Sari la conținut

cc si ca


adry

Postări Recomandate

Stiu ca curentul continuu are doi poli care trebuie respectati si ca are o forma lineara, si stiu ca curentul alternativ are o sinusoidala si o faza si un nul, si ca nu conteaza polaritatea. Dar care este diferenta practica intre ele? Ce-ar fi, de exemplu, daca am avea la prize cc in loc de ca? Pe langa faptul ca ar trebui sa ai griva cum bagi in priza... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-ar fi, de exemplu, daca am avea la prize cc in loc de ca?

La inceput asa a fost,dar tensiunea CC, nu poate fi transformata, pentru a putea parcurge distante importante, fara pierderi mari.

Pe langa faptul ca ar trebui sa ai griva cum bagi in priza

Aceasta poate fi rezolvata,prin utilizarea unor stechere cu unica pozitionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta practica consta in forma de unda a celor doua tipuri. Mai trebuie spus aici ca curentul continuu poate fi ondulat sau pulsatoriu, caz intalnit cu precadere la alimentatoarele cu redresoare.

 

Curentul alternativ are avantajul formari sitemului trifazat unde tensiunile pe cele trei faze sunt defazate la 120grade. Sistemul trifazat permite transportul unei puterii mult mai mari cu costuri de materiale reduse decat in cazul in care s-ar adopta un sistem de curent continuu. Aparatajul electric de protectie este mai scump in cazul protectiei circuitelor de c.c. fata de cele de c.a.

In plus, modul de distributie a densitatii curentului electric pe sectiunea conductorului este diferit, in cazul c.c densitatea fiind uniform distribuita iar in cazul c.a. - neuniform (aparitia efectului pelicular). Acest fapt a condus la adoptarea unei sectiuni de conductor putin mai mare in c.c fata de c.a. La tensiuni mari, implicit puteri transportate mari, constructia liniilor electrice devine o problema iar efectele curentului de scurtciruit in c.c. este mult mai "dezastruos" ca un curent de scc in c.a.

Mai adaog aici faptul ca realizarea unor masini electrice de puteri mari in c.c este o problema datorita gabaritului, implicit a diametrului, care rezulta mult mai mare decat in cazul in care masina electrica ar fi de curent alternativ (nu este o diferenta notabila).

Transportarea energiei electrice in curent continuu pulsatoriu coroborat cu un anumit nivel de armonici ale curentului reprezinta un factorul perturbator mult mai pronuntat fata de cazul c.a. asupra circuitelor de comunicatii care s-ar regasi in vecinatatea acestui traseu de c.c.

 

Mai sus am expus doar cateva din avantajele si dezavantajele celor doua tipuri de curenti electrici, disputa care a creeat, daca nu ma insel secolul trecut, alegerea tipul sistemului energetic de transport in New York: alternativ trifazat sau c.c ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock