Sari la conținut

MiniDV


SIG

Postări Recomandate

Ma gandesc sa postam aici metode si probleme intampinate la prelucrarea materialului video filmat cu camere miniDV.

Desi sunt incepator in acest domeniu,in lucru cu miniDv-urile ,incep prin a face putina disertatie. blink.gif

Primul lucru important pe care vreau sa-l prezint este ca,cica,nu ar' conta placa firewire,prin care se face transferul de la camera video la PC,sa fie scumpa sau ieftina,de marca sau nu.

So,teoretic,putem lua orice placa firewire.Aici as' fi putin circumspect totusi.Mai bine luam din gama de mijloc decat cea de foarte lowbudget,cine stie ce bombe de placi se fac la un pret foarte mic.

Apoi,transferul s-ar' face cu softuri dedicate ptr. astfel de transfer.Sunt cateva free(WinDV,Exsate DV,DVIO)

Intrucat am o astfel de camera ,dar nu mi-am luat inca o placa firewire,ma framanta un aspect:

La captura analogica,cu VirtualDub,am posibilitatea sa vad daca calculatorul a scapat ceva frame-uri(dropped frames).Alte programe de captura nu iti arata acest lucru si te trezesti la sfarsit cu o "mandrete" de captura care ruleaza scadat si nu stii din ce cauza(tocmai datorita aceor dropped frame-uri care apar dar care softul nu ti le arata).Din acest punct de vedere dau o bulina alba soft-ului VirtualDub.

1.Ei,insa la acest transfer digital prin placa firewire,nu exista acest pericol de a scapa cadre(dropped frames) ca si la captura analogica?

2.Sunt in general probleme de compatibilitati la placile astea firewire cu pc-ul? Am mai citit pe unele site-uri cum ca sunt cazuri ca se arde/defecteaza portul camerei sau placa firewire.O fi adevarat?

Mersi.

 

P.S. Orice experienta si/sau sfat in acest domeniu este binevenita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Ei,insa la acest transfer digital prin placa firewire,nu exista acest pericol de a scapa cadre(dropped frames) ca si la captura analogica?

Nu exista pericolul de a scapa cadre deoarece informatia este "transmisa digital".