Sari la conținut

Circuit desulfator pe baterie auto - se merita?

- - - - -

  • Conecteaza-te daca doresti sa raspunzi
11 răspunsuri în acest subiect

#1
iulian_zamfir

iulian_zamfir

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 132 posturi
  • Resedinta:Vaslui
Ma intereseaza o schema probata de desulfator pentru o baterie auto VARTA de 95Ah. Si as mai dori sa stiu daca se merita montarea unui asemenea circuit? A mai incercat cineva asta? Da rezultate?
mersi
Orice solutie genereaza noi probleme.  (E. Murphy)

#2
roadrunner

roadrunner

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.920 posturi
  • Resedinta:Irlanda

Ma intereseaza o schema probata de desulfator pentru o baterie auto VARTA de 95Ah. Si as mai dori sa stiu daca se merita montarea unui asemenea circuit? A mai incercat cineva asta? Da rezultate?
mersi


o baterie sulfatata e cam buna de aruncat, din cate stiu eu nu e reversibil procesul.
RR

Editat de roadrunner, 30 ianuarie 2010 - 01:45 .


#3
samedaniel

samedaniel

    Membru

  • Members
  • 23 posturi
Fișier atașat  bacterie_3.jpg   25,17K   288 descărcăriParerea mea ,e ca se merita.Eu am un astfel de circuit atasat pe masina.(O sa atasez mai jos schema).Si vreau sa spun ca ma tine bateria la masina cam 4 ani.In conditiile in care am o dacie 1310 si care iarna porneste mai greu(ca daciile)si in care invarti mai mult la electromotor deci suprasoliciti bateria.In plus de atat am folosit mai mereu baterii "Rombat"-romanesti.Care nu sunt foarte renumite pt durata de viata.Deci se merita!!

Fișiere atașate (doar utilizatorii pot descarca fisiere)



#4
sinergicus

sinergicus

    Membru

  • Members
  • 91 posturi
Desulfatarea bateriilor este un proces reversibil si exista circuite pentru a face aceat lucru;cauta pe net tot ce tine de tehnologiile lui John Bedini;poti sa iti faci un dispozitiv de desulfatat baterii care foloseste energia vidului sau radiant energy.

Folosind un asemenea dispozitiv, bateria isi mareste chiar capacitatea (aparent) deoarece se produce o infuzie de energie din mediul ambiant...Partea proasta e ca odata pusa la masina si utilizata in modul clasic bateria se va sulfata din nou...modul in care bateriile sint utilizate,(incarcarea cu amperaj mare,descarcarea lor in functionare in acelasi timp cu procesul de incarcare de la alternatorul automobilului)le reduce mult durata de viata.

John Bedini are dispozitive care functioneaza de peste 10 ani cu aceleasi baterii folosind tehnologia descoperita de el...

Pentru o mai buna documentare cauta pe google bedini desulphator battery ...

Editat de sinergicus, 13 septembrie 2010 - 01:55 .


#5
roadrunner

roadrunner

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.920 posturi
  • Resedinta:Irlanda
deci "aparent" bateria functionaza mai bine dar de fapt la fel.
O baterie pe autoturism nu se poate sulfata decat daca circuitul de incarcare e defect. Bateria de pe masina mea e cea originala cu care mi-a fost livrata masina acum 10 ani, nu are nimic special nici bateria nici masina.
Totusi nu contest ca unii pot avea baterii de care eu inca nu am luat cunostinta, care sunt alimentate cu puterea vidului (din capul lor) evident ne-epuizabila.
RR

Editat de roadrunner, 13 septembrie 2010 - 05:04 .


#6
danut.v

danut.v

    Membru

  • Members
  • 1 posturi

deci "aparent" bateria functionaza mai bine dar de fapt la fel.
O baterie pe autoturism nu se poate sulfata decat daca circuitul de incarcare e defect. Bateria de pe masina mea e cea originala cu care mi-a fost livrata masina acum 10 ani, nu are nimic special nici bateria nici masina.
Totusi nu contest ca unii pot avea baterii de care eu inca nu am luat cunostinta, care sunt alimentate cu puterea vidului (din capul lor) evident ne-epuizabila.
RR

si sa nu zici ca e dacie

#7
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.201 posturi
  • Resedinta:Brasov

Ma intereseaza o schema probata de desulfator pentru o baterie auto VARTA de 95Ah. Si as mai dori sa stiu daca se merita montarea unui asemenea circuit? A mai incercat cineva asta? Da rezultate?
mersi

Aici.
“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo Galilei

#8
ipex

ipex

    Membru

  • Members
  • 7 posturi
  • Resedinta:Iasi
Nu stiu ce randament are dar ca principiu , genereaza o tensiune alternativa nesimetrica , care se aplica acumulatorului . Semialternanta pozitiva are valoare mai mare si se aplica bateriei ca fiind curent de incarcare , cealalta semialternanta , negativa , de durata mai scurta , deci bateria o vede ca un curent invers , de valoare mare are rol de indepartatre a crustei care s a format pe placi prin sulfatare . Per ansamblu curentul mediu este de polaritate corespunzatoare . a nu se confunda un acumulator sulfatat / care are peste palacile de plumb o crusta care impiedica circulatia curentului / cu un acumulator epuizat

#9
uuciN

uuciN

    Utilizator Tehnician

  • Validating
  • 234 posturi
  • Resedinta:Oslo
Off topic

„Se merită” sau nu?

Niciodată nu „se merită”!
De ce? Pentru că nu avem acest verb în dicţionar - „a se merita”

Nu e nici o tragedie, putem folosi cu toată încrederea forma „a merita”, recomandată de fratele DEX:

MERITÁ, mérit, vb. I. Tranz.
A fi vrednic de răsplată sau de pedeapsă potrivit cu faptele sale (bune sau rele); a avea dreptul să primească o răsplată (bună sau rea); a i se cuveni, a merita.
A justifica, a îndreptăţi preţuirea, interesul sau grija care i se acordă.
Spec. (Despre mărfuri, obiecte de schimb) A justifica preţul cerut; a face, a valora. – Din fr. mériter.

Iată şi câteva exemple de folosire corectă/greşită a acestui verb:

merită să cumperi/ se merită să cumperi
nu merită să înveţi/ nu se merită să înveţi
merită să dai atât de mult/ se merită să dai atât de mult
sper să fi meritat atenţia/ sper să se fi meritat atenţia

On topic: Poţi să arunci bateria sulfatată. Aşa cum spunea RR, procesul de sulfatare e ireversibil.

Editat de uuciN, 11 aprilie 2012 - 09:10 .


#10
puriu

puriu

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 214 posturi
  • Resedinta:Iasi, Romania
Nu e niciodata prea tarziu sa inveti o limba. Chiar merita. Sulfatarea placilor de acumulator cu plumb nu este total ireversibila si este este evitabila. Sulfatarea este favorizata de concentratia mare a electrolitului si de supradescarcare. Desulfatarea se poate face printr-un tratament de durata: se inlocuieste electrolitul cu apa distilata, se incarca si se descarca cu curenti mici de cateva ori, se inlocuieste din nou cu apa, etc. Poate sa dureze si o luna. Merita la o baterie relativ noua si scumpa. La o baterie veche nu merita, deoarece in timp apar si alte fenomene neplacute: deformarea placilor, caderea pastei si, mai ales, corodarea puntilor de legatura dintre elemente.

#11
mmarius

mmarius

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 216 posturi
sunt de acord cu tine si mai departe ,ce se spala sau se curata contine si plumb sau altfel spus ,placile se subtiaza si durata bateriei scade mult si ,are dreptate si roadrunner,ca o baterie sulfatata inseamna alta noua!

#12
puriu

puriu

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 214 posturi
  • Resedinta:Iasi, Romania
Mai exact, la desulfatare se pierde acid sulfuric si se formeaza plumb poros in locul sulfatului de plumb compact si insolubil, iar capacitatea isi revine aproape total. Procesul se foloseste mai ales la bateriile stationare mari si scumpe, care trebuie sa tina multi ani, cel putin zece. O baterie auto mai veche de 4 - 5 ani, sulfatata sau nu, nu mai prezinta siguranta si e bine sa fie schimbata.




0 utilizatori citesc acest topic

0 utilizatori, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

emil.matei.ro Cel mai cuprinzator director romanesc