Sari la conținut

Cutie de viteza automata sau manuala ?


  • Conecteaza-te daca doresti sa raspunzi
42 răspunsuri în acest subiect

#1
releu

releu

    Senior Member

  • Tehnium Azi
  • 1.323 posturi
Va salut pe toti,

La masina mea am cutie de viteza manuala si tocmai azi am discutat la servici cu un coleg despre cutii de viteze. El tot mizeaza pe cele automate, ca sunt mai elegante si vezi Doamne, cica nu se strica asa repede, ceea ce eu nu prea cred!!!  http://www.forum.teh...tyle_emoticons/default/unknown.gif

Nu sunt mecanic auto dar tare as vrea sa aud parerea unuia ?

Cei drept, sotiei mele am sa-i cumpar o masina si nu prea sunt decis de care ? Cutie de viteza automata sau manuala ?
Vreau sa va mai spun ca am condus o masina cu cutie automata si mi s-a parut mult mai usor de condus decat cele cu cutie de viteza manuala.

Acum, voi ce spuneti sau de care v-ati cumpara ?

http://www.forum.teh...tyle_emoticons/default/flag_of_truce.gif
Cel slab se ascunde in spatele unui nume. Cel puternic si-l creeaza.

#2
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov
Ambele variante au plusuri si minusuri.Cutia cu selectia manuala a vitezelor,are vanatajul deciziei personale a treptei folosite,dar este o manevra in plus.Cutia de viteze automata,este mai comoda,dar,creste consumul de combustibil,deoarece avand nevoie de cuplaj hidraulic,apar inerent alunecarile din turbina jumelata.Din experienta mea,cand am condus cu acest model de cutie,nu am fost multumit de modul(regimul de turatie) cum schimba treptele.
“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#3
Adierea

Adierea

    Membru

  • Members
  • 94 posturi
Parerea mea este ca o cutie cu comanda manuoala este mult mai buna . O cutie automata orcat de performanta si reglata , tot nu este mai smechera decat un sofer .
Cutiile automate au fost proectate pentru reducerea consumului de carburant . Pentru acei soferi care nu pot aprecia turatia optima care necesita schinbarea treptei de viteza , atat in sens crescator cat si descrescator . Cat si pentru cei lenesi .

#4
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov

Vezi postAdierea, pe Dec 12 2008, 09:26 PM, a spus:

Cutiile automate au fost proectate pentru reducerea consumului de carburant .
Nu cred,cuplajul hidraulic scade randamentul cuplajului,deci creste consumul.
“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#5
Adierea

Adierea

    Membru

  • Members
  • 94 posturi
Sant de acord ca cuplaju hidraulic scade randamentu . Acel cuplaj exista si la cutiile cu schinbator manuoal , eu cred ca acest dispozitiv este folosit pentru a nu forta motoru mai mult decat poate duce , chiar daca la cuplu maxim cand nu se schinba treapta superioara cu una inferioara .
Cred ca sant doua lucruri diferite .
Eu am scris in legatura cu cutiile cu schinbator de viteze automat , care in functie de turatia si sarcina motorului schimba treptele cutiei , cu un dispozitiv actionat cu presiune de aer , presiune de ulei , forta electromagnetica etc . Unele cutii au chiar optiunea de trecere pe sistemul de schinbare manuoala a treptelor .
Acel sistem de cuplaj hidramat despre care ai scris

#6
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov

Vezi postAdierea, pe Dec 13 2008, 12:51 AM, a spus:

Sant de acord ca cuplaju hidraulic scade randamentu
Nu este doar parerea mea.
“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#7
nelu2000

nelu2000

    Membru

  • Members
  • 40 posturi

Vezi postmiron1947, pe Dec 13 2008, 12:56 AM, a spus:



La cutiile hidramate, schimbarea treptelor de viteza se face in sarcina, fara debreiere. In interior au mai multe ambreiaje si frane actionate hidraulic si cuplaje planetare. In functie de treapta de viteza sunt cuplate la un moment dat cel putin doua ambreiaje (frane), pentru realizarea lantului cinematic. In momentul cand se schimba treapta, un ambreiaj este decuplat si in acelasi timp altul este cuplat, neexistand momente de debreiere totala.
Schimbarea treptelor poate fi facuta de calculator in functie de turatia motorului, viteza masinii, cursa pedalei de acceleratie si alti parametri, s-au poate fi facuta manual.

Intradevar randamentul transmisiei este mai mic decat la transmisia clasica, dar pe ansamblu masina poate functiona mai bine si chiar cu un randament mai mare, prin optimizarea functionarii ansamblului motor-transmisie.  

Parerea mea.

#8
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov

Vezi postnelu2000, pe Jan 24 2009, 09:37 PM, a spus:

masina poate functiona mai bine si chiar cu un randament mai mare, prin optimizarea functionarii ansamblului motor-transmisie.
Daca ve referiti la performante dinamice,poate,dar din punct de vedere al randamentului,pierderile prin alunecare nu-l imbunatatesc.
“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#9
nelu2000

nelu2000

    Membru

  • Members
  • 40 posturi
Voiam sa spun ca omul nu schimba niciodata treptele de viteza in momentul optim, ceea ce un calculator ar putea face daca are suficiente date de intrare, si de aici apare un castig care depaseste pierderile in transmisie. In plus transmisiile au fost optimizate, si au randamente din ce in ce mai mari.

Daca se foloseste schimbarea treptelor numai in functie de turatia motorului, atunci randamentul va fi intradevar mai mic.

#10
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov
Cuplajul hidraulic,nu transmite rotatia,daca nu apare o diferenta de rotatie intre semiturbina cuplata cu motorul si cea cuplata cu cutia,deci nu va fi un raport de 1/1 intre cele 2 turatii.
aici.

Editat de miron1947, 24 ianuarie 2009 - 10:28 .

“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#11
nelu2000

nelu2000

    Membru

  • Members
  • 40 posturi

Vezi postmiron1947, pe Jan 24 2009, 10:18 PM, a spus:

Cuplajul hidraulic,nu transmite rotatia,daca nu apare o diferenta de rotatie intre semiturbina cuplata cu motorul si cea cuplata cu cutia,deci nu va fi un raport de 1/1 intre cele 2 turatii.
aici.


Cred ca vorbim de doua lucruri diferite. La transmisia hidramata apar alunecari numai in momentul schimbarii treptelor de viteza.

Cred ca vorbiti despre transmisie hidrostatica cu polpa hidraulica si hidromotor, sau despre altceva despre care nu am auzit.

#12
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov

Vezi postnelu2000, pe Jan 24 2009, 10:36 PM, a spus:

La transmisia hidramata apar alunecari numai in momentul schimbarii treptelor de viteza.
Dar din ce este compusa transmisia hidramata,agentul de transmisie, nu este tot un fluid?Cum este transmis cuplul cand este in cuplat in trepta de viteza?Cred ca nu vorbiti de sistemul Hycomat,cand unui ambreiaj cu discuri de frictiune,era actionat de un cilindru hidraulic.

Editat de miron1947, 24 ianuarie 2009 - 10:48 .

“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#13
nelu2000

nelu2000

    Membru

  • Members
  • 40 posturi
Actionarea ambreiajelor si franelor se face hidraulic, cu o pompa inclusa in cutia de viteza. Cuplul mecanic se transmite prin ambreiaje si angrenaze planetare cu roti dintate. cel putin asa am vazut eu, intr-o cutie desfacuta.
M-am uitat pe wiki, si am impresia ca acel cuplaj hidraulic este mai mult un amortizor intre motor si transmisie.
Nu am mers cu masini cu cutie hidramata, dar am mers cu un autobuz, si chiar daca era mic se simtea un soc la schimbarea treptelor, si nu cred ca era vre-un cuplaj hidraulic.
In cazul transmisiilor cu pompa hidraulica si hidromotor, nu exista trepte de viteza, schimbarea facandu-se prin varierea debitului de ulei.

#14
miron1947

miron1947

    Tehnium Azi Expert

  • Tehnium Azi
  • 9.046 posturi
  • Resedinta:Brasov

Vezi postnelu2000, pe Jan 24 2009, 10:58 PM, a spus:

Actionarea ambreiajelor si franelor se face hidraulic, cu o pompa inclusa in cutia de viteza. Cuplul mecanic se transmite prin ambreiaje si angrenaze planetare cu roti dintate. cel putin asa am vazut eu, intr-o cutie desfacuta.
Da,sunt angrenaje planetare si franele blocheaza suportul axelor satelitilor,asa sunt cutiile automate,parctic pinioanele sunt cuplate permanent intre ele.

Citat

In cazul transmisiilor cu  pompahidraulica si hidromotor, nu exista trepte de viteza, schimbarea facandu-se prin varierea debitului de ulei.
Asta spun si eu,nu exista un cuplaj ferm,ci prin lichid(ulei)deci alunecarile.sunt inerente.

Editat de miron1947, 24 ianuarie 2009 - 11:34 .

“Măsoară ceea ce este măsurabil şi transformă în ceva măsurabil ceea ce nu se poate măsura.”
Galileo  Galilei

#15
iulidan2

iulidan2

    Utilizator Tehnician

  • Members
  • 165 posturi
Pentru a reduce consumul marit de carburant, la cutiile automate moderne, s-a ajuns la timpi aberanti, de ordinul milisecundelor, risipa tehnologica absurda, care mareste pretul de cost; ca sa nu mai amintim de reparatii, unde costurile sunt mai mult decat aberante.
Raman adeptul cutiei manuale, o adevarata placere pentru un sofer cu experienta, care stie ce vrea si cat poate masina.
La masini de peste 150.000 eur, cutiile automate nu sunt o optiune si au performante de invidiat.





Subiecte similare Inchide

0 utilizatori citesc acest topic

0 utilizatori, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

emil.matei.ro Cel mai cuprinzator director romanesc