Sari la conținut

Motoare sau generatoare magnetice! - sf sau realitate?


  • Conecteaza-te daca doresti sa raspunzi
25 răspunsuri în acest subiect

#1
ciro

ciro

    Utilizator Tehnician

  • Editors
  • 149 posturi
  • Resedinta:RO
Aduc in discutie un subiect destul de controversat despre motorul magnetic. Stiti oare cum functioneaza?

Sau credeti ca poate functiona asa ceva? Si daca da, cum?

Editat de ciro, 21 aprilie 2010 - 02:33 .


#2
donpetru

donpetru

    Administrators

  • Root Admin
  • 5.556 posturi
  • Resedinta:Galati
Functionarea "motoarelor magnetice" (nu prea este corect sa le denumim asa) are la baza fenomenul de respingere a magnetilor, asa cum se arata in pagina web de mai jos:
http://misa-yoga.blo...ev-energie.html
Am experimentat mai demult ceva asemanator si vreau sa va spun ca: functioneaza.  Totusi, sistemul are un dezavantaj, magnetii in timp isi pierd din proprietatile caracteristice, ceea ce presupune oprirea sistemului (a rotorului). Aceasta perioada, in functie de calitatea magnetilor folositi, variaza de la 3 la 5 ani. Mai conteaza aici si distanta intre magneti (adica intrefierul). Cu cat intrefierul e mai mic cu atat mai mult creste puterea activa la arborele generatorului sincron (pe care se presupune ca il actioneaza "sistemul magnetic") dar, pe de alta parta, se reduce simtitor durata de viata a magnetilor. In plus, ca sa mentinem cat mai constanta turatia generatorului sincron, va trebuie sa implementam un sistem de reglare automata.

Asadar, sistemul sau motorul poate fi functional, dar... mai trebuie sa tinem cont si de alte aspecte.

Numai Bine
Aveti vreo problema in audio, atunci nu uitati sa cititi inainte de a posta:
- cum dimensionam un alimentator pentru amplificatoare audio? Sau cum cablam un amplificator audio?
- cum calculam un transformator toroidal?
Mai multe aici. Inca nu v-ati lamurit sau nu ati gasit subiectul care va intereseaza? Atunci puteti deschide un subiect intr-o sectiune potrivita din forum.


Daca n-ai reusit continua, daca ai reusit continua!

#3
roadrunner

roadrunner

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.847 posturi
  • Resedinta:Irlanda
De pe website-ul de mai sus

"Principiul este unul foarte simplu, dpdv teoretic. In momentul in care ai un rotor greu, ai si o inertie mare. Daca la aceasta inertie mai adaugi si o forta exterioara, (magnetii aceia puternici - neodyum) inertia tinde la infinit. Important este sa ajungi la o turatie nominala, sau foarte aproape de ea."

deci totul pleaca de la "inertia tinde la infinit" ....(perpetum mobile)
pai daca ai un generator in sarcina apar forte electrodinamice care franeaza rotorul, cam aiurea rationamentu asta. Niste habarnisti.
(asta ca sa nu mai zic ca fortele alea de la magneti se anuleaza unele pe altele)
rahat cu perje.
RR

Editat de roadrunner, 23 aprilie 2010 - 04:21 .


#4
ciro

ciro

    Utilizator Tehnician

  • Editors
  • 149 posturi
  • Resedinta:RO
Citisem undeva ca cu 1Kg de magnet (N40 sau N48) se poate obtine un motor de 7CP (aprox. 10kW). Am facut si eu niste teste, mai mult de curiozitate, folosind ca suport rotoric rolele presoare a discului de informatii dintr-un HDD. Am obtinut niste rezultate destul de bune si din aceasta cauza am zis sa intreb aici.

roadrunner, cred ca ai studiat superficial principiul care sta la baza functionarii acestor motoare. Daca nu faceam un prototip mediocru, poate eram de acord cu tine, dar dupa ce l-am facut, mi-a schimbat total parerea despre aceste motoare, numite de unii perpetuum mobile. Nu este nici un perpetuum mobile. Nu uita ca magnetii se contruiesc consumand energie, dar modul cum este valorificata face deosebit acest sistem magnetic.

O zi buna.

#5
titi

titi

    Premium User

  • Tehnium Azi
  • 623 posturi
  • Resedinta:undeva in RO, pe langa Bucarest
Si eu am vazut anul trecut pe un site de vanzare motoare magnetice de 100kW si 300kW, dar nu mai gasesc site-ul.

Pendelev Motor (magnetic motor), I think this is the best source to produce electricity , better than wind , solar etc.
http://www.fdp.nu/perendev/

Ia uitati-va aici:


#6
roadrunner

roadrunner

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.847 posturi
  • Resedinta:Irlanda

Vezi postciro, pe May 1 2010, 09:52 AM, a spus:

Citisem undeva ca cu 1Kg de magnet (N40 sau N48) se poate obtine un motor de 7CP (aprox. 10kW). Am facut si eu niste teste, mai mult de curiozitate, folosind ca suport rotoric rolele presoare a discului de informatii dintr-un HDD. Am obtinut niste rezultate destul de bune si din aceasta cauza am zis sa intreb aici.

roadrunner, cred ca ai studiat superficial principiul care sta la baza functionarii acestor motoare. Daca nu faceam un prototip mediocru, poate eram de acord cu tine, dar dupa ce l-am facut, mi-a schimbat total parerea despre aceste motoare, numite de unii perpetuum mobile. Nu este nici un perpetuum mobile. Nu uita ca magnetii se contruiesc consumand energie, dar modul cum este valorificata face deosebit acest sistem magnetic.

O zi buna.

Ciro,

te-ai intrebat vreodata de ce Siemens, General Electric, Matsushita, Sanyo, ABB nu fac motoarele astea? Crezi ca nu au internet la firmele astea? crezi ca nu au tehnologia? c rezi ca nu au bani sa faca un prototip?
(eu am terminat electrotehnica la Brasov acum multi ani, si daca nu s-au schimbat cumva ecuatiile lui Maxwell intre timp, si legile lui Kirchoff, pot zice cu siguranta ca stiu cate ceva despre masini electrice)
Eu personal iti doresc mult succes in realizarea motorului asta.
RR

Editat de roadrunner, 01 mai 2010 - 11:05 .


#7
politehnica

politehnica

    Editor

  • Editors
  • 389 posturi
  • Resedinta:RO
road, nu le fac pentru ca e o tehnologie care ar ingenunchea multe industrii (petrol, energie electrica etc). Intai lasa sa se consume petrolul si apoi scot ei tehnologia.
Ce ar fi daca am circula cu motoare magnetice si am face plinul la 5 ani!  :biggrin:

Spuneai de perpetuum mobile.. stiai, asa comparativ, ca OMUL (de statura medie) e un perpetuum mobile. Poate nu crezi, sa presupunem ca un om mananca pe zi 3000 calorii = 1,163*3000=aprox.3500Wh=3,5kWh. Asta e echivalentul energetic (electric) pe care il dispune omul/zi. Atunci, cum iti explici ca un om poate munci o zi intreaga consumand energetic 1kW pe ora? Adica mananca putin si produce mai mult?  :cool: http://www.forum.teh...tyle_emoticons/default/scratchchin.gif

Editat de politehnica, 01 mai 2010 - 03:00 .


#8
donpetru

donpetru

    Administrators

  • Root Admin
  • 5.556 posturi
  • Resedinta:Galati
Observ ca acest topic incepe sa atinga latura SF a subiectului:
- mai sus, utilizatorul ciro face o conversie numai de dumnealui cunoscuta. Domnul ciro, 7CP inseamna aprox. 5kW pentru ca 1CP=0,74569W. Daca nu va convingeti va rog sa mai calculati inca o data. Si mai multa atentie la socotelile matematice pe viitor;
- utilizatorul politehnica adanceste mai mult acest subiect in SF. Cred ca inteleg unde vreti sa ajungeti dar IN NICIUN CAZ un om NU poate "produce 1kWh".

Va rog sa reveniti cu picioarele pe pamant.

Pt. roadrunner,

Acest sistem de respingere a magnetilor confim si eu: este functional (experimenteaza daca nu iti vine sa crezi). Te rog sa mai studiezi fenomenul cat si cam ce materiale ar fi necesare pentru a-l face functional. Asa cum am spus mai sus, daca ne limitam doar la magneti permanenti de mare putere, viteza unghiulara a rotorului are un maxim la pornire (timpul initial) si va fi egala cu zero dupa cca. 3...5ani (timp in care, ca sa folosesc un limbaj popular, magnetii nu mai sunt magnetii). Timpul de functionare poate fi mai mic (sub 3 ani) daca folosim niste materiale de proasta calitate.

Cercetarii in acest domeniu am auzit ca s-au desfasurat si in Romania (parmise la ICEMENERG) inainte de '89. Se pare ca atunci s-ar fi perfectionat sistemul in asa masura incat, pentru a mentine cat mai ingust domeniu de variatie a turatiei rotorice pe durata de viata, s-a apelat la electromagnetii. Sustin si eu ideea ca, ca orice tehnologie, aceasta are si dezavantaje, si nu a fost foarte mult promovata din motive economice intuitive.

Numai Bine
Aveti vreo problema in audio, atunci nu uitati sa cititi inainte de a posta:
- cum dimensionam un alimentator pentru amplificatoare audio? Sau cum cablam un amplificator audio?
- cum calculam un transformator toroidal?
Mai multe aici. Inca nu v-ati lamurit sau nu ati gasit subiectul care va intereseaza? Atunci puteti deschide un subiect intr-o sectiune potrivita din forum.


Daca n-ai reusit continua, daca ai reusit continua!

#9
politehnica

politehnica

    Editor

  • Editors
  • 389 posturi
  • Resedinta:RO
Recunosc ca am exagerat cu acei 1kW, dar citisem pe undeva anul trecut o astfel de comparatie si la urma, era o intrebare de genul: de unde au oamenii rezerva de energie sa faca efort si a doua zi dimineata inainte sa ia micul dejun. Dar nu vrea sa ma abat prea mult de la subiect.. si revin cu picioarele pe pamant.

Parerea mea e: firme mari nu au lansat tehnologia asta, pentru ca nu e foarte rentabila (am trecut cu vederea chestia cu prabusirea pietei petrolului). Ganditi-va numai ce se intampla prin apropierea magnetilor. Si sa nu neglijam energia consumata ca sa apropiem magnetii (ca sa se respinga). Dupa ce ii apropiem, acestia se consuma, energia din magnetii ajunge la echilibru (cred ca mai devreme de 3 ani) si ei nu se mai resping (sper ca m-am exprimat bine). Mai devreme de trei ani cu atat mai mult cu cat se chinuie sa invinga un moment rezistent mai mare la rotor.

p.s. pana mai vin cu pareri si alte persoane aici, ma duc la laborator, am un proiect cu microcontroler de finalizat. succes in realizarea motoarelor.

Editat de politehnica, 02 mai 2010 - 12:35 .


#10
rogeorge

rogeorge

    Membru

  • Members
  • 2 posturi
  • Resedinta:Oradea

Vezi postciro, pe 21 aprilie 2010 - 02:32 , a spus:

Aduc in discutie un subiect destul de controversat despre motorul magnetic. Stiti oare cum functioneaza?

Sau credeti ca poate functiona asa ceva? Si daca da, cum?

vedeti si...http://www.youtube.com/watch?v=OgTc-CuSb-Y&feature=related



inca ceva interesant!!!
            
            


#11
rogeorge

rogeorge

    Membru

  • Members
  • 2 posturi
  • Resedinta:Oradea




#12
ola_nicolas

ola_nicolas

    Editor

  • Editors
  • 640 posturi
  • Resedinta:Scornicesti

Vezi postciro, pe 01 mai 2010 - 08:52 , a spus:

...Nu este nici un perpetuum mobile...
Dupa parerea mea, este un perpetuum mobile de speta a 3-a, prin faptul ca i se confera un impuls initial de mare amploare, tocmai prin intermediul energiei inmagazinata in magnetii permanenti si in plus sistemul este izolat de exterior. Te rog sa ma contrazici daca gresesc, dar nimeni nu specifica cum se comporta un asemenea motor in prezenta sarcinii. Daca si-ar fi dovedit viabilitatea prin utilizari practice, in mod sigur ar fi fost inclus ca masina de studiu in invatamantul tehnic de toate gradele. Nefiind asa, nu reprezinta decat o curiozitate, pe care cel mai adesea o intalnim pe internet. Daca am putea izola perfect un cazan de aburi care s-a oprit dupa ce s-a adus la parametrii nominali, astfel incat el sa nu se raceasca in timp, s-ar putea face demonstratii similare si cu motoare termice ingenioase, care nu consuma decat energia necesara invingerii fortelor de frecare si astfel ar putea functiona (in gol) zile si chiar saptamani intregi. De indata ce vom conecta o sarcina, aburul din cazan se va consuma mult mai repede.

Editat de ola_nicolas, 10 ianuarie 2012 - 05:47 .

Învaţă din greşelile altora, caci te costă prea mult sa greşeşti mereu.

#13
donpetru

donpetru

    Administrators

  • Root Admin
  • 5.556 posturi
  • Resedinta:Galati

Vezi postola_nicolas, pe 10 ianuarie 2012 - 05:27 , a spus:

...dar nimeni nu specifica cum se comporta un asemenea motor in prezenta sarcinii.
Am precizat in postul nr.2 din acest topic, oarecum succint, cum se comporta un motor magnetic in prezenta sarcinii.
Deci, in prezenta sarcinii, ca sa folosesc un limbaj popular, magnetii se consuma mult mai repede iar viteza rotorica scade (drastic). Acesta e motivul pentru care nu s-a pus niciodata in aplicare, la scara larga, acest sistem sau motor magnetic. Durata de functionare este dependenta cu viteza rotorica, dependenta la randul ei de sarcina rotorica. Astfel, in urma unor studii realizate pe diferite site-uri de profil, s-a constatat ca motorul are o durata de viata cat mai mare cu cat puterea este mai mare si sarcina rotorica cat mai mica (lucru total neeconomic, fapt pentru care nu a fost produs niciodata in serie si nici nu a atras atentia vreunei companii din domeniu).

Numai Bine
Aveti vreo problema in audio, atunci nu uitati sa cititi inainte de a posta:
- cum dimensionam un alimentator pentru amplificatoare audio? Sau cum cablam un amplificator audio?
- cum calculam un transformator toroidal?
Mai multe aici. Inca nu v-ati lamurit sau nu ati gasit subiectul care va intereseaza? Atunci puteti deschide un subiect intr-o sectiune potrivita din forum.


Daca n-ai reusit continua, daca ai reusit continua!

#14
ola_nicolas

ola_nicolas

    Editor

  • Editors
  • 640 posturi
  • Resedinta:Scornicesti

Vezi postdonpetru, pe 10 ianuarie 2012 - 06:26 , a spus:

...in prezenta sarcinii, ca sa folosesc un limbaj popular, magnetii se consuma mult mai repede iar viteza rotorica scade (drastic)...
Pai atunci, nu imi dati dreptate - ca nu este altceva decat un perpetuum mobile de speta a 3-a?! Din cate stiu eu, un motor (de oricare tip) se construieste pentru un timp de serviciu nedeterminat. In momentul in care motorul "moare" dupa un timp atat de scurt si necesita reparatii capitale esentiale - de tipul inlocuirii magnetilor - nu mai are nici o eficienta economica. Pana la urma, asa stau lucrurile cu orice perpetuum mobile.

Editat de ola_nicolas, 11 ianuarie 2012 - 05:20 .

Învaţă din greşelile altora, caci te costă prea mult sa greşeşti mereu.

#15
donpetru

donpetru

    Administrators

  • Root Admin
  • 5.556 posturi
  • Resedinta:Galati
Dl. Olaru N., va dau dreptate.
Deci, sistemul magnetic sau motorul magnetic nu are nici o eficienta economica. Altfel spus, e un motor bun sa functioneze mai mult numai in gol sau cu sarcini extrem de reduse - dar cui ii va fi de folos astfel!
Cu acesta ultima remarca s-ar putea spune ca s-a demontat si mitul motorului magnetic (aviz celor care isi fac iluzii cu aceasta constructie).

Numai Bine
Aveti vreo problema in audio, atunci nu uitati sa cititi inainte de a posta:
- cum dimensionam un alimentator pentru amplificatoare audio? Sau cum cablam un amplificator audio?
- cum calculam un transformator toroidal?
Mai multe aici. Inca nu v-ati lamurit sau nu ati gasit subiectul care va intereseaza? Atunci puteti deschide un subiect intr-o sectiune potrivita din forum.


Daca n-ai reusit continua, daca ai reusit continua!





Subiecte similare Inchide

0 utilizatori citesc acest topic

0 utilizatori, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

emil.matei.ro Cel mai cuprinzator director romanesc