Sari la conținut

Motoare


adry

Postări Recomandate

Am gasit pe undeva un motor de la un magnetofon. Nu ma intrebati detalii, nu stiu marca magnetofonului sau alte detalii. Pot doar sa va spun ca scrie pe el 220V, 55Hz, 8W, si inca ceva in rusa, pe care, daca va ajuta, il pun pe forum.

Problema este ca vreau sa-l folosesc ca generator. Are 4 "pini", B1, B2, C1, C2. Stie cineva ce fac acestia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator crriss

50Hz nu 55Hz. e un motor asincron de curent alternativ, presupun, e dficil sa il folosesti ca si generator si randamentul lui e foarte slab. nu vei scoate mai mult de 3-4 W si vei consuma >20W.

cauta un motor DC cu magnet permanent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iau un motor DC de 12v, de exemplu, cum pot afla care este randamentul pe care mi-l va da si care sunt caracteristicile curentului pe care mi-l da?

Si inca ceva: am auzit ca turatia si cuplul unui motor DC sunt direct proportionale cu tensiunea, resspectiv curentul de alimentare. stie cineva o formula prin care pot afla aceste valori?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iau un motor DC de 12v, de exemplu, cum pot afla care este randamentul pe care mi-l va da si care sunt caracteristicile curentului pe care mi-l da?

Si inca ceva: am auzit ca turatia si cuplul unui motor DC sunt direct proportionale cu tensiunea, resspectiv curentul de alimentare. stie cineva o formula prin care pot afla aceste valori?

Cuplu nominal la un motor sau masina de curent continuu este dat de relatia:

M=k*I*Fi_med,

unde: k - constanta masini sau motorului definita prin relatia: k=p*N/2*pi*a; I - curentul nominal; Fi_med - fluxul mediu corespunzator unui pas polar.

Daca motorul sau masina electrica de c.c. este nesaturata, fluxul magnetic depinde liniar de curentul de excitatie:

M=k*I*Iex.

Constructiv, masina sau motorul de c.c. se prezinta astfel:

motorul_de_curent_continuu.JPG

Puterea electrica a masini se defineste prin relatia:

P1=M*Omega, unde Omega este viteza unghiulara, Omega=Pi*n/30, unde n - turatia nominala in rot/min.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Constructiv stiu cum se prezinta un motor, dar n-am inteles mare lucru din ce ati spus mai sus.

 

Ce am inteles este cam asta (scriu in litere, nu cu prescurtari):

cuplul=k (nu am inteles cum se calculeaza; care este p, N si a???)*intensitatea*Fi_med, care am inteles ce e, dar nu si cum se calculeaza sau ce valoare are.

Si cuplul in mi-l va da formula, in newtoni?

 

Restul cred ca am inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e urmatoarea: aflarea parametrilor masinilor eletrice nu este lucru foarte usor, uneori imposibil fara a avea acces la datele initiale ale proiectului stabilite de proiectant. Aveti o varsta iar ceea ce imi cereti sa va explic in termeni corespunzatori varstei e ca si cum as incerca unui elev de clasa I sa-i predau ecuatia de gradul II. Nu prea se poate. Aveti rabdare, o sa faceti si o facultate, pt. ca vad ca va pasioneaza domeneniul si acolo, depinde ce specializare si ce facultate va alegeti, o sa invatati cum se face un proiect de masini electrice. Tratarea acestuia intr-un topic nici nu se poate, nici nu se incadreaza si depaseste cu mult atributiile moderatorilor sau administratorului acestui forum.

 

Totodata, cel mai simplu, mai ales in cazul masinilor electrice cu magneti permanenti de mica putere ("motorase" de 9V, 12Vdc) e sa consultati, cautand dupa codul masini sau motorului, foaia de catalog a a acestuia (daca exista). E cel mai simplu si sigur deopotriva. Alte metode, chiar daca vi le-as expune, nu sunt precise, si pot conduce la final la defectarea masini sau motorului electric de c.c. De aceea, am evitat sa va spun astfel de metode. De fapt, sunt niste metode care utilizeaza o parte din formulele spuse intr-un post si interpoleaza niste date pt aflarea celorlalte constante care se folosesc la calcule.

In al doilea rand, la masinile electrice cu magneti permanenti de mica putere sunt doua necunoscute care sunt imposibil de aflat (doar estimat), este vorba de constanta masini si Fi_med. Puterea se poate afla cu o aproximatie foarte buna utilizand ultima formula care v-a spus-o mai sus. Randamentul, pt. ca am vazut ca ati intrebat si de asa ceva, este raportul dintre P2 si P1, P2 fiind prin natura o putere mecanica. Aflarea acestora presupune cunoasterea unor date initiale pe care doar cel care a proiectat si a realizat constructiv masina electrica de c.c. le stie.

P.S. Imaginati-va ca "manualul" pt. proiectarea masinilor electrice pe care l-am vazut la facultate si a fost scris cu multi ani in urma are peste 1000pag. L-am cautat indelung acest manual sau carte dar din pacate nu am gasit la nici un anticariat. Pe baza acelei carti s-au scris altele mai succinte dar nu foarte utile.

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock