Sari la conținut

Masini second hand de afara.


SIG
 Share

Postări Recomandate

Ma uitam de curiozitate pe un site unde se poate calcula taxa de prima inmatriculare si am observat ca taxa este cu atat mai mica cu cat masina este mai veche.

Nu vrem sa umplem tara de masini distruse sau semidistruse dar incurajam aducerea lor prin taxe cu atat mai mici cu cat masina este mai veche?

E OK ,adica normal/moral,sa fie asa?Principial vorbind,descurajarea nu se face printr-o taxare mai mare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 40
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ma uitam de curiozitate pe un site unde se poate calcula taxa de prima inmatriculare si am observat ca taxa este cu atat mai mica cu cat masina este mai veche.

Nu vrem sa umplem tara de masini distruse sau semidistruse dar incurajam aducerea lor prin taxe cu atat mai mici cu cat masina este mai veche?

E OK ,adica normal/moral,sa fie asa?Principial vorbind,descurajarea nu se face printr-o taxare mai mare?

Daca asa pui problema, crezi ca Dacia mea din '89 polueaza mai putin decat un Renault euro 2 din '99 ? Iar Dacia cu motor de 1,4 l consuma mai mult (si benzina cu plumb) decat Renault-ul de 1,6 l. Iar despre fiabilitate n-are rost sa vorbim in cazul Daciei (ma refer aici la modelele 1310 / 1410 ) cu banii pe care i-am bagat in ea imi luam linistit VW in rate. Dar asta e, la vremea aia era cea mai buna optiune (fata de Oltcit, Trabant, Lada), iar fiabilitatea scazuta mentinea industria componentelor si uite-asa aveam toti de lucru. Dar, revenind la subiect, intreb: N-ar trebui ca statul (tatal nostru) sa-mi dea o prima daca renunt definitiv la masina ? Nu 3000 RON, daca-mi iau alta noua, care polueaza si aia, ci mai mult, daca nu-mi mai iau deloc ? Ideea poate parea aiurea (chiar si este, in momentul acesta) dar se inscrie in logica postului tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Constatarea mea se referea la vechimi diferite,dar la aceeasi norma de poluare.

Am uitat sa precizez acest lucru.Mea culpa.

Evident ca la norme de poluare diferite,taxa este mai mare la norma de poluare inferioara.

Deci evident ca ptr. DAcia ta din '89,daca o aduci de afara,fiind non Euro,vei plati o taxa de prima inmatriculare mai mare decat ptr. un Renault din anii '90 care poate avea Euro2 sau Euro3.

Totusi,daca ne raportam la aceeasi norma de poluare ,e normal ca taxa de prima inmatriculare sa fie invers proportionala cu vechimea masinii ?(ma intrebam)

De ex.ptr. o masina Euro2,veche de 14 ani,taxa de prima inmatriculare este de 273 Eur.

Ptr. o masina ,tot Euro2,veche de 9 ani,taxa este 1326 Eur.

http://www.taxapoluare.com/calculator-taxa.htm

Cine va dori sa isi aduca de afara o masina Euro 2 nu va fi incurajat,prin prisma taxei de prima inmatriculare, sa isi aduca una mai noua,intrucat taxa de prima inmatriculare va fi mai mare decat ptr. una (tot Euro2) mai veche.

Deci ma intrebam la momentul postarii,care este logica inversei proportionalitati dintre vechimea masinii si taxa de prima inmatriculare,daca ne raportam la o anumita norma de poluare?

Chiar discutasem cu cineva de la RAR zilele trecute si imi spunea ca rationamentul inversei proportionalitati tine de durata de viata ramasa pana ce o masina va fi scoasa de pe sosele.Deci ,in aceeasi norma de poluare,una mai veche are mai putin de trait decat una mai noua, si in consecinta va polua mai putin.Din acest motiv cea veche beneficiaza de o taxa de prima inmatriculare mai mica.

Sa zicem ca din prisma poluarii e normala taxa de prima inmatriculare asa cum e acum,dar daca mergem pe aceasta logica atunci parcul auto al Romaniei va fi umplut cu cele mai vechi masini dintr-o norma de poluare data,aduse de afara.

Apropo de Dacii.Nici acest lucru nu este normal ,sa taxezi doar masinile aduse de afara,care polueaza oricum mai putin decat o Dacie,si sa lasi Dacia netaxata ,doar din patriotism.

Cat timp Daciile circula pe soselele patriei,cat timp un camion te face negru defum daca ai stat pe langa el cand isi ambaleaza motorul si nu sunt taxate nici una nici alta,dizertatia pe tema taxei de prima inmatriculare paleste. ( ajungem sa consideram taxa o sfidare la adresa celor care vor sa isi aduca o masina de afara).

In alta ordine de idei,am inteles ca afara se platesc impozite direct proportionale cu vechimea masinii,ajungand ca la masini vechi sa rezulte un impozit imens.Sa fie impozitul parghia Guverniului prin care va pune pe tusa masinile vechi,inclusiv Dacile ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei,am inteles ca afara se platesc impozite direct proportionale cu vechimea masinii,ajungand ca la masini vechi sa rezulte un impozit imens.Sa fie impozitul parghia Guverniului prin care va pune pe tusa masinile vechi,inclusiv Dacile ?

Cred ca da. In Germania e un impozit de genul acesta, dar cred ca e in functie de norma de poluare si capacitate cilindrica, nu dupa vechime. Spun asta pentru ca am vazut masini din '96-'97 cu euro 3 sau chiar 4 !! Nu vad alta explicatie pentru care oamenii aia au mai dat pe putin inca 1000 euro sa schimbe catalizatorul si ce-o mai trebui ca sa treaca la o norma de poluare superioara.

Si o alta chestie : daca ai masina euro3, nu poti circula prin centrul Munchenului in orele de varf, iar daca ai euro2, nu poti circula deloc pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca da. In Germania e un impozit de genul acesta, dar cred ca e in functie de norma de poluare si capacitate cilindrica, nu dupa vechime. Spun asta pentru ca am vazut masini din '96-'97 cu euro 3 sau chiar 4 !! Nu vad alta explicatie pentru care oamenii aia au mai dat pe putin inca 1000 euro sa schimbe catalizatorul si ce-o mai trebui ca sa treaca la o norma de poluare superioara.

Si o alta chestie : daca ai masina euro3, nu poti circula prin centrul Munchenului in orele de varf, iar daca ai euro2, nu poti circula deloc pe acolo.

Oare de ce guvernele altor tari se pricep la taxe de poluare ?De ce in Romania nu sint interzise toate camioanele care nu au catalizator ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce in Romania nu sint interzise toate camioanele care nu au catalizator ?

Catalizatorul,este utilizat de motarele care folosesc,benzina fara plumb,camioanele si in general vehiculelel mari,au motoare Diesel,care functioneaza cu motorina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Catalizatorul,este utilizat de motarele care folosesc,benzina fara plumb,camioanele si in general vehiculelel mari,au motoare Diesel,care functioneaza cu motorina.

Totusi, si motoarele Diesel au clasificare euro. Care o fi diferenta constructiva intre un diesel non-euro si unul euro1 ? Filtrul de particule e altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu raman la parerea ca o masina noua este o masina noua. Am vazut mai sus ca s-a precizat un cost destul de ridicat la inmatricularea masinilor din occident. Numai adaog aici costul cu revizia tehnica anuala sau la X mii Km.

Singurul avantaj pe care il vad acum legat de achizitionarea unei masini SH din Germania este pretul redus. Dar oare, celalalte aspecte nu conteaza ? scratchchin.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Multi romani si-au adus masini folosite dupa saracia si posibilitatile fiecaruia.

Acum Guvernul i-a pleznit cu triplarea taxei auto.

Concluzie:

Capatuiala saracului = pura iluzie. suicide_fool-edit.gif

P.S.

Totusi parca Bruxell-ul considera ca nelegala taxa impusa de Guvern pe la inceputul anului si a obligat Guvernul sa o reduca pana la limita la care Bruxell a fost de acord.

Acum poate Guvernul mari (tripla) taxa fara acordul Bruxell-ului ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Daca ar fi sa alegeti intre o Dacia Supernova (an de fabricatie 2000 - 2003) sau un Vw Golf 3 (an defabricatie '95 sa zicem) ce ati alege si de ce?

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock