw ca sa urci un deal, la coborare pe acelasi traseu, aceeasi distanta, poti recupera pana la 5-6KW.

daca vrei o varianta mai eleganta, ai nevoie de motoare BLDC. aici e un pic alta poveste. pana atunci da niste detalii legat de masina pe care vrei sa instalezi.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/2012-automobil-hibrid/#findComment-18854
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa pun actionarea pe o masina veche. Vreau sa fac o masina tip buggie, la care sa folosesc eventual piese din dezmembrari.

Va fi mai mult pentru distractie. Deocamdata mai caut piese sa fac sasiul, dar la final vreu ca greutatea proprie sa nu depaseasca 500 kg.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/2012-automobil-hibrid/#findComment-18898
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
pretul acumulatorilor Li-Ion au scazut in ultimii ani si ei se preteaza la asemenea aplicatii din mai multe motive. in primul rand raportul greutate/densitate de putere, pe urma curentul maxim de varf pe care il pot sustine si nu in ultimul rand numarul ridicat de cicluri incarcare/descarcare. ar mai fi si alte avantaje pe langa cele enumerate. un lucru de care trebuie tinut seama cand se lucreaza cu acumulatori Li-Ion este evitarea supraincarcarii si supraincalzirii lor. efectele pot di devastatoare. exista o alternativa mult mai buna la acestea, acumulatoarele Li-FePO4 care nu sunt deloc periculoase.

 

ideea ta de a folosi un generator si asa mai departe.... nu e avantajoasa. un motor mic are randament prost. si pentru ca tre sa il tii mai tot timpul turat ca sa incarci bateriile, se va uza foarte repede. pe urma cu 2 motoare de 3Kw fiecare abia o sa urnesti din loc un Tico. trebuie sa pastrezi motorul vehicolului si sa atasezi motoarele electrice. incarcarea bateriilor se va face atat de catre motorul cu ardere interna al masinii cat si de energia recuperata la franare. automobilele hibride folosesc cel putin un motor de 30KW capabil sa furnizeze o putere de pana la 3-10 ori puterea nominala pentru scurta durata. si bateriile pot sa sustina un curent de 5-25 ori curentul nominal in tot acest timp. motorul electric este intrecalat intre motorul cu ardere interna si cutia de viteze. in amble parti exista cate un ambreiaj. motoarele folosite sunt de doua tipuri: ACIM si BLDC. ACIM ofera avantajul simplitatii, e robust si ieftin. BLDC are randament mai ridicat, deoarece nu necesita energie pentru magnetizarea rotorului, dar sunt mai scumpe si mai pretentioase.

daca mergi pe ideea sa folosesti 2 motoare de 3kw, acestea ar fi bine sa fie "inverter duty" special construite sa fie alimentate din conv. de frecv. daca folosesti motoare obisnuite, poti sa le folosesti si la turatii mici daca le asiguri o racire eficienta, iar la turatii mai mari decat cea nominala nu cred ca ai sa ajungi. foloseste motoare industriale cu 4 sau 6 poli, care pot fi conectate direct pe roata, fara reductor. tensiunea nominala este 230/400V 3 faze. le poti conecta in configuratie triunghi, deci 230V la 50Hz si mai putin, la frecvente mai mici, respectand raportul V/F in jos pana la 10-15 Hz unde ai nevoie de boost compensation pentru a mentine cuplul constant.

recuperarea de energie se va face de cate ori vei frana sau decelera, adica de cate ori turatia impusa motorului este mai mare decat turatia de sincronism. recuperarea o face orice conv. dar doar sub forma de curent continuu, care de cele mai multe ori incarca Vbus cap la valori periculoase, de aceea se foloseste un resistor de descarcare. (braking resistor) in cazul tau, aceasta tensiune DC se va intoarce in baterii, pe care le va reincarca. poti recupera pana la 50-60 % din energia consumata pentru a efectua un lucru mecanic echivalent. adica daca ai nevoie de 10 kw ca sa urci un deal, la coborare pe acelasi traseu, aceeasi distanta, poti recupera pana la 5-6KW.

daca vrei o varianta mai eleganta, ai nevoie de motoare BLDC. aici e un pic alta poveste. pana atunci da niste detalii legat de masina pe care vrei sa instalezi.

 

 

am un convertizor de frecventa altivar 58 . pot recupera tensiunea continua ?

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/2012-automobil-hibrid/#findComment-19083
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock