Sari la conținut

Cum functioneaza un autoturism ?


ionut90

Postări Recomandate

M-a rugat cineva sa-i fac un referat despre modul de conducere si functionare a autorismului personal. Ma intereseaza ceva explicatii tehnice, pornind de la pornirea masinii, ce sisteme se actioneaza la apasarea pedalelor (ambreiaj, frana, acceleratie), functionare transmisie mecanica, cand si de ce se apasa anumite pedale, spre exemplu cand oprim masina s.a.m.d. Nu am permis auto de asta intreb.

Spre exemplu, mi-a spus un prieten cand pornesti o masina trebuie sa apesi ambreiajul, de ce ? Dar la oprire ?

:ball:

Editat de ionut90
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai trebuie sa puneti intrebari punctuale. domeniul este destul de mare, nu vad cum se poate realiza un fel de curs de despre functionarea automobilului si unul de conducere

Putei consulta lucrari de specialitate eventual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am intrebat mai sus - asta ar fi o prima intrebare:

Spre exemplu, mi-a spus un prieten cand pornesti o masina trebuie sa apesi ambreiajul, de ce ? Dar la oprire ?

Aveti permis auto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am intrebat mai sus - asta ar fi o prima intrebare:

Se poate porni motorul si fara sa apesi ambreiajul...dar atunci trebuie ca masina sa fie scoasa din viteza(schimbatorul la punctul mort).Dupa ce conduci o perioada o sa fie un reflex apasarea ambreiajului inainte de pornirea motorului ca si o conditie de siguranta.

Ambreiajul face legatura intre motor si cutia de viteze.Cand este apasat nu exista legatura intre motor si cutia de viteze.

Motorul este pornit de electromotor sau demaror.Cand "dai la cheie" cuplezi electromotorul si el invarte motorul ca sa porneasca.

Daca masina-i in viteza si nu apesi ambreiajul,cand "dai la cheie" electromotorul va invarti motorul,motorul fiind cuplat la cutia de viteze,va invarti cutia de viteze,cutia de viteze este cuplata la planetare...roti,deci se va misca masina din loc,lucru care nu-i bun deloc.De aceea trebuie apasat ambreiajul...

La batranele dacii,in iernile friguroase daca porneai motorul cu ambreiajul calcat si in urmatoarele 10 secunde luai piciorul de pe pedala(chiar daca masina era scoasa din viteza)motorul tindea sa moara...din cauza ca erau toate mecanismele inghetate,uleiul ingrosat in cutia de viteze...etc,o intreaga teorie care daca nu ai simtit-o pe propia piele e cam greu de imaginat :)

Cam asta ar fi un fel de explicatie babeasca la ce se intampla cu ambreiajul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de explicatie.

Atunci, inseamna ca la oprirea masinii trebuie apasat din nou ambreiajul sau cum ? E suficient sa apas pedala de frana ?

Si inca un scenariu, daca masina e in viteza a-II-a, sa presupunem, apas pedala de frana, masina se opreste ? Si daca da, cum o pornesc ? Iar se apasa pe ambreiaj sau numai pe acceleratie ?

Editat de ionut90
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de explicatie.

Atunci, inseamna ca la oprirea masinii trebuie apasat din nou ambreiajul sau cum ? E suficient sa apas pedala de frana ?

Si inca un scenariu, daca masina e in viteza a-II-a, sa presupunem, apas pedala de frana, masina se opreste ? Si daca da, cum o pornesc ? Iar se apasa pe ambreiaj sau numai pe acceleratie ?

 

Daca vrei sa opresti un autoturism inevitabil vei apasa pedala de ambreiaj , in primul rand pentru a aduce schimbatorul pe pozitia 0 ( neutru sau ma rog in punctul mort) si concomitent cu aceste manevre se va actiona cu piciorul drept pedala de frana .

 

Dupa cei ai scos din viteza autoturismul si concomitent franezi pentru al oprii nu ramane decat la liberul arbitru daca mai ti pedala de ambreiaj apasata!

 

Eu personal o tin apasata ( pedala de ambreiaj ) pana la oprirea completa a autoturismului ( adica tzapan , inghetat etc) .

 

Cum sa-ti explic de-a lungul experientei in ani de condus masina se formeaza niste reflexe aproape neconditionate ( li se mai spun si automatisme) .

 

Cu alte cuvinte ajungi ( daca esti daruit sa conduci o masina ) aproape sa fi una cu masina , sa fi tu si masina un tot , masina sa devina o extensie a ta ca sofer .

 

Ma rog nu stiu daca nu m-am exprimat putin prea poetic :rofl:

Editat de dominicue
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti in treapta a doua de viteza si apesi pedala de frana in timpul mersului atunci autoturismul va incetini si daca continui sa franezi insistent se va oprii si motorul ( va murii , in termen poopular )

 

Poti spre exemplu frana in timpul mersului in orce treapta de viteza , fara a actiona si pedala ambreiajului , insa se apasa frana cu gingasie doar cat sa reduci viteza nu pentru a oprii si motorul ( sa-l omori ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tot vrei sa faci un referat despre autoturism , cred ca cel mai indicat ar fi sa tratezi cu un instructor auto ( mai ales daca ai 18 ani ) si sa faci niste ore de conducere macar .

Atunci abia ai sa incepi sa intelegi ce tot indrug eu pe aici !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ce priveste pornirea autovehicului , apasarea ambreiajului se face in primul rand din motive de siguranta si in al doi-lea rand , usurezi putin sarcina demarorului ( nu mai trebuie sa roteasca si agrenajele cutiei de viteze impreuna cu organele motorului ) .

Inca o chestie la pornire....pedala de acceleratie se apasa doar in cazul masinilor de generatie veche ( pe carburator , gen dacia 1300, altele etc ) la masinile noi cu motoare pe injectie fie benzina sau motorina ( diesel ) nu e nevoie sa ti pedala de acceleratie apasata la pornire , ba chiar este contra indicat in unele conditi ( ex. iarna in cazul motoarelor moderne diesel )

Editat de dominicue
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock