Sari la conținut

Invertor 24-36V la 3x 110-220V


Postări Recomandate

Vizitator crriss

in primul rand hotaraste-te ce tensiune de alimentare, 24V, sau 36V, si ce tensiune de iesire, 110V sau 220V. sau tensiunea de intrare sa fie 24-36 V iar la iesire 110 / 220. nu ai precizt puterea si tipul de motor pentru care ai nevoie, AC Induction, BLDC PMSM. scheme am si eu o gramada, dar difera de la un model de motor la altul. in primul rand ai nevoie de un convertizor ridicator de tensiune, si pe urma invertorul de frecventa. revino cu detalii sa stiu ce sa iti trimit.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10747
Distribuie pe alte site-uri

criss, ar fi cam trei variante constructive de realizat pentru a pune in functie invertorul care il vrea tiristor:

- una ar fi sa utilizeze schema din fig 7 de mai sus (vezi pdf-ul recomandat de mine), schema careia sa-i ataseze un transformator ridicator. Acesta varianta este rentabila pentru puteri relativ mici ( < 1kW);

- iar o a doua varianta e sa realize un choopper care sa-i ridice tensiunea de la 24 sau 36Vcc la o circa 600VDC, tensiune necesara functionarii invertorului trifazat la parametri nominali, adica tens. de faza 230Vac, linie = 380V sau 400Vac. Cu ajutorul chopper-ului poate face ca tensiunea continua sa fie jumatate din cei 600VDC aplicati invertorului, iar tensiunea de faza la iesirea invertorului trifazat sa nu mai fie 230V, ci 115V.

- o a treia varianta ar fi sa realizeze o sursa in comutatie alimentata la 24 sau 36Vcc, iar cu ajutorul a trei toruri de ferita sa realizeze 3 transformatoare de tensiune de inalta frecventa, transformatoare care creeaza, asta aplicand si o logica de c-da corespunzatoare, cele trei tensiuni (defazate cu 120 grade) specifice sistemului trifazat.

 

tiristor, deci cam astea ar fi solutiile, ramane sa te decizii si sa ai multa, dar multa vointa sa reusesti sa realizezi acest circuit. Schema de la care sa pornesti o gasesti in fig.7 in pdf-ul postat de mine mai sus. good2.gif

BAFTA

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10751
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator crriss
criss, ar fi cam trei variante constructive de realizat pentru a pune in functie invertorul care il vrea tiristor:

- una ar fi sa utilizeze schema din fig 7 de mai sus (vezi pdf-ul recomandat de mine), schema careia sa-i ataseze un transformator ridicator. Acesta varianta este rentabila pentru puteri relativ mici ( < 1kW);

- iar o a doua varianta e sa realize un choopper care sa-i ridice tensiunea de la 24 sau 36Vcc la o circa 600VDC, tensiune necesara functionarii invertorului trifazat la parametri nominali, adica tens. de faza 230Vac, linie = 380V sau 400Vac. Cu ajutorul chopper-ului poate face ca tensiunea continua sa fie jumatate din cei 600VDC aplicati invertorului, iar tensiunea de faza la iesirea invertorului trifazat sa nu mai fie 230V, ci 115V.

- o a treia varianta ar fi sa realizeze o sursa in comutatie alimentata la 24 sau 36Vcc, iar cu ajutorul a trei toruri de ferita sa realizeze 3 transformatoare de tensiune de inalta frecventa, transformatoare care creeaza, asta aplicand si o logica de c-da corespunzatoare, cele trei tensiuni (defazate cu 120 grade) specifice sistemului trifazat.

 

tiristor, deci cam astea ar fi solutiile, ramane sa te decizii si sa ai multa, dar multa vointa sa reusesti sa realizezi acest circuit. Schema de la care sa pornesti o gasesti in fig.7 in pdf-ul postat de mine mai sus. good2.gif

BAFTA

 

Schema din fig. 7, din pdf-ul care l-ai atasat, are un mic (mare) dezavantaj. frecventa fixa la iesire, data de monostabilul 555. desigur se poate ajusta frecventa modificand reteaua rezistiva, dar nu se obtine o liniaritate in functie de valoarea rez. sau tensiunea aplicata. cel mai comod ar fi sa se foloseasca un microcontroler care sa genereze semnalele PWM. exista o multime de solutii dedicate, care au la baza microcontrolere, eu personal am "pierdut" cativa ani cu proiectarea convertizoarelor statice de frecventa, pentru compania la care lucrez. ca si microcontrolere, cel mai des folosite sunt: TI, TMS320Cxxx (USA)

Microchip dSPIC3xFxxx (Europa, Asia) S87C196MH (USA, Asia) si solutii mai simple mai la indemana oricui, cel mai iubit de popor fiind :yahoo: MC3PHAC. :yahoo: am sa va atasez o poza cu un modul open frame, cu MC3PHAC. in curand voi face si un site, unde vor fii mai multe detalii despre, scheme, si diferite alte convertizoare.

 

tiristor, ca sa rebobinezi motorul e o idee cel putin aiurea. spune-ne la ce tensiune lucreaza motorul, si gasim varianta optima.

post-1121-1214541924_thumb.jpg

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10774
Distribuie pe alte site-uri

Tiristor,

cred ca daca faci chopperul sa ridici tensiunea la un 400DC (totusi 1 Kw nu e asa simplu in conditii de amator) si cumperi un convertizor de frecventa gata facut iesi mai ieftin.

stiu ca nu ar fi trebuit sa zic asta pe un forum de hobby-isti dar asta e (tristul) adevar. Altfel o sa-ti cheltui bani pe module IGBT si drivere pentru ele, presupunand ca partea de microcontroller nu e chiar rocket sience.

 

Criss,

mi-ai captat atentia cu DSP-urile de la TI si cu PICdsp-ul, folositi cumva si FPGA in convertoare (pe post de dsp, si pwm generator)?

la ce companie lucrezi?

Roadrunner

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10779
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator crriss
Tiristor,

cred ca daca faci chopperul sa ridici tensiunea la un 400DC (totusi 1 Kw nu e asa simplu in conditii de amator) si cumperi un convertizor de frecventa gata facut iesi mai ieftin.

stiu ca nu ar fi trebuit sa zic asta pe un forum de hobby-isti dar asta e (tristul) adevar. Altfel o sa-ti cheltui bani pe module IGBT si drivere pentru ele, presupunand ca partea de microcontroller nu e chiar rocket sience.

 

multi spun ca, proiectarea si executia oricarui power device, (SMPS, Inverter, Convertizor de frecventa) in regim de amator costa muuuuult mai mult si bani, si resurse, decat cumpararea unuia gata facut, dar putini cred asta (pana la urma se conving). plus ca, pretul componentelor e diferit cand ai o comanda de mii-zeci de mii si cumperi de la manufacturer, sau distribuitor, si e cu totul alt pret (si calitate) cand cumperi de la sc cocostratus srl, majoritatea componente de provenienta cel putin dubioasa. si sa te miri de ce nu merge...

 

Criss,

mi-ai captat atentia cu DSP-urile de la TI si cu PICdsp-ul, folositi cumva si FPGA in convertoare (pe post de dsp, si pwm generator)?

la ce companie lucrezi?

Roadrunner

 

pot sa iti enumar ca idee cateva din proiecte, fara a intra in detalii

cu dsPIC am avut o aplicatie de Sensorless Field Oriented Control, DSP de la TI am folosit mai demult, acum am renuntat la ele din anumite motive, iar FPGA nu am folosit (se foloseste rar in asemenea aplicatii) deoarece, ceea ce aveam nevoie se poate impementa cu MCU. (nu inchiriezi un camion daca poti sa cari in plasa). in aplicatii simple de tip V/Hz sau chiar Space Vector, nu merita sa folosesti fpga, pretul unui FPGA e ceva mai ridicat decat un mcu care sa faca toate astea si putine ofera protectia codului la citire, deoarece se foloseste un serial config eeprom extern (exceptii ProAsic, Actel) in aplicatii complexe, (neural network, fuzzy) esti obligat sa le folosesti. FPGA necesita un IP core, altfel e nevoie sa scrii tot codul HDL.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10781
Distribuie pe alte site-uri

Crriss

Stiu sigur ca se folosesc FPGA-uri la actionari complexe unde se face si bucla de pozitie si de viteza (acc) pentru 3/4 axe si mai pun si-un risc32 pentru partea de comm, dar asta e mult peste coplexitatea acestui forum si un pic offtopic. Stiu ca vitezele (frecventele) sunt mici la convertizoare, adica de ordinul sutelor de Hz, si nu pun probleme la microcontrollere de pe piata (nici la cele mai ieftine) dar poti castiga la intergrare la unele aplicatii (nu mi se pare un dezavantaj sa scrii HDL, am implinit 10 ani de de FPGA, din care 5 lucrand la Xilinx)

 

Tiristor,

nu vreau sa te descurajez dar nu e un proiect simplu, daca e un proiect pentru scoala, si va ramane pe hartie e OK dar daca vrei sa-l faci pentru industrie, iti va manca multi bani si timp si probabil va iesi mult sub eficienta unui convertizor de frecventa de cumparat. Oricum daca te hotarasti sa-l faci va fi in folosul tau chiar si daca financiar vei fi la minus.

R.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10783
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator crriss
Crriss

Stiu sigur ca se folosesc FPGA-uri la actionari complexe unde se face si bucla de pozitie si de viteza (acc) pentru 3/4 axe si mai pun si-un risc32 pentru partea de comm, dar asta e mult peste coplexitatea acestui forum si un pic offtopic. Stiu ca vitezele (frecventele) sunt mici la convertizoare, adica de ordinul sutelor de Hz, si nu pun probleme la microcontrollere de pe piata (nici la cele mai ieftine) dar poti castiga la intergrare la unele aplicatii (nu mi se pare un dezavantaj sa scrii HDL, am implinit 10 ani de de FPGA, din care 5 lucrand la Xilinx)

 

 

la drivere servo se folosesc din plin FPGA-uri si DSP-uri, dar in cazul unor drivere simple, V/Hz, sau Space Vector, nu e nevoie, cum spuneai, sunt multe MCU-uri ieftine pe piata care au bine implementata partea de PWM si cateva canale ADC cu rezolutie multumitoare pentru un controller bun. Sincer, chiar sunt interesat ca pe viitor sa pot implementa un controler, preferabil utilizand un CPLD, desi se preteaza FPGA datorita numarului ridicat de LE necesar. documentatia, pusa la dispozitie de producatorii de PLD (Appnotes, Refdesign) de FPGA motor control e mult mai saraca si mai evaziva decat ceea ce ofera producatorii de MCU. am studiat putin xapp448 si xapp808 de la Xilinx, angel.gif dar, sincer, mi se pare ca necesita cam multe resurse pentru ceea ce poate sa ofere. ma bucur pentru experienta pe care o ai in domeniu, si cred ca am putea discuta pe tema asta pe viitor.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10788
Distribuie pe alte site-uri

Tiristor,

Deci tragem concluzia ca se face cu microcontroller alege tu unul, ca noi astia mai vechi "batem campii" si mai ramane sa te hotarasti la o schema de etaj final (IGBT sau MOS) si sa le conectezi. Daca conectezi un microcontroller cu 3 canale PWM la schema postata de Releu mai sus ai un convertor destul de bun (dai jos oscillatorul ala cu 555 si numaratorul)

R.

 

Criss,

Tinem legatura.

R.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10793
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator crriss

si ca sa nu il plictisim pe tiristor cu teoria, atasez o schema a partii de putere bazata pe circuitul IR2130. partea de comanda, respectiv microcontrolerul folosit, depinde de cerintele aplicatiei si de posibilitatile de implementare pe care le ai.

totusi niste detalii despre motor nu ar strica. tip motor, tensiune, putere, curent, frecventa de lucru, turatie, si chiar si niste poze cu motorul.

Power_Board.pdf

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10799
Distribuie pe alte site-uri

pai inca nu ai inteles ca se pun caii inaintea carului, motorul e custom made, in Romania din cauza avansului tehnologic fata de tarile din vest, se fac convertoare la intamplare si se proiecteza motoare pentru ele. Adica avem o elice, hai sa punem un avion in spatele ei.

 

Tiristor, glumim sper ca nu te superi.

R.

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10800
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma supar ca stiu ca noi electricieni-electronisti suntem c-am dusi o tzara.Acum cred ca Criss are dreptate ca nu e un proiect simplu,deci as cumpara unul dar aici in Arad nu stiu Unde as gasi unul.Acum sa fiu si eu cinstit cu voi am citit pe niste siteuri unguresti cum ca acctionarea bicicletelor electrice se face cu CC si ce 3xCA.Am vrut sa cumpar de la ei subansamblele si sa le montez eu pe bicicleta mea aici,dar preturile is mai mari decat daca as lua una aici[1050 ron, bicicleta complecta.]Am un invertor mono de 400 de W blak&deker si merge superb,l-am primit cadou.Am facut pe vremea lui Ceasca invert... mono dar erau cu componente discrete si greoaie,traful.Asta fiind situatia ,accept sugestiile voastre.va multumesc.

yahoo.gif :yahoo:

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/1074-invertor-24-36v-la-3x-110-220v/#findComment-10805
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock