Sari la conținut

ce rol are ambreiajul la o masina?


  • Conecteaza-te daca doresti sa raspunzi
9 răspunsuri în acest subiect

#1
dan_e

dan_e

    Premium User

  • Tehnium Azi
  • 604 posturi
Dupa ce am citit azi un articol vechi dintr-o revista despre auto, m-am lovit de cuvantul ambreiaj si as vrea, daca se poate, sa-mi explice si mie cineva care e rolul lui ? Va rog! :ermm:

Cu stima
dan
...alearga prin lume cu sufletul plin de dragoste si nu uita ca fericirea se intoarce intotdeauna la cel care o daruieste!...

#2
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov
Ambreiajul realizeaza cuplarea prin frictiune intre motor si cutia de viteze.

Editat de miron1947, 08 ianuarie 2013 - 07:56 .

“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#3
petrus.pc70

petrus.pc70

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 111 posturi
  • Resedinta:Câmpina
Pe vremea mea (acum 25 ani) în liceu se preda la orele de "tehnologie" (chit că eram profil electrotehnic sau mecanic) "Organe de maşini şi rezistenţa materialelor".Era imposibil să nu fi auzit de cuvântul "ambreiaj"(numai dacă a-şi fi chiulit...)

#4
Letcon

Letcon

    Utilizator Tehnician

  • Tehnium Azi
  • 297 posturi
  • Resedinta:Blaj-Alba
Chiar si fara sa inveti in scoala sau etc,te urci intr-o masina,nu neaparat ca si sofer,ai sau ai avut prieteni care au masina,etc...mi se pare aproape imposibil sa nu te lovesti de acest cuvant si chiar sa stii in mare cam ce face.
Acum sigur ca am mai auzit si alte asemenea "nelamuriri",spre exemplu cineva ma intreba daca prin caloriferele si tevile de la instalatia de incalzire din locuinta circula gaz aprins in loc de apa calda :smile:
ps:sa nu se inteleaga ca vreau sa jignesc pe cineva,cu siguranta nici eu nu stiu muuuulte lucruri...cat traim invatam.

#5
dan_e

dan_e

    Premium User

  • Tehnium Azi
  • 604 posturi
mersi, am inteles.

V-am intrebat din cauza ca nu prea le am cu motoarele termice.. din pacate.
...alearga prin lume cu sufletul plin de dragoste si nu uita ca fericirea se intoarce intotdeauna la cel care o daruieste!...

#6
flomar

flomar

    Premium User

  • Tehnium Azi
  • 472 posturi
  • Resedinta:segarcea dolj
Ambreiajul este dispozitivul mecanic ce realizeaza o legatura mecanica cu raport variabil [ intre 0% si 100% ] intre priza de putere a motorului , aflata in rotatie , si axul principal al cutiei de viteze , aflat initial in repaus . Metoda prin care se realizeaza acest lucru este cea expusa de d-l Miron in postul #2
Dubito ergo cogito, cogito ergo sum... Ma indoiesc deci cuget, cuget deci exist...

#7
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov

Vezi postLetcon, pe 09 ianuarie 2013 - 11:24 , a spus:

cat traim invatam.
Corect, in lumina acestei afirmatii, interventia Dvs. a fost inutila, n-a ajutat cu nimic la intelegerea modului de functionare a ambreiajului solicitata de Dl. dan_e.

Editat de miron1947, 11 ianuarie 2013 - 02:31 .

“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#8
ola_nicolas

ola_nicolas

    Editor

  • Editors
  • 672 posturi
  • Resedinta:Olt county
Ambreajul, este un dispozitiv de cuplare intre un motor de orice natura (termic, electic,..., etc) aflat in rotatie permanenta si care din diferite motive nu poate fi pornit si/sau oprit oridecate ori se impune. Ambreajul mecanic, are in esenta doua suprafete, care interactioneaza doar prin frecare mecanica. Ambreajul nu realizeaza o legatura mecanica cu raport variabil, ci raportul de transmitere este unitar. Aducerea dispozitivului utilizat, de la turatia zero, la turatia nominala a motorului, este o etapa tranzitorie, in care frecarea de alunecare, are rolul "tampon" de a disipa energia suplimentara de schimbare a starii de miscare a acelui dispozitiv. Altminteri, exista si ambreaje nemecanice. Cele mai cunoscute, sunt cele electromagnetice si cele hidraulice.
Învaţă din greşelile altora, caci te costă prea mult sa greşeşti mereu.

#9
puriu

puriu

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 214 posturi
  • Resedinta:Iasi, Romania
Dan-e intreaba care este rolul ambreiajului la automobile. Rolul ambreiajului cu frictiune este cel de cuplare a motorului cu ardere interna, cu o anumita turatie, la sarcina care poate avea alta turatie. Pe durata frictiunii se transmite cuplul motor intre axe cu turatii diferite pana la egalizarea celor doua turatii. Fara ambreiaj motoarele cu ardere interna nu s-ar folosi decat la barci sau la avioane. Motorul cu ardere interna nu are cuplu la pornire (turatie zero) ca motoarul electric sau cel cu aburi. Pornirea trebuie facuta in gol. Dupa pornirea motorului automobilul sta pe loc, iar axul cutiei de viteze la fel. Daca motorul s-ar cupla brusc s-ar opri imediat. Daca se cupleaza lent, cu frictiune, automobilul poate porni de pe loc. La schimbarea treptelor de viteza in sus sau in jos motorul trebuie decuplat de la cutia de viteze, apoi cuplat cu frictiune deoarece axele au turatii diferite si trebuie transmis cuplul pana la egalizarea lor.

#10
ola_nicolas

ola_nicolas

    Editor

  • Editors
  • 672 posturi
  • Resedinta:Olt county

Vezi postpuriu, pe 18 ianuarie 2013 - 12:44 , a spus:

...Rolul ambreiajului cu frictiune este cel de cuplare a motorului cu ardere interna, cu o anumita turatie, la sarcina care poate avea alta turatie...
Ca sa tintim foarte precis, la un autoturism ambreajul se pozitioneaza direct intre arborele motor si arborele primar al cutiei de viteze. De aceea el nu realizeaza deloc un cuplaj intre doua organe care se misca cu turatii diferite, ci intre doi arbori avand aceeasi turatie. Turatia diferita se detecteaza la arborele secundar al cutiei de viteze. Doar momentul la arborele primar al cutiei de viteze se modifica in functie de treapta de turatie utilizata. De aceea, ambreajul va disipa diferenta de energie necesara noului moment la arbore, adica va exista o frecare intre discurile ambreajului, atata timp cat intre momentul arborelui motor si al arborelui primar al cutiei de viteze (determinat de inertia autoturismului in miscare) sunt diferite. Lucrurile sunt mult mai complicate, daca se analizeaza fenomenul din punct de vedere fizic. In esenta insa, cam asta se intampla.

Editat de ola_nicolas, 19 ianuarie 2013 - 03:32 .

Învaţă din greşelile altora, caci te costă prea mult sa greşeşti mereu.





Subiecte similare Inchide

0 utilizatori citesc acest topic

0 utilizatori, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

emil.matei.ro Cel mai cuprinzator director romanesc