Sari la conținut

Încărcarea ecologică a bateriilor auto

Trimis donpetru , sep 15 2010 01:46 | 6706 Vizualizari
- - - - -


Electromobilitatea are sens doar dacă bateriile auto se încărcă din surse de energie regenerabile. Dar furnizarea de energie electrică verde nu este întotdeauna la îndemână. O staţie de încărcare inteligentă poate ajuta, prin adaptarea timpului de reîncărcare cu valoarea capacităţii reţelei de încărcare şi a energiei disponibile. Germania intenţionează să ajungă la un milion de vehicule electrice - alimentate din surse de energie regenerabile – şi asta până în 2020. Şi în cel mult zece ani, Ministerul Mediului din Germania se aşteaptă ca "electricitatea ecologică" să atingă cca. 30% din totalul energiei consumate. Aritmetic vorbind, ar fi posibil să se atingă procentual numărul de vehicule care emană CO2 dar, în realitate, este un obiectiv foarte dificil de atins. Cum din ce în ce mai mult energia solară şi eoliană este încorporată în reţeaua electrică, surplusul de energie electrică nu poate fi controlat în totalitate prin simpla apăsare a unui buton. În plus, există un risc destul de mare ca numărul tot mai mare de vehicule electrice să genereze cresteri extreme de energie electrică la ore de vârf, în trafic.

"Ceea ce avem nevoie este o reţea inteligentă care transportă informaţii în plus faţă de putere", spune Dominik Noeren de la Institutul Fraunhofer pentru Sisteme de Energie Solara ISE. Structura reţelei trebuie să se schimbe de la un sistem „push” bazat pe cererea de energie la un sistem „pull” bazat pe producţia de energie. În opinia lui Noeren: "maşinile electrice sunt cel mai bine echipate pentru a răspunde acestei provocări." În număr mare, maşinile electrice au capacitatea de a stoca foarte multă energie. În medie, o maşină este parcată cel puţin 20 de ore din 24; ceea ce însemnă că este mai mult decât suficient timp pentru a le reîncărca. Surplusul de energie pentru încărcarea acumulatoarelor care echipează maşinile electrice s-ar putea lua dintr-o reţea electrică racordată la o centrală eoliană sau fotovoltaică. Astfel, s-ar exploata mult mai eficient energia verde şi pe de altă parte, s-ar reduce foarte mult numărul de vehicule care emană CO2.

Dezvoltat de cercetători de la Fraunhofer, staţia „inteligent㔠de încărcare este un dispozitiv care permite vehiculor electrice să-şi reîncarce acumulatori atunci când ponderea energiei din resurse regenerabile este ridicată. În acest fel, vârfurile de sarcină pot fi evitate prin contribuţia energiei solare şi eoliane. "Pentru noi, sunt importante toate aspectele problemei. Iar consumatorii finali sunt compleţi liberi să decidă când şi unde vor dori să facă reîncărcarea. Aşadar, dorim să înlăturăm orice dezavantaj de reîncărcare controlată a bateriilor vehiculelor lor", subliniază Noeren. Datorită existenţei consumului de vârf, consumul de energie electrică se va tarifa pe intervale orare: energie mai scumpă în perioadele de vărf şi mai ieftină, în afara perioadei de vârf, atunci când funcţionează sursele de energie regenerabile.

Persoana care utilizează staţia "inteligentă" de încărcare ar putea opta între reîncărcare imediată sau, pentru un tarif mai ieftin, un timp de reîncărcare mai mare. În cazul în care se optează pentru a doua opţiune, tot ce trebuie să faceţi este să introduceţi ora la care vehiculul va trebuie să fie gata să-l conduceţi din nou. Staţia de încărcare va calcula costul şi va controla procesul de reîncărcare. Prin intermediul ecranului, utilizatorul poate urmări progresele înregistrate de reîncărcare şi va vedea, de asemenea, costurile suportate şi cantitatea de energie utilizată.

Experţii au prezentat această staţie de reîncărcare la Hannover Messe între 19 şi 23 aprilie 2010.

Sursa: science daily


0 Comentarii

SUPPORT WEBSITE

    Susțineți dezvoltarea acestui site web
Today's Birthday's

Last FAQ

  • ian 11 2013 08:57
    Izolatia externa reprezinta izolația părților exterioare ale unui echipament, constând din distanțe de separare în aer si din suprafețele în contact cu aerul ale izolației solide ale unui echipament, care sunt supuse la solicitări d...
  • mar 03 2013 04:16
    Este o retea electrică al cărei punct neutru nu are nici o legătură voită cu pământul, cu excepia celei realizate prin aparate de măsurare, de protecie sau de semnalizare, având o impedană foarte mare.
  • iul 01 2014 08:27
    Acest nivel de izolatie se defineste astfel:a) pentru echipamentele cu tensiunea cea mai ridicată < 245 kV:- tensiunea nominală de tinere la impuls de trăsnet si- tensiunea nominală de tinere de scurtă durată la frecvenă indu...
  • ian 11 2013 08:34
    Supratensiunile electrice tranzitorii sunt de trei tipuri:- supratensiune cu front lent: Supratensiune tranzitorie, în general unidirecțională, având durata până la vârf 20 μs < Tp < 5000 μs si durata spatelui T2 < 20 ms...
  • aug 07 2012 08:30
    Sitemele de achizitie de date se clasifica avand in vedere doua criterii:dupa conditiile de mediu in care lucreaza:▪ sisteme destinate unor medii favorabile(laborator);▪ sisteme destinate utilizarii in condii grele de lucru( echipam...

Latest News

Board Statistics

Total Posts:
71759
Total Topics:
6322
Total Members:
30323
Newest Member:
Sacha
Online At Once:
185 --- 22-ianuarie 18

99 utilizator(i) activ(i)(în ultimele 15 minute)

99 vizitatori, 0 utilizatori anonimi
Bing, Google

emil.matei.ro Cel mai cuprinzator director romanesc