Sari la conținut

proiect facultate

Postări Recomandate

Salut. Sunt student in anul 3 la Facultatea de Electronica si cu toate astea nu am creat nimic care sa aibe legatura cu electronica aplicata pana in prezent. Oportunitatea a venit in cadrul unui proiect de la facultate. Astfel m-am gandit sa incep cu o aplicatie relativ simpla: orga de lumini cu LEDuri. Am gasit pe Internet o gramada de scheme pentru asa ceva insa vreau sa fie ceva gandit si de mine nu doar copiat. Intr-unul din atasamente este atasata schema bloc la care m-am gandit.

-> detectorul de semnal: verifica daca exista semnal la intrare la un moment dat iar daca nu exista alimenteaza reteaua 5 de LEDuri; daca exista semnal se opreste alimentarea retelei 5 (daca a existat anterior) si se trece mai departe. Practic o sa am 10 LEDuri care o-r sa fie aprinse cat timp nu exista semnal la intrare ce se vor stinge la aplicarea unui semnal audio.

-> retelele de LEDuri sunt formate din 10 LED si o rezistenta specifica fiecarei retele.

-> filtrele sunt de tipul celor din cel de-al doilea atasament: I FTJ; II FTS; III FTB

Unde am nevoie de o mana de ajutor:

-> in ce benzi de frecventa trebuie sa fac sa functioneze filtrele?

-> existand mai multe tipuri de muzica pe lumea asta as vrea sa fac filtrele reglabile astfel incat sa pot sa reglez benzile de frecventa convenabil in functie de melodie pentru a nu avea ori toate LEDurile aprinse ori toate majoritatea stinse. cum pot sa fac aceste reglaje de frecvente astfel incat un utilizator care foloseste proiectul final sa poata seta aceste frecvente conevnabil si usor?

-> un coleg de-al meu a venit cu ideea ca in loc ca pe perioada cat timp LEDurile sa stea mereu aprinse, acestea sa aibe un efect stroboscopic.

-> cam cat ar trebui sa scoata sursa de alimentare pentru a alimenta un astfel de circuit

-> ce fel de amplificator ar trebui sa folosesc pentru ca, din nou, am gasit o gramada de scheme pentru amplificatoare audio