Sari la conținut

automatizarea grupurilor electrogene


  • Conecteaza-te daca doresti sa raspunzi
8 răspunsuri în acest subiect

#1
releu

releu

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.323 posturi
De curand, m-am lovit de o problema la servici. Avem un grup electrogen, gen SKODA tip 4S cu automatizarea la pamant. Automatizarea e de genul celeia clasice, cu relee ... contactori, de pe vremea lui nea Nicu care mai da rateuri. Adica functionarea este destul de incerta si exista pericolul sa intre in deranjament grupul. Ma gandeam, folosindu-ma de schema clasica sa o transpun in memoria PLC-ului. Acum, am sa incerc sa scanez schema clasica, cred ca e arhicunoscuta, dar poate o are cineva.

Singurele PLC-uri cu care am lucrat sunt cele LOGO de la Simens si putin Simatic dar foarte putin.

Intrebari:
1. Cate intrarii si iesirii trebuie sa aiba PLC-ul ??? Bine, sigur o sa-mi spuneti sa postez schema dar am sa incerc zilele astea....
2. E bine daca ma iau dupa schema clasica si realizez schema logica ca sa o integrez in memoria PLC-ului ? Ma ajuta la ceva sau mai apelez la o alta metoda (cam dificil zic eu)?  http://www.forum.teh...tyle_emoticons/default/first.gif :biggrin:  

Bine, partea de forta o las tot in aceasta forma, vreau doar partea de c-da sa o schimb.

Pana postez schema, ce spuneti, am vreo sansa sau e prea multa bataie de cap.  :a8:
Cel slab se ascunde in spatele unui nume. Cel puternic si-l creeaza.

#2
mihu

mihu

    Membru

  • Members
  • 8 posturi

Vezi postreleu, pe Mar 20 2008, 10:18 PM, a spus:

De curand, m-am lovit de o problema la servici. Avem un grup electrogen, gen SKODA tip 4S cu automatizarea la pamant. Automatizarea e de genul celeia clasice, cu relee ... contactori, de pe vremea lui nea Nicu care mai da rateuri. Adica functionarea este destul de incerta si exista pericolul sa intre in deranjament grupul. Ma gandeam, folosindu-ma de schema clasica sa o transpun in memoria PLC-ului. Acum, am sa incerc sa scanez schema clasica, cred ca e arhicunoscuta, dar poate o are cineva.

Singurele PLC-uri cu care am lucrat sunt cele LOGO de la Simens si putin Simatic dar foarte putin.

Intrebari:
1. Cate intrarii si iesirii trebuie sa aiba PLC-ul ??? Bine, sigur o sa-mi spuneti sa postez schema dar am sa incerc zilele astea....
2. E bine daca ma iau dupa schema clasica si realizez schema logica ca sa o integrez in memoria PLC-ului ? Ma ajuta la ceva sau mai apelez la o alta metoda (cam dificil zic eu)?  http://www.forum.teh...tyle_emoticons/default/first.gif :biggrin:  

Bine, partea de forta o las tot in aceasta forma, vreau doar partea de c-da sa o schimb.

Pana postez schema, ce spuneti, am vreo sansa sau e prea multa bataie de cap.  :a8:
Eu sunt sigur ca folosind un PLC poti automatiza orice, dar trebuie facute niste calcule economice si intreb oare cat costa un PLC si efectuarea programului nu oara nu e mai ieftin sa se inlocuiasca piesele slabe cu altele noi? Sincer nu cunosc acest tip de grup electrogen pt. ca sunt specializat in alta ramura dar iti spun ca un PLC in general (depinde si de producator) lucreaza la o tensiune de comanda de 24V DC. Atentie un PLC pe iesirile OUT nu nu poti comanda direct contactoare de mare amperaj care implicit au si bobina care absoarbe un curent prea mare deci e nevoie de un releu intermediar si exemplele pot continua.
Daca te hotaresti la a utiliza un PLC atunci recomand folosirea unuia de tipul LG , OMRON sau Siemens dar  seria 200 care costa mai putin.
Cu respect.

#3
donpetru

donpetru

    Administrators

  • Root Admin
  • 5.596 posturi
  • Resedinta:Galati
Modernizarea automatizarii grupurilor electrogene se poate face doar daca partea mecanica si generatorul electric nu au expirata durata de viata. Daca prezinta grade de uzura ridicate care pot oricand sa de-a nastere la aparitia unui deranjament atunci schimbarea circuitelor clasice de automatizare a grupului cu un sistem de automatizare compact este de prisos. De regula, in astfel de cazuri se apeleaza la inlocuirea totala a grupului.

Dar sa pornim de la premiza ca motorul diesel si generator electric (sincron) mai pot indeplini functiile necesare o perioada lunga de timp si astfel, datorita unor nenumarate deranjamente pe partea electrica de automatizare, se impune schimbarea circuitelor cu un modul de automatizare modern (modul care consta in mare parte dintr-un PLC plus circuitele de interfata aferente). Trebuie subliniat aici si exclamatia dl-ui. mihu de mai sus, citez: "si intreb oare cat costa un PLC si efectuarea programului nu oara nu e mai ieftin sa se inlocuiasca piesele slabe cu altele noi?". In general, la grupurile electrogene de tip.4S Skoda, cea mai mare problema o reprezinta aparitia unei defectiuni la partea mecanica, defectiuni care pot impune necesitatea efectuarii unei modernizarii. Pe partea electrica, modernizarea nu este foarte rentabila deoarece necesita costuri relativ mari comparabile cu pretul de achizitionare a mai multor relee intermediare si/sau contactoare din schema clasica (gen RI-13, RI-10 etc). In rest, concluziile le poti trage si tu.

Daca vrei neaparat sa inlocuiesti schema de automatizare si sa o modelezi intr-un mediu Leader Diagram pe un anumit tip de PLC, atunci trebuie vazuta pentru inceput schema si apoi stabilit datele de intrare / iesire si apoi numarul de intrarii iesiri la un anumit PLC. Grupurile electrogene de tip 4S Skoda, stiu ca au o putere de aproximativ 40 sau 56kVA si sunt utilizate cu precaderea in gari CFR, alimentarea de rezerva a unor institutii publice, gen spitale etc.
Componente si montaje electronice D.I.Y de vanzare ----- CLICK AICI -------

Cablaje imprimate de vanzare pentru: --- click aici: --- AV400v2 --- si ---- GX400 ---

Aveti vreo problema in audio, atunci nu uitati sa cititi inainte de a posta:
- cum dimensionam un alimentator pentru amplificatoare audio? Sau cum cablam un amplificator audio?
- cum calculam un transformator toroidal?
Mai multe aici. Inca nu v-ati lamurit sau nu ati gasit subiectul care va intereseaza? Atunci puteti deschide un subiect intr-o sectiune potrivita din forum.

#4
releu

releu

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.323 posturi
ok, am inteles, am sa revin cu schema de automatizare ca sa putem discuta pe marginea ei.
Cel slab se ascunde in spatele unui nume. Cel puternic si-l creeaza.

#5
electricianul

electricianul

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 105 posturi
buna ziua
se pot folosi relee logo de la siemens sau easy de la moeller .se alimenteaza la 12 sau 24 cc.si au iesiri pe releu care suporta aprox 10A.Sunt usor de programat. Dupa ce cade reteaua principala nu mai ai decit 12 sau24 cc de la baterie.Nu mai tin minte cu ce tensiune se alimenta demaroul.Sa fie 24V?


cu stima.      electricianul

#6
releu

releu

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.323 posturi
electricianul, mersi de indicatii si daca tot am postat vreau sa va anunt ca o sa mai dureze pana postez schema, e un format A3 sau A2. Cred ca saptamana asta o sa reusesc dar pana atunci as dori sa-mi spuneti pe ce marci de PLC-uri mi-ati recomanda sa merg ?
am vazut pana acum ca mi-ati spus de Simens, Moeller, LG, dar un Mitsubishi Electric nu ar merge, am vazut ca are softul mai simplu si mai misto. Deci ?
Cel slab se ascunde in spatele unui nume. Cel puternic si-l creeaza.

#7
electricianul

electricianul

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 105 posturi
buna ziua

scuze, nu mai apare schema ? sunt curios. in 1971 am vazut un asemenea grup intr-o gara cfr

electricianu

#8
Mihai Tanasie

Mihai Tanasie

    Membru

  • Members
  • 1 posturi
Buna ziua , cred ca si Zelio de la Schneider , poate fi luat in calcul , softul mi-se pare mult mai atractiv si intuitiv .
http://www.forum.teh...tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

#9
roadrunner

roadrunner

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.848 posturi
  • Resedinta:Irlanda
Am lucrat la un proiect similar cu 10 ani in urma - grup electrogen skoda (diesel) intr-o gara CFR, automatizarea originala era rusesca cu niste fire incalcite si documentatie ioc.
Am pus un PLC fabricat de mine si a mers acceptabil. Tin minte ca cea mai interesanta parte era cand am programat sa pornesc demarorul si nu aveam feeback daca a pornit motorul  sau nu, de fapt aveam feeback de la generator dar aveam nevoie de feeback mai rapid, petru ca de la generator era intarziat din cauza timpului necesar ca motorul sa accelereze la turatia nominala, si eu trebuia sa stiu daca a pornit diesel-ul imediat ca sa decuplez demarorul. Avea un taho dar nu functiona.
daca vrei sfaturi am o tona...
R.


PS - tot proiectul s-a prabusit din cauza spagii imense care o vroiau cei de la CFR, asa ca le-am urat succes.





Subiecte similare Inchide

0 utilizatori citesc acest topic

0 utilizatori, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

emil.matei.ro Cel mai cuprinzator director romanesc